עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: שברולט אקווינוקס

שברולט נכנסת סוף סוף אל המיינסטרים של קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים עם הדור החדש של האקווינוקס. המחיר: החל מ-150 אלף ש"ח

שנת השקה: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים
מחיר התחלתי: 150 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, מאזדה CX5, פיג'ו 3008, סיאט אטקה





הממדים
כפועל יוצא ממוצאו האמריקאי, האקווינוקס מעט גדול ממתחריו הישירים. אורכו עומד על 465 ס"מ, כ- 20 ס"מ יותר מהמקובל בקבוצה. בהתאם לכך גם בסיס הגלגלים נדיב למדי ועומד על 272.5 ס"מ. עם זאת לאקווינוקס חמישה מושבים בלבד ללא אופציה לשורת מושבים שלישית כמו במיצובישי אאוטלנדר הקרוב במידותיו. רוחבו של האקווינוקס הוא 184.5 ס"מ והגובה עומד על 166 ס"מ, כשמרווח הגחון צנוע למדי ועומד על 17.5 ס"מ. תא המטען מציע נפח של 846 ליטר עד גובה התקרה ללא קיפול המושבים האחוריים.



הביצועים
האקווינוקס מגיע לישראל עם מנוע 1.5 ליטר טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה, שילוב המוכר גם מהמאליבו החדשה. המנוע מספק 170 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-28 קג"מ הזמינים בין 2,000 ל-4,000 סל"ד. דף הנתונים מדווח על זינוק ל-100 קמ"ש בקצת יותר מ-9 שניות ומהירות מרבית של 182 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת של האקווינוקס היא 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית ו-11 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית על פי נתוני היצרן.

הבטיחות
רשימת אבזור הבטיחות של האקווינוקס כוללת 6 כריות אוויר ומערכת מוביילאיי בהתקנה מקומית. האקווינוקס נעדר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, ובראשן מערכת בלימת אוטונומית, זאת למרות שחלקן זמין בארה"ב. אלא שמערכות כמו התרעת סטיה מנתיב וזיהוי עצמים בשטחים מתים קיימות באקווינוקס רק ברמות גימור גבוהות יותר ועם מנוע 2.0 ליטר טורבו שאינם משווקים בישראל.

כיוון שהאקווינוקס לא משווק באירופה הוא לא נבחן על ידי ארגון EuroNCAP. עם זאת, הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NTHSA) ביצע לאקווינוקס מבחן ריסוק בו זכה לציון כולל של ארבעה כוכבים מתוך חמישה.



אבזור ומחיר
כדי להתחרות ברבות המכר בקטגוריה התאמצו ב-UMI להציע את גרסת כניסה במחיר אטרקטיבי יחסית. ואכן, מחירה של גרסת הבסיס של האקווינוקס עומד על 150 אלף ש"ח, כ-7 עד 10 אלף ש"ח פחות מגרסאות הבסיס של המתחרים העיקריים ובראשם הספורטאז' 1.6.

רמת גימור LS כוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם תאימות לממשק אפל, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, מפתח חכם עם כפתור הנעה, חיישן תאורה וחישוקים קלים בקוטר "17. עם זאת, ברמת גימור זו נעדרים בקרת אקלים מפוצלת וציפוי עור לגלגל ההגה, שניהם כלולים ברמת הגימור הבכירה LT. מחירו של האקווינוקס ברמת גימור LT  עומד על 160 אלף ש"ח והוא מצויד בנוסף גם מסך מגע גדול יותר, מושב נהג מתכוונן חשמלית, תאורת LED  מלאה בחזית, דלת תא מטען חשמלית והתנעה דרך שלט המכונית.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments