עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: יונדאי איוניק

יונדאי משיקה בישראל את האיוניק ההיברידית שתנסה לחולל מהפך תפישתי בקטגורית המשפחתיות הקומפקטיות. המחיר: החל מ-136 אלף ש"ח

ioniq-01

יונדאי השיקה היום (יום ראשון) בישראל את האיוניק – מכונית קומפקטית היברידית המכוונת למרכז פלח השוק של המשפחתיות בישראל עם תג מחיר התחלתי של 136 אלף ש"ח. עד היום בעלי תודעה ירוקה שחיפשו רכב משפחתי היברידי נאלצו לבחור בין הגרסה ההיברידית של הטויוטה אוריס לבין הטיוטה פריוס היקרה יותר. בתוך שבועיים מוכפל היצע המכוניות ההיברידיות בסגמנט הקומפקטי עם הצטרפות קיה נירו וכעת עם האיוניק.

האיוניק מתבססת על פלטפורמה שפותחה במיוחד על ידי יונדאי כדי להתאים לתצורת הנעה היברידית או חשמלית, כאשר המטרה להציע את האיוניק בשלוש אופציות הנעה: היברידית רגילה, היבירידית ונטענת, וחשמלית מלאה. השתיים האחרונות אמורות להצטרף להיצע בעוד כשנה ונכון לעתה אנו מסתפקים בתצורת ההנעה ההיברידית ה"קלאסית" של מנוע חשמלי המסייע למנוע בנזין.

אגב, אותה פלטפורמה משמשת גם את הנירו שכאמור הקדים את האיוניק במעט. אלא שבעוד הנירו עוצב כמעין קרוסאובר/רכב פנאי ביונדאי בחרו לעצב את האיוניק כהאצ'בק עם דלת אחורית משתפלת וצללית המזכירה, שלא במקרה, את הפריוס. הגג המשתפל כמו גם עזרים נוספים, בהם תריסים חשמליים בשבכה הקדמית, מאפשרים לאיוניק להשיג מקדם גרר נמוך של 0.24CD.

יונדאי מכוונת גבוה עם האיוניק בישראל, כשהמטרה להפוך אותה לאחד מעמודי התווך בהיצע המקומי. הדרך לשם עוברת דרך ציי הרכב בהם יהנו הרוכשים משווי שימוש מופחת המשולם על רכב היברידי, מה שיקזז את העובדה שהאיוניק יכרה במעט מהממוצע המקובל לסגמנט המשפחתיות. בנוסף, זוהי המכונית הראשונה של יונדאי בישראל הזוכה לאחריות של 5 שנים

המידות
לאיוניק מידות נדיבות למדי, עם אורך 447 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 ס"מ, שהוא מהגדולים בקטגוריה הקומפקטית. מימד הרוחב נדיב אף הוא ועומד על 182 ס"מ ואילו הגובה הינו 145 ס"מ. נפל תא המטען מרשים ועומד על 550 ליטר שגם הם מהגדולים בקטגוריה הקומפקטית ומתחרה בזה של הסקודה אוקטביה.

הנעה וביצועים
יחידת ההנעה של האיוניק משלבת בין מנוע בנזין הזרקה ישירה בנפח 1.6 ומנוע חשמלי המותקן בינו לבין תיבת ההילוכים, שהיא כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. מנוע הבנזין מספק 105 כ"ס ו-15.3 קג"מ כשהספקו של המנוע החשמלי הוא 43 כ"ס ו-17 קג"מ. בסך הכל עומד ההספק המשולב של יחידת הכוח על 141 כ"ס ו-27 קג"מ מרביים.

המנוע החשמלי ניזון מסוללת ליתיום-פולימר בקיבולת נמוכה יחסית של 1.56 קילוואט, מה שמאפשר נסיעה באמצעות אנרגיה חשמלית לטווח קצר בלבד. עם זאת, נתון צריכת הדלק המוצהר הוא 25.6 ק"מ לליטר בממוצע. נתוני הביצועים של האיוניק עומדים על 11.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 185 קמ"ש.

ioniq-02

הבטיחות
מפרט הבטיחות של האיוניק חריג לטובה, כשהיא כוללת נוסף ל-7 כריות אוויר גם מגוון מערכות בטיחות מבוססות ראדאר ומצלמה המגיעות מפס היצור. אל מערכת התרעת ההתנגשות ובלימת החירום האוטונומית מצטרפות גם בקרת שיוט אקטיבית, לצד מערכת התרעה ושמירה מנתיב הנסיעה עם תיקוני הגה אקטיביים. ברמת האבזור הבכירה מצטרפת גם מערכת התרעה על עצמים השטחים מתים. האיוניק טרם נבחנה במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP.

ioniq-in

האבזור
האיוניק מגיעה ארצה בשתי רמות גימור:

פרימיום – רמת הגימור הבסיסית של האיוניק כוללת מערכת מולטימדיה עם ממשק בעברית, קישוריות בלוטות', תוכנת וייז מובנית ומצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם ומתג התנעה, חיישן אורות, משטח טעינה לטלפון הנייד וחישוקים קלים בקוטר "17.

סופרים – רמת גימור "סופרים" דורשת תוספת של 4,000 ש"ח ומתווספים בה גם לוח שעונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה, קיפול מראות חשמלי, כיוון חשמלי למושב הנהג, חיישני חניה מקורים מאחור וכאמור מערכת התרעה על עצמים בשטחים מתים.

Facebook Comments