עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: סיאט אטקה

סיאט נכנסת לשוק הקרוסאוברים הצפוף עם האטקה ושולפת גרסת בסיס עם מחיר הקסם של 140 אלף ש"ח

 

צילומים: רונן טופלברג
צילומים: רונן טופלברג

שנת השקה: 2016
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטים
מחיר התחלתי:
140 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים:
קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, פיג'ו 3008


שלושה דברים שלא ידעתם על סיאט אטקה:
1. הוא נקרא על שמו של כפר במחוז אראגון בספרד
2. למרות השם הספרדי הוא מיוצר בכלל בצ'כיה 
3. סיאט תציג השנה גרסת קופרה קרבית לאטקה עם 290 כ"ס


בימים אלו גם סיאט מצטרפת לשוק רכבי הפנאי עם האטקה, רכב הפנאי האמיתי הראשון של המותג הספרדי. האטקה, כמו הפיג'ו 3008 שהושק בישראל שבוע לפני כן, מכוון גם הוא אל עבר קיה ספורטאז' המוביל את הקטגוריה וכדי לאתגר את הלהיט הקוראני גם הוא מוצע במחיר התחלתי של 140 אלף ש"ח.

האטקה מתבסס על הפלטפורמה מודולארית של קונצרן פולקסווגן  והוא אחיו התאום של הפולקסווגן טיגואן החדש. עם זאת, למרות שסיאט אמורה להיות המותג השובב בקונצרן פולקסווגן, עיצובו של האטקה סולידי למדי ולבטח לא מוחצן כמו זה של הספורטאז'. הדמיון של האטקה ללאון גדול, וזה ניכר בעיקר בחזית, אך גם בתא הנוסעים נראה כמו שכפול של זה המצוי בהאצ'בק הקומפקטית.

למרות זאת, אנשי סיאט מייעדים את האטקה לקהל צעיר ברוחו ובאופיו שמחפש רכב פנאי משפחתי, כשבעתיד אלו יוכלו להוסיף אבזרים ופרטי עיצוב ייחודיים בהתאמה אישית. עד אז ינסה האטקה לצוד את קהל היעד בעיקר באמצעות רמת ביצועים גבוה לקטגוריה ואבזור נדיב.

    



הביצועים

האטקה מגיע ארצה עם מנוע טורבו בנפח 1.4 ליטר המספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, כשהוא מצויד בטכנולוגית ניתוק צילינדרים בזמן שיוט לטובת חיסכון בצריכת הדלק. תיבת ההילוכים היא כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה וההנעה קדמית. נתוני הביצועים הם 8.6 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 198 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 20.4 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

בעולם מוצע האטקה עם מגוון מנועים נוסף ואופציה להנעה כפולה, אך נכון לאתה לא צפויות להצטרף גרסאות הנעה נוספות למגוון המקומי.

הממדים
אורכו של האטקה הוא 437 ס"מ ובסיס גלגלים שלו עומד על 264 ס"מ, מה שממצב אותו בצד הקומפקטי בסקאלה של רכבי הפנאי הבינוניים. רוחבו של האטקה הוא 184 ס"מ והוא מתנשא לגובה של 160 ס"מ ללא מסילות הגג. נפח תא המטען הוא 510 ליטרים.

הבטיחות
מפרט הבטיחות שלה אטקה כולל כסטנדרט 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על ערנות הנהג ומערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית במהירויות שבין 5 ל-30 קמ"ש. מרמת גימור סטייל פלוס ומעלה מצטרפות גם מערכות התרעה על עצמם בשטחים מתים וזיהוי תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור.

האטקה נבחן על ידי ארגון ה-EuroNCAP וזכה לדירוג מרבי של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-71% בהגנה על הולכי רגל.

אבזור ומחיר
סיאט משווקת את האטקה בישראל בארבעה רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית היא 'סטייל' הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "5 ומצלמה אחורית, חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה מקורים מאחור, בלם יד חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "17. מחיר האטקה בגרסה זו עומד על 140 אלף ש"ח.

תמורת תוספת של 6,000 ש"ח ניתן לקבל את דגם ה'סטייל פלוס' הכולל נוסף לחבילת מערכות הבטיחות המורחבת גם מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך "8, זיהוי קולי ושמונה רמקולים במקום שישה.

הדגם המאובזר של האטקה מכונה 'אקסלנס' ונמכר במחיר של 166 אלף ש"ח. ברמת גימור זו מתווספים לאטקה יחד עם האבזור הכלול בגרסת ה'סטיל פלוס' גם מערכת לבחירת מצבי נהיגה, תאורת LED מלאה בחזית, מושבים ספורטיביים בריפוד אלקנטרה, גג שמש פנורמי חשמלי, מפתח חכם, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען וחישוקי "18.

את גרסת ה'אקסלנס' יהיה ניתן לקבל עם חבילת השקה שמחירה 22 אלף ש"ח נוספים וכוללת מערכת שמע משודרגת עם 10 רמקולים, מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, מצלמות 360 מעלות ,שטיפה לפנסים הקדמיים וחישוקי "19.


למבחן דרכים לסיאט אטקה


Facebook Comments