עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: סובארו אימפרזה החדשה

שנת השקה: 2016
קטגוריה: משפחתיות
מחיר התחלתי: 128 אלף ש"ח
מתחרות: מאזדה 3, יונדאי אלנטרה, טויוטה קורולה, סקודה אוקטביה



סובארו מתחילה לשווק בישראל את הדור החדש והחמישי במספר של האימפרזה, המשפחתית הקומפקטית של היצרן והדגם הפופולארי ביותר שלו במקומותינו מאז שנות ה-90'. המראה של האימפרזה החדשה מזכיר מאד את זה של קודמו, אך מדובר במכונית חדשה לחלוטין המתבססת על הפלטפורמה המודולארית החדשה של סובארו.

האימפרזה החדשה מגיעה ארצה נכון לעתה בשני דגמים עיקריים, במרכבי 4 דלתות סדאן ו-5 דלתות האצ'בק. בסוף השנה אמורה להצטרף גם ה-XV החדשה, שהיא למעשה אימפרזה האצ'בק מוגבהת, אשר הוצגה לא מכבר בג'נבה.

הביצועים
סמל"ת בחרה להביא את האימפרזה החדשה בשתי תצורות הנעה. הבסיסית היא בעלת מנוע 1.6 ליטר והנעה קדמית שתוצע רק במרכב סדאן ולצידה גרסת 2.0 ליטר עם הזרקה ישירה בעלת הנעה כפולה אשר תגיע רק במרכב האצ'בק. שני המנועים הם כמובן בתצורת הבוקסר המסורתית של סובארו, כשהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

מנוע ה-1.6 ליטר מספק 114 כ"ס ו-15.3 קג"מ, ובאמצעותו מאיצה האימפרזה ל-100 קמ"ש ב-12.4 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 185 קמ"ש ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 16.1 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.
מנוע ה-2.0 ליטר של האימפרזה מספק 156 כ"ס ו- 20 קג"מ, כשאיתו מאיצה האימפרזה ל-100 ב-9.8 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 205 קמ"ש ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 14.2 ק"מ לליטר.

     

המידות
האימפרזה כאמור מתבססת על פלטפורמה חדשה, ובזכותה מציגה המכנית גידול קל במידות. הגידול החשוב הוא בבסיס הגלגלים שאורכו עומד על 267 ס"מ, תוספת של 3.5 ס"מ ביחס לדור הקודם.
אורכה של האימפרזה הוא 462.5 ס"מ בגרסת הסדאן ו-446 ס"מ בגרסת ההאצ'בק, כשנתון הגובה עומד על 145.5 ו-148 ס"מ בהתאמה. רוחבה של האימפרזה בשתי גרסאות המרכב הוא 177.5 ס"מ. האימפרזה מציעה נפח של 460 ליטר בתא המטען של גרסת הסדאן, כאשר גרסת ההאצ'בק מסתפקת בנפח מצומצם יחסית של 310 ליטר בלבד עקב אכלוס מכלולי ההנעה הכפולה.

הבטיחות
האימפרזה משווקת בישראל עם 7 כריות אוויר כסטנדט ובשלב זה עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. על פי אנשי היבואן תגיע המכונית בסוף השנה עם חבילת ה-Eyesight של סובארו הכוללת מערכות בטיחות מבוססות ראדאר ומצלמה הכוללות מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה וככל הנראה גם עם בקרת שיוט אדפטיבית.
נכון לעתה טרם נבחנה האימפרזה החדשה במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP.



אבזור ומחיר
שתי גרסאות האימפרזה יגיעו ברמת אבזור אחת המכונה 'פרימיום'. רשימת האבזור כוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, בלם יחד חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "16 בסדאן ו-"17 בהאצ'בק. בשני הדגמים ישנה מערכת מולטימדיה מקורית עם צג מגע בגודל "6.5 המשלבת מצלמה אחורית, דיבורית BT ותמיכה במשקי גוגל ואפל.
מחירה של האימפרזה בגרסת ה-1.6 ליטר עומד על 128 אלף ש"ח, כשמחירה של גרסת ה-2.0 ליטר הינו 135 אלף ש"ח.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments