עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

טויוטה קורולה החדשה נחשפה בעולם וגם בישראל

טויוטה חושפת את הדור החדש של הקורולה שיתבסס על פלטפורמה חדשה ויציע גם גרסה היברידית. לישראל תגיע הקורולה החדשה במהלך הרבעון הראשון של 2019

דגם: טויוטה קורולה
שנת השקה: 2018
צפי בישראל: תחילת 2019
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
מתחרות עיקריות: יונדאי איוניק, הונדה סיוויק סדאן, סובארו אימפרזה, מאזדה 3, סקודה אוקטביה


טויוטה ערכה אמש בכורה עולמית לדור החדש של טויוטה קורולה, זאת לאחר שבאופן נדיר ויוצא דופן נחשפה המכונית לפני כשבועיים במסיבת עיתונאים חשאית בישראל. מדובר בגרסת הסדאן של טויוטה קורולה, המצטרפת לגרסאות ההאצ'בק והסטיישן שנחשפו מוקדם יותר השנה באירופה, ונטשו את השם אוריס אשר שימש אותן עד כה לטובת השם קורולה.

טויוטה קורולה החדשה מתבססת על הפלטפורמה המודולארית TNGA, עליה בנויות בין היתר גם טויוטה פריוס החדשה וטויוטה C-HR. נתוני המידות של המכוניות לא נמרו במלואן, למעט העובדה שהיא בעלת בסיס גלגלים של 270 ס"מ, 6 ס"מ יותר מאשר בגרסת ההאצ'בק.

עיצובה החיצוני של טויוטה קורולה החדשה לא נועז כמו יתר דגמי הדור החדש של החברה, אך הוא נראה מודרני ומלוטש, עם החזית האופיינית לטויוטה ועיצוב חלק אחורי בהשראת דגמי לקסוס.

תא הנוסעים עבר מהפכה עיצובית, עם מסך מולטימדיה "צף", מיעוט מתגים בקונסולה המרכזית ולוח מחוונים בעל תצוגה דיגיטלית חלקית. מעל הכל, ניכר שיפור גדול ברמת איכות החומרים, בגימור ובאבזור עם אפשרות לדיפונים דמויי עור ללוח המכשירים, ריפוד בהיר ואפילו חימום למושבים האחוריים.

לראשונה תוצע טויוטה קורולה גם בגרסה היברידית, כתשובה ישירה ברמה המקומית ליונדאי איוניק הפופולארית. הגרסה ההיברידת של הקורולה עושה שימוש ביחידת ההנעה של הפריוס, שלה מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ומנוע חשמלי בהספק כולל של 122 כ"ס. בנוסף, וכמו בעבר, ניתן יהיה לקבל את טויוטה קורולה החדשה עם מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי המספק 132 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה.



בתחום הבטיחות תמשיך טויוטה קורולה להציע כסטנדרט חבילה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיבית אשר השתדרגה לעומת הדור היוצא. מערכת בלימת החירום האוטונומית מסוגלת מעתה לפעול בזיהוי של הולכי רגל ביום ובלילה ורוכבי אופניים ביום, ישנה מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה עם יכולת התמרכזות לנתיב, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

המפרט המלא ומחירי טויוטה קורולה החדשה לא פורסמו עתה, אך אלו יוודעו עם תחילת שיווקה של המכונית בישראל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2019.

צילומים: רונן טופלברג

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments