עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

טויוטה אוריס חדשה נחשפה בז'נבה

טויוטה מציגה בתערוכת ג'נבה את דור חדש למשפחתית ההאצ'בק שלה המתבססת על פלטפורמה חדשה ותציע שתי יחידות הנעה היברידיות

דגם: טויוטה אוריס
דגם מוחלף: טויוטה אוריס דור שני
שנת השקה: 2018
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
תאריך הגעה משוער: סוף 2018
מחיר משוער: 130-140 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: יונדאי איוניק, יונדאי i30, קיה סיד, מאזדה 3, הונדה סיוויק, פולקסווגן גולף


בתערוכת ג'נבה שנפתחה השבוע חשפה טויוטה את הדור השלישי של האוריס, מכונית ההאצ'בק המשפחתית שלה המיועדת לשוק האירופאי. מדובר בדור חדש לחלוטין של המכונית המתבסס על הפלטפורמה המודולארית של טויוטה, עליה בנויים גם הפריוס החדשה ורכב הפנאי C-HR. עיצובה של האוריס החדשה מזכיר בצלליתו את זה של הדור היוצא, אך היא נראית מודרנית בהרבה הודות לקווים מחודדים וחרטום עם יחידות תאורה בסגנון ה-C-HR. תמונות תא הנוסעים לא נחשפו כרגע, אך הוא אמרו להיות מודרני יותר עם מסך תצוגה גדול לשימוש מערכת המולטימדיה.

האוריס החדשה נחשפה כרגע במרכב ה'אצבק, אך גרסת סטיישן צפויה להצטרף אליה בחודשים הקרובים. לישראל אמורה האוריס החדשה להגיע לקראת סוף השנה הנוכחית ולשמור על מחיר דומה לזה של הדגם היוצא.  

הממדים
האוריס החדשה ארוכה ב-4 ס"מ מקודמתה (431 ס"מ) ורחבה ב-3 ס"מ (179 ס"מ), אך אם זאת נמוכה ב-2.5 ס"מ (143.5 ס"מ) מה שתורם למראה זורם ודינאמי יותר. בטויוטה מציינים כי בסיס הגלגלים צמח גם הוא, אך כרגע לא נוקבים בנתון רשמי.

המנועים
האוריס החדשה תוצע עם שתי יחידות הנעה המוכרות מהדור היוצא. האחת טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המספקת 116 כ"ס והשניה היברידית עם מנוע 1.8 ליטר והספק משולב של 122 כ"ס. אל שתי יחידות אלו מצטרפת יחידת הנעה היברידית חדשה בעלת מנוע 2.0 ליטר והספק משולב של 180 כ"ס. נתוני ביצועים וצריכת דלק טרם פורסמו.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments