עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: סקודה אוקטביה המחודשת

סקודה מתחילה לשווק בישראל את האוקטביה המחודשת, אשר תגיע לראשונה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו בעל שלושה צילינדרים

שנת השקה: 2012
מתיחת פנים: 2016
קטגוריה: משפחתיות 
מחיר התחלתי: 128 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: טויוטה קורולה, מאזדה 3, יונדאי אלנטרה, שברולט קרוז, פולקסווגן ג'טה



סקודה מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את האוקטביה המחודשת, זאת אחרי מתיחת פנים אותה עברה בסוף השנה שעברה. האוקטביה היא המכונית האירופאית הנמכרת ביותר בישראל, ואחת המשפחתיות הפופולאריות ביותר. הגרסה המחודשת שלה היא גם המכונית המשפחתית הראשונה שתהיה מוצעת בישראל עם מנוע 1.0 ליטר טרובו, מה שמהווה אתגר שיווקי משמעותי כדי להתגבר על המחסום הפסיכולוגי של מכונית משפחתית עם מנוע צנוע נפח.

מה נשתנה?
מתיחת הפנים אותה עברה האוקטביה התמקדה בשינויים קוסמטיים מינורים למדי, בעיקר בחזית שם ישנן כעת יחידות תאורה שונות המחולקות לשניים, עיצוב חדש לשבכה הקדמית ופנסים אחוריים מעודכנים. בתא הנוסעים בולטת מערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך צבעוני, גלגל הגה ולוח מחוונים מעודכנים. בסקודה טוענים גם לשיפור רמת חומרי הדיפון ובידוד הרעשים.
באותה הזדמנות היצע המנועים עבר רענון עם התווספותם של מנועי ה-TSI מהדור האחרון. רמות האבזור וציוד הבטיחות שודרגו אף הן.



הביצועים
האוקטביה מגיעה ארצה בשלב זה עם מבחר של שלושה מנועי טורבו בנזין, כולם משודכים לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. החידוש העיקרי הוא החלפת מנוע ה-1.2 ליטר המוכר במנוע תלת צלינדרי בנפח 1.0 ליטר אשר יהיה המנוע הבסיסי בהיצע של האוקטביה. המנוע החדש מספק 115 כ"ס ו-20.3 קג"מ, תפוקה טובה יותר משל המנוע היוצא. נתוני הביצועים בגרסה זו עומדים על 10 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 202 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-21 ק"מ לליטר.

מעל מנוע ה-1.0 יוצע מנוע 1.4 ליטר המספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. נתוני הביצועים בגרסה זו עומדים על 8.2 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 219 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של כ-20 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.
המנוע הכיר בהיצע של האוקטביה עד להגעת גרסת ה-RS הספורטיבית ימשיך להיות בנפח 1.8 ליטר עם הספק של 180 כ"ס ו-25.5 קג"מ. עם מנוע זו מאיצה האוקטביה ל-100 ב-7.4 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 231 קמ"ש ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 17.2 ק"מ לליטר.

הבטיחות
אבזור הבטיחות של האוקטביה שודרג במהלך מתיחת הפנים, כשמעתה בכל הדגמים ישנה מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, לצד מערכת התרעה על סטיה מנתיב עם תיקון אקטיבי ומערכת התרעה על ערנות הנהג. ברמת הגימור הבכירה המכונה 'אקסקלוסיב' מצטרפת גם מערכת ניטור עצמים בשטחים מתים. 7 כריות אוויר הן ציוד סטנדרטי בכל דגמי האוקטביה.



רמות אבזור
האוקטביה המחודשת מוצעת בישראל בשלוש רמות אבזור. כבר ברמת האבזור הבסיסית המכונה 'אמבישן' ישנם מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "6.5 המשולבת בדיבורית BT, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, קיפול חשמלי למראות הצד, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר "16 (למעט מאשר במנוע ה-1.0).

רמת הגימור אמצעים היא 'סטייל' בה מתווספים כיוון לתמיכת הגב התחתון במושבים הקדמיים, חלונות אחוריים כהים, מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך "8 וחישוקים קלים לגרסת ה-1.0 ליטר.

רמת הגימור הבכירה היא ה'אקסקלוסיב' שבה מצטרפים לרשימת הציוד גם מפתח חכם עם מתג הנעה, חיישני חניה מקורים מאחור, מצלמה אחורית מקורית, מנופי הערבת הילוכים מאחורי ההגה וחישוקים קלים בקוטר "17.

מחירים
מחירה של האוקטביה 1.0 ליטר ברמת גימור 'אמבישן' עומד על 128 אלף ש"ח.
מחירה של האוקטביה 1.0 ליטר ברמת גימור 'סטייל' עומד על  134 אלף ש"ח.
מחירה של האוקטביה 1.0 ליטר ברמת גימור 'אקסקלוסיב' עומד על 140 אלף ש"ח.
עבור גרסת הסטיישן נדרשת תוספת של 5,000 ש"ח.

מחירה של האוקטביה 1.4 ליטר ברמת גימור 'אמבישן' עומד על 134 אלף ש"ח.
מחירה של האוקטביה 1.4 ליטר ברמת גימור 'סטייל' עומד על 143 אלף ש"ח.
מחירה של האוקטביה 1.4 ליטר ברמת גימור 'אקסקלוסיב' עומד על 150 אלף ש"ח.
עבור גרסת הסטיישן נדרשת תוספת של 5,000 ש"ח.

מחירה של האוקטביה 1.8 ליטר המגיעה רק ברמת גימור 'אקסקלוסיב' עומד על 153 אלף ש"ח.

Facebook Comments