עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

שדרוגים לרנו גרנד קופה: מנוע חדש ומערכות בטיחות אקטיביות

מכונית הסדאן המשפחתית של רוני מגיע ארצה עם מנוע טורבו בנזין חדש, חזק וחסכוני מבעבר, ומקבלת סוף סוף מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. המחיר: החל מ-134 אלף ש"ח

דגם: רנו מגאן גרנד קופה
שנת השקה: 2016
קטגוריה: משפחתיות סדאן
מחיר התחלתי: 134 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: סקודה אוקטביה, טויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה, הונדה סיוויק סדאן, סובארו אימפרזה


רנו מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את גראן קופה, גרסת הסדאן של רנו מגאן, בגרסה בעלת מנוע טורבו בנזין חדש. המנוע החדשה בנפח 1.33 ליטר מחליף את מקומו של מנוע ה-1.2 ליטר הוותיק איתו שווקה המכונית עד כה, והוא פיתוח משותף של רנו ומרצדס. מנוע זה כבר מופיע במרצדס A קלאס החדשה שהגיעה ארצה לפני מספר חודשים, ובעתיד הקרוב ישרת את רוב הדגמים בגודל בינוני של רנו, כולל הקאדג'אר המחודש האמור להגיע לישראל בעוד מספר חודשים.

המנוע החדש חזק משמעותית מקודמו, כשהוא מספק 140 כ"ס ו-24.5 קג"מ הזמינים החל מ-1,600 סל"ד, ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה. נתוני הביצועים השתפרו, כעם המנוע החדש מאיצה גראן קופה ל-100 ב-9 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 201 קמ"ש. צריכת הדלק ממוצעת על פי תקן WLTP העדכני עומדת על 16.9 ק"מ לליטר, כשגם כאן מצהירים ברנו על שיפור משמעותי לעומת מנוע הבנזין הקודם.



תחילת השיווק של המנוע החדש היא הזדמנות עבור היבואן המקומי לשדרג רמת הבטיחות של רנו גראן קופה, שעד כה הגיע ארצה ללא מערכות בטיחות אקטיביות והסתפקה בהתקנה מקומית של מערכת מובילאיי. בשני רמות הגימור בהן תשווק גראן קופה עם המנוע החדש תצויד המכונית במערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית, התרעת ערנות לנהג ובקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת, גרסת הדיזל של רנו גראן קופה שהיא גם הנמכרת ביותר תמשיך להגיע רק עם מערכת מובילאיי.

אבזור ומחיר
רנו גראן קופה בנזין עם המנוע החדש תשווק בישראל בשתי רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית שמחירה 134 אלף ש"ח מכונה "אינטנס" וכוללת מערכת מולטימדיה מקורית משולבת עם מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה, ריפודים בשילוב בד ועור, פנסי LED קדמיים וחישוקים קלים בקוטר "17.

בתוספת של 2,000 ש"ח ניתן לקבל את המכונית ברמת גימור "אקזקיוטיב" שבה מתווספים גג שמש פאנורמי חשמלי, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית וחישוקי "18.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments