עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: קיה סיד החדשה

קיה מתחילה לשווק בישראל את הסיד החדשה במרכבי הצ'בק וסטיישן עם חבילה מלאה של מערכות בטיחות מתקדמות ובמחיר התחלתי אטרקטיבי של 125 אלף ש"ח

דגם: קיה סיד
שנת השקה: 2018
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות, משפחתיות סטיישן
מחיר התחלתי: 125 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: יונדאי i30, הונדה סיוויק, טויוטה אוריס, פולקסווגן גולף, אופל אסטרה, סקודה אוקטביה סטיישן


קיה מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הדור החדש של סיד, המשפחתית הקומפקטית האירופאית של החברה המוצעת במרכבי האצ'בק וסטיישן. הסיד החדשה שהוצגה בתחילת השנה שעברה בתערוכת ז'נבה  מתבססת על פלטפורמת K2 החדשה המשותפת לה וליונדאי i30 שכבר נמכרת כאן מזה כשנה.



הביצועים

בדור החדש עוברת קיה סיד להשתמש סוף סוף בשילוב מודרני של מנוע טורבו בעל הזרקה ישירה ותיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. מנוע הטורבו בנפח 1.4 ליטר מספק 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ, ובאמצעותו מאיצה הסיד ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות (9.4 שניות בגרסת הסטיישן) כשהמהירות המרבית עומדת על 205 קמ"ש וצריכת הדלק ממוצעת  היא 17.8 ק"מ לליטר.

בנוסף מגיעה קיה סיד לישראל גם עם מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 1.6 ליטר, אך הוא יוצע רק בגרסת הסטיישן. מנוע זה מספק 136 כ"ס ו-32.6 קג"מ בשרניים, כשגם לו מוצמדת תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה. נתוני הביצועים של גרסה זו הם 10.1 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 201 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 23.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן בתנאי מעבדה.

הממדים
מידותיה של קיה סיד החדשה נשמרו קרובים מאד לאלו של הדור הקודם. אורכה של גרסת האצ'בק עומד על 431 ס"מ כאשר רוחבה הוא 180 ס"מ והיא יושבת על בסיס גלגלים באורך של 265 ס"מ. גרסת הסטיישן חולקת נתוני רוחב ובסיס גלגלים זהים, אך היא גבוהה יותר ב-2 ס"מ (146.5 ס"מ בסך הכל) הודות למסילות הגג השימושיות וחשוב מכך, ארוכה ב-29 ס"מ המוקדשים כולם לחלקה אחורי של המכונית.

תוספת הסנטימטרים מאפשר לקיה סיד סטיישן להציע תא מטען בנפח של 625 ליטרים, הניתן להגדלה עד ל-1,694 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים. גרסת ההאצ'בק מציע תא מטען מעט צנוע יותר, אך עדין מרגישם בגודלו, עם נפח של 395 ליטר במצב רגיל ועד 1,291 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.



הבטיחות
כמקובל אצל קיה, גם הסיד מגיעה ארצה שהיא מצוידת בחבילה מקיפה של אבזור בטיחות אקטיבית כסטנדרט. בכל הגרסאות ישנה מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית, התרעת ערנות לנהג לצד 6 כריות אוויר.
קיה סיד החדשה נבחנה במבחני הריסוק של EuroNCAP, אך נפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שלה לכשתיבחן.

אבזור ומחיר
לישראל מגיעה קיה סיד החדשה ברמת גימור אחת ואחידה הן לגרסת ההאצ'בק והן לגרסת הסטיישן. רשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך "8 המשולבת בדיבורית BT ומצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני אורות וחניה אחוריים וחישוקים קלים בקוטר "16 (בדגמי הסטיישן).

מחירה של קיה סיד האצ'בק עומד על 125 אלף ש"ח אטקרטיביים למדי בגזרת דגמי ההצ'בק המשפחתיים. מחירה של גרסת הסטיישן עם מנוע הבנזין עומד על 135 אלף ש"ח, כשעבור מנוע הדיזל נדרשת תוספת של 4,000 ש"ח נוספים.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments