עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: יונדאי קונה

יונדאי נכנסת אל שוק הקרוסאוברים עם הקונה, אך עושה זו כרגע רק בגרסה חזקה, מאובזרת ובעלת הנעה כפולה חריגה בקטגוריה. המחיר: החל מ-134 אלף ש"ח

שנת השקה: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי קטנים
מחיר התחלתי: 134 אלף ש"ח
מתחרות: טויוטה C-HR, מאזדה CX3, קיה סטוניק, רנו קאפצ'ר


חברת כלמוביל השיקה הבוקר, יום ג', את יונדאי קונה (Kona) איתו היא נכנסת לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים שאמורה להיות הקטגוריה הלוהטת ביותר בשנה הקרובה. כמתבקש מהקטגוריה המקדשת עיצוב הקונה מוחצן ואגרסיבי, שונה ממה שהורגלנו אליו ביונדאי ומקנה למכונית מראה שהיא גדולה מכפי שהיא באמת.

עם המראה הנכון, המונטין המקומי של יונדאי ובתמחור הנכון הקונה היה להפוך ללהיט מכירות בהיקף של כמה אלפי יחידות בשנה. בפועל, לצערם של אנשי כלמוביל, היצרן הקצה להם נכון לעתה כמות של 1,000 מכוניות בלבד לדבריהם, זאת הסיבה שבחרו להביא את הקונה אך ורק בגרסה החזקה והיקרה שבהיצע ולא להתמקד בגרסאות חלשות שיהיו פופולאריות יותר. יבוא הגרסאות החלשות יותר ישקל בהתאם להקצאות, כך שלפחות נכון לעתה לא תראו את הקונה באפיקי ה-0 ק"מ. בעתיד אמורות להצטרף להיצע המקומי גם גרסה היברידית חסכונית במיוחד וגרסת ה-Iron Man החזקה והמאובזרת במיוחד.

המידות
כמו מקבילותיה לקבוצה, גם הקונה מתבססת על מכונית סופרמיני כשבמקרה זה מדובר על יונדאי i20, אך היא גדולה במעט מהמקור. האורך הכללי עומד על 416 ס"מ שהם 10 ס"מ יותר מה-i20, בסיס הגלגלים הוא 260 ס"מ (3 ס"מ יותר) וממד הרוחב הוא 180 ס"מ. גובה המכונית הוא 156.5 ס"מ, מה שמאפשר להציע מרווח גחון ממוצע לקטגוריה של 17 ס"מ. נפח תא המטען הוא 361 ליטר הניתן להגדלה עד 1,143 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

הביצועים
יונדאי קונה מגיעה ארצה עם מנוע 1.6 ליטר טורבו ותיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה, אותו שילוב המגיע גם בגרסה הבכירה של הטוסון, אלא שבניגוד לטוסון לקונה יש הנעה כפולה עם אפשרות לנעילה של הדיפרנציאל המרכזי ומערכת בקרת ירידה במדרון, חריג למדי מול התחרות המוצעות עם הנעה קדמית בלבד.

המנוע מספק 177 כ"ס ו-27 קג"מ המתקבלים בין 1,500 ל-4,000 סל"ד. אלו מאפשרים לקונה להאיץ ל-100 ב-7.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 205 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן היא 14.9 ק"מ לליטר.

הבטיחות
הקונה מגיעה ארצה עם מפרט בטיחות מרשים, זאת בהתאם למדיניות של חברת כלמוביל שבה כל הדגמים החדשים של יונדאי יגיעו עם מערכות בטיחות אקטיביות כבר בדגמי הכניסה. הקונה מצוידת במערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, זיהוי עצמים בשטחים מתים ותנועה חוצה בנסיעה לאחור ומערכת התרעת עירנות. עם זאץ היא אינה כוללת זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית.
במבחני הריסוק של Euro NCAP זכתה יונדאי קונה לדירוג של חמישה כוכבי בטיחות, כשהיא מעניקה הגנה של 87% על מבוגרים, 85% על ילדים, 62% על הולכי רגל וציון של 60% למערכות הבטיחות.

אבזור ומחיר
יונדאי קונה מוצעת בישראל בשתי רמות גימור עיקריות. רמת הגימור הבסיסית מכונה "פרימיום" ומחירה הוא 134 אלף ש"ח. ברמת גימור זו שנה מערכת מולטימדיה מקורית עם התאמה לממשק אנדוראיד אוטו במקביל לממשק הקונקטד של יונדאי, בקרת אקלים, בקרת שיוט, מצלמה אחורית, חיישן תאורה וחישוקים קלים בקוטר "17.

רמת הגימור הבכיר מכונה "סופרים" ומחירה 140 אלף ש"ח כשהיא כוללת בנוסף משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי, מפתח חכם עם מתג התנעה, צביעה דו-גוונית, פנסי ערפל וחישוקים בקוטר "18.

ברמת מחירים זו הקונה מתברגת אל החלק העליון של הקטגוריה, כשהיא יקרה משמעותית מסיאט ארונה שהושקה גם היא בישראל לאחרונה ומכוונת ישירות אל מאזדה CX3 וטויוטה C-HR. השאלה הגדולה היא מה תעשה קיה, כאשר תשיק בעוד כחודשיים את הסטוניק, אחותה התאומה של הקונה

עוד חדשות ומבצעים


החל שיווק סקודה סיטיגו המחודשת


שבוע מבצעי סוף שנה בוולוו


קיה ספורטאז' במבצע הנחות


סאנגיונג טיבולי אקסטרה לארג'


גרסאות חדשות ליונדאי טוסון


השקה מקומית: שברולט אקווינוקס

Facebook Comments