עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: ב.מ.וו סדרה 3 החדשה

הדור החדש של ב.מ.וו סדרה 3 נוחת בישראל עם יותר טכנולוגיה, יותר בטיחות ונכון לעתה רק בגרסה היברידית נטענת. המחיר: החל מ-290 אלף ש"ח

דגם: ב.מ.וו סדרה 3
שנת השקה: 2018
קטגוריה: משפחתיות גדולות יוקרתיות, היברידיות
מחיר התחלתי: 290 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: מרצדס C קלאס, אלפא רומיאו ג'וליה, אאודי A4, לקסוס IS, וולוו S60


ב.מ.וו מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הדור החדש והשביעי של מספר של סדרה 3, המכונית שלה ניתן ליחס את המצאת קטגוריית מכוניות הספורט סדאן הקומפקטיות. גם בעידן הקרוסאוברים, מדובר באחת המכוניות החשובות והנמכרות ביותר של ב.מ.וו, לכן לא תופתעו לגלות שלפחות מבחינה עיצובית שומרת סדרה 3 על מראה קרוב לזה של הדגם היוצא, עם שדרוגים הכרחיים המאפשרים לה להשתלב בקו העיצובי העדכני של המותג, מה שבא לידי ביטוי בעיקר בחזית המכונית עם שבכת הכליות מסורתית שגדלה ויחידות תאורת LED עדכניות. עם זאת חל שיפור משמעותי ביעילות האווירודינמית של המרכב הודות לתכנון משופר של כונסי האוויר וזרימתו מתחת למרכב.

תא הנוסעים גם הוא שמר על ארכיטקוטורה דומה, אך הפך להיות מודרני יותר הודות למערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך גדול מבעבר ואופציה למסך דיגיטלי בתור לוח מחוונים. מרווח הפנים יצא נשכר הודות לתוספת של 4 ס"מ לבסיס הגלגלים, שאורכו עומד בדור החדש על 285 ס"מ, ותוספת של 1.5 ס"מ לממד הרוחב שהוא מעתה 183 ס"מ. אורכה הכולל של סדרה 3 עומד על 471 ס"מ, תוספת של 8.5 ס"מ משמעותיים לעומת העבר, מה שאומר שכבר לא מדובר במכונית קומפקטית יחסית. עם זאת, הודות לשימוש נרחב באלומיניום במרכב סדרה 3 החדשה קלה ב-55 ק"ג מקודמתה.

כמקובל בב.מ.וו, סדרה 3 מוצעת עם מגוון גדול של מנועי בנזין ודיזל, אך לישראל מגיעה נכון לעתה רק הגרסה ההיברידית הנטענת (330e) שמחקה את מכירות יתר גרסאות ההנעה הודות להנחת המס המפליגה הניתנת נכון לעתה למכוניות היברידיות. ההתמקדות בגרסה ההיברידית מצמצמת למעשה את המתחרות הישירות של סדרה 3 בישראל לוולוו S60 החדשה שהושקה בישראל לפני מספר שבועות, ולמרצדס C350e שגרסה חדשה ומשופרת שלה עתידה לנחות בישראל בקרוב. בנוסף אליהן תצטרך סדרה 3 להתחרות ביתר דגמי הסדאן היוקרתיים דוגמת אאודי A4, לקסוס IS ההיברידית (רגילה ולא נטענת) ואלפא רומיאו ג'וליה.



לגרסה ההיברידית של ב.מ.וו סדרה 3 מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 184 כ"ס בשילוב מנוע חשמלי המספק 113 כ"ס היוצרים יחד הספק משולב מרבי של 252 כ"ס, עם אפשרות לתוספת של 41 כ"ס לזמן קצר במצב האצה מרבי. מכלול סוללות ליתיום יון בעל קיבולת מוגדלת מאפשר לב.מ.וו 330e להציע טווח מרבי של 56 ק"מ באמצעות אנרגיה חשמלית ואפשרות להגיע עד למהירות של 140 קמ"ש במצב זה. במכונית עצמה מסוגלת להגיע למהירות מרבית של 230 קמ"ש ולהאיץ ל-100 ב-6 שניות.

בישראל תוצע ב.מ.וו 330e בלא פחות מחמישה רמות גימור שונות, כמחירה ההתחלתי עומד על 290 אלף ש"ח לרמת הגימור הבסיסית "ספורט", 25 אלף ש"ח יותר מגרסת הבסיס של הדור הקודם. עם זאת רמת האבזור הבסיסית שופרה ובכל הדגמים ישנן בקרת אקלים תלת אזורית, מערכת חניה אוטומטית, מושבים חשמליים, בלם יד חשמלי, תאורת LED קדמית מלאה וגג שמש חשמלי. לכל הדגמים חבילת עזרי נהיגה מלאה עם שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, התרעה על עצמים בשטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments