עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: הונדה סיוויק סדאן

גרסת הסדאן של הסיוויק החדשה מצטרפת אל גרסת ההאצ'בק שהושקה בישראל לאחרונה. המחיר: החל מ-135 אלף ש"ח

כחודשיים לאחר שהושקה בישראל הונדה סיוויק החדשה המרכב האצ'בק, מצטרפת להיצע המקומי גם גרסת הסדאן שלה. הדור העשירי של הסיוויק מעוצב באופן נועז למדי למכונית משפחתית של אמצע הדרך, וגם גרסת הסדאן נאמנה לקו זה של הונדה. במבט מהצד הסיוויק סדאן לא נראית כמכונית  4 דלתות קלאסית, כאשר זווית הקורה האחורית, הגג המשתפל והזנב הגבוה משווים למכונית מראה של מכונית ליפטבק. עם זאת, הדלת האחורית אינה בעלת חלון מתרומם כמו בסקודה אוקטביה למשל, המוגדרת גם היא כמכונית סדאן.

עוד שוני מעניין הוא שבניגוד לסיוויק האצ'בק המגיעה אלינו מבריטניה, גרסת הסדאן מגיעה ממפעל הונדה בטורקיה. זאת כיוון שהמפעל בבריטניה לא מייצר את הסיוויק סדאן עבור השוק האירופאי אלא עבור השוק האמריקאי בלבד, שהרי בלאו הכי הנטייה האירופאית היא לעדיף את תצורת ההאצ'בק.

המידות
הסיוויק סדאן קיבלה תוספת של 13 ס"מ לאורכה ביחס לגרסת ההאצ'בק, ובסך הכל היא נמתחת לאורך של 465 ס"מ. כל התוספת הוקדשה לחלקה האחורי של המוכנית, כך שבסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 270 ס"מ. תא המטען לעומת זאת גדל בעקבות כך לנפח של 519 ליטר, כ-100 ליטר יותר מאשר בגרסת ההאצ'בק. מימד הרוב נור ללא שינוי ועומד על 180 ס"מ, אך גובה הסדאן נמוך ב-3 ס"מ ועומד על 141 ס"מ בסך הכל.



הביצועים
כמו גרסת ההאצ'בק, גם הסיוויק סדאן מגיעה ארצה עם שני מנועים, שניהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. במפתיע, הסיוויק סדאן לא עושה שימוש במנוע ה-1.0 ליטר טורבו בגרסתה הבסיסית. במקום זאת היא מסתפקת במנוע 1.6 ליטר אטמוספרי ומיושן יותר בעל הספק דומה של 125 כ"ס (129 במנוע ה-1.0 ליטר) אך עם מומנט נחות משמעותית של 15.5 קג"מ לעומת 18.3 קג"מ בדגם המוגדש. הביצועים בעקבות כך ממוצעים למדי ועומדים על 11.6 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 196 קמ"A. צריכת הדלק הממוצעת היא 14.9 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הגרסה הבכירה של הסיוויק סדאן עושה שימשו במנוע ה-1.5 ליטר טורבו מגרסת ההאצ'בק, שלו 182 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. גרסה זו מזנקת ל-100 ב-8.1 שניות, רושמת מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 17.2 ק"מ לליטר.

הבטיחות
כאשר הושקה בישראל הסיוויק האצ'בק היא הרשימה עם חבילת מערכות בטיחות מתקדמת כסטנדרט. החבילה כוללת מערכת התרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל ובלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטיה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית.

חבילת בטחות זאת מוצעת גם בסיוויק סדאן עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו, אך לא בגרסת ה-1.6 ליטר הבסיסית. גרסה זו מסתפקת במערכת מובילאיי בלבד, וזה כבר סיבה טובה מאד חהעדיף את גרסת ההאצ'בק על פני גרסת הסדאן. אמנם גרסת ה-1.6 ליטר של הסיוויק סדאן מיועדת בעיקר לציי רכב, ועדין אין מקום לחיסכון זה בתחום הבטיחות.
הסיוויק החדשה טרם נבחנה במבחני הריסוק של EuroNCAP.



אבזור ומחיר
מחירה של הסיוויק סדאן בישראל עומד על 135 אלף ש"ח לגרסת ה-1.6 ליטר ו-155 אלף ש"ח לגרסת ה-1.5 טורבו. בהשוואה לדגם ההאצ'בק הסדאן 1.6 יקרה ב-3,000 ש"ח מהסיוויק האצ'בק עם מנוע 1.0 טורבו, כשבגרסת ה-1.5 טורבו יקרה גרסת הסדאן בפער לא ברור של 10 אלף ש"ח.

שתי גרסאות הסיוויק האצ'בק מגיעות ברמת גימור אלגנס בלבד, אך יש שוני בינהן. גרסת ה-1.5 טורבו כוללת מערכת מולטימדיה מקורית במקום כזו בהתקנה מקומית, בקרת אקלים מפוצלת במקום חד-אזורית, חימום למושבים, קיפול מראות חשמלי וחישוקים קלים בקוטר"17 במקום "16 בדגם הבסיסי. עם זאת גרסת ה-1.6 כוללת גג שמש חשמלי שאינו קיים בדגם הבכיר.
מעבר להבדלים אלו, בשני הדגמים ישנו חשמול מלא (מראות, חלונות, נעילה), חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, בלם יד חשמלי ופנסי ערפל.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments