עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

סיאט טאראקו: רכב פנאי חדש עם 7 מושבים

סיאט חושפת את הטאראקו, רכב הפנאי הבכיר בהיצע של החברה שיציע אופציה 7 מקומות ישיבה ויגיע לישראל במהלך 2019

דגם: סיאט טאראקו
שנת השקה: 2018
צפי בישראל: תחילת 2019
קטגוריה: רכבי פנאי משפחתיים
מתחרים עיקריים: סקודה קודיאק, פיג'ו 5008, מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל


סיאט חושפת בימים אלו רכב קרוסאובר חדש, השלישי במספר של החברה הספרדית שזכה לשם טאראקו (Tarraco) לפני כשנה בתחרות שמות אותה ערכה החברה. סיאט טאראקו מצטרף לסיאט אטקה וסיאט ארונה שהוצגו בשנתיים האחרונות ובכך משלים לעת עתה את משפחת רכבי הפנאי הספרדית. לישראל אמור הטאראקו להגיע במהלך הרבעון הראשון של שנת 2019.

סיאט טאראקו הוא למעשה אחיו התאום של סקודה קודיאק וחולק איתו בסיס מכאני משותף, לכן גם ממדיו דומים למדי. מהנתונים שפורסמו עד כה אורכו עומד על 473.5 ס"מ והגובה על 163.5 ס"מ, כשבדומה לקודיאק גם הטאראקו יציע אופציה ל-7 נוסעים עם שורת משובים שלישית.


כמו במקרה של רכבי הפנאי האחרים של סיאט, גם הטראקו לא פורץ גבולות בעיצובו ונראה סולידי למדי, מאכזב בהתחשב באורנטייציה הלטינית של המותג ובדרישות הקטגוריה, אך ניתן להתנחם במידת מה בעיצוב החזית עם שבכת הטרפז הפוכה ויחידות התאורה הדקות הנראות טוב יותר מאשר באטקה האנמי. תא הנוסעים גם הוא לא פורץ גבולות בעיצובו, כשבולט בעיקר עיצוב חלקו המרכזי של לוח המכשירים, עם מסך מולטימדיה גדול "צף" מחוץ למסגרת הכללית, מה שדוחק את פתחי המיזוג המרכזיים לגובה נמוך מידי.

בשלב ראשון יוצע סיאט טאראקו עם מנועי טורבו בנזין בנפחי 1.5 ו-2.0 בהספקים של 150 ו-190 כ"ס, או עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר בהספקים דומים. תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה מוצעת כאופציה בטאראקו, אך לעת עתה היא מגיעה רק עם מערכת הנעה כפולה.

כמקובל כיום יציע סיאט טאראקו מגוון של מערכות בטיחות מתקדמות, עם מערכת בלימת חירום אוטונומית המסוגלת לזהות גם רוכבי אופניים כסטנדרט, כשמערכת בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים והתרעה על עצמים בשטחים מתים יוצעו כאופציה בתוספת תשלום.
רשימת האופציות כוללת מתלים אדפטיביים, תאורת LED מלאה בחזית ולוח מחוונים בעל מסך דיגיטלי עם תצוגה משתנה.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments