עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

מדריך לרכישת מכונית משומשת


shutterstock_403541860_s-1170x550

איך קונים מכונית משומשת? היכן מוצאים? ממי קונים? כיצד בוחרים? איך בודקים? כל התשובות במדריך המשומשות הגדול של The car, המדריך המלא והמפורט ביותר שקיים בישראל

מבוא: מדריך למדריך

עד ששר אוצר כלשהו יתקן את הכלכלה הישראלית, יצמצם את הפערים בחברה ויוריד את מחירי הדיור, נחלק שוק הרכב הישראלי לשלושה חלקים.

הנתח הקטן ביותר הוא זה של רוכשי מכוניות חדשות, לקוחות שמשקיעים את מיטב כספם ובתמורה לו זוכים לקלף את הניילונים מן המושבים.

החלק השני כולל כ-300 אלף "מחזיקי מכוניות" שאינם הבעלים שלהן, כלומר מי שמקבלים "רכב צמוד" ממקום העבודה, לרוב באמצעות חברות הליסינג וההשכרה.

החלק השלישי, שהוא נתח הארי של בעלי רכב בישראל, הוא של מי שרוכשים, מחזיקים ומוכרים מכוניות משומשות – החל מן ה'יד השניה' ועד למכוניות מאד ותיקות שכבר עברו הרבה ידיים, קילומטראז' ואירועים שונים ומשונים.

הדבר הראשון, לכן, שצריך לדעת רוכש של מכונית משומשת הוא שהוא ממש לא לבד: רוב רובם המכריע של בעלי הרכב מקרב עם ישראל נמצאים בדיוק במצבו, וכנראה שגם בשנים הקרובות לא יוכלו להרשות לעצמם לקנות מכונית חדשה.

גם עבורם, עבור רובנו, מהווה רכישה ותחזוקה של מכונית משומשת את ההוצאה השניה בגודלה במשק הבית לאחר עלות הדיור, ולכן יש לנהוג בה בשיקול דעת.

מדריך TheCar לקניית מכונית משומשת לוקח אתכם יד ביד לאורך התהליך כולו – החל ממכירת המכונית הנוכחית שלכם, דרך בחירת המכונית המשומשת הבאה שמתאימה לכם ביותר, ועד לטיפול במוסך לאחר סיום הליכי העברת הבעלות.

בחירה מרובה

לפני שמתניעים ויוצאים לדרך כדאי לזכור שרכישת מכונית משומשת היא פעולה מורכבת יותר מאשר רכישת מכונית חדשה.
בשני המקרים צריך לקחת בחשבון גורמים כמו תקציב, התאמה לצרכים, זהות המותג, היבואן שלו, אפשרויות קניה במחיר מיוחד וכן הלאה, וחשוב גם לשים לב גם למפרט המכונית – צבע, רמת איבזור וכיוצא באלה.

אבל כאשר בוחרים מכונית משומשת גדל מספר המשתנים וכולל גם כאלה שנובעים ממצבה הספציפי, בעיקר מבחינת מה שכבר עבר עליה (קילומטראז', מספר וסוגי הבעלויות הקודמות, תאונות ותקלות) ומה שצפוי לקרות איתה בקרוב (עלויות טיפולים, ערך מכירה ועוד). כחלק מתהליך הבחירה צריך רוכש מכונית משומשת לקחת בחשבון גם מה יהיו ההוצאות העתידיות שצפויות לו.

כאמור, המדריך לרכישת מכונית משומשת של The Car מלווה את בעל הרכב לאורך כל שלבי ההתלבטות, ההחלטה והביצוע של קניית ומכירת מכונית, והוא מחולק לפרקים למען נוחות השימוש בו. פרקי המדריך מסודרים לפי הסדר הכרונולוגי של פעולות שמומלצות על ידינו, ובמטרה שהשימוש בו יתאים לנקודת הזמן וקבלת ההחלטה שבה נמצא כל אחד בכל רגע נתון.

מי שכבר עבר שלב זה או אחר בתהליך יכול פשוט לדלג הלאה, אל השלבים הבאים.

פרק ראשון: מכירה לפני קניה

פרק שני: מה לקנות – התאמה לתקציב

פרק שלישי: מה לקנות – התאמה לצרכים

פרק רביעי: ממי לקנות?

פרק חמישי: יד ראשונה (ושניה ושלישית) מליסינג

פרק שישי: מתחילים לחפש

פרק שביעי: כמה ידיים? כמה זה משנה?

פרק שמיני: איך קונים? איך בודקים?

פרק תשיעי: הפרוצדורות

פרק עשירי: היום שאחרי

 

Facebook Comments