עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: מאזדה 6 המחודשת

דלק מוטורס השיקה בישראל את מאזדה 6 לאחר מתיחת פנים שמנסה להרים אותה מדרגה לעבר מותגי הפרימיום. בתפריט: אבזור בטיחות מדושרג, ריפודי עור כסטנדרט והתמקדות בגרסת ה-2.5 ליטר החזקה

דגם: מאזדה 6
שנת השקה: 2012
מתיחת פנים: 2018
קטגוריה: משפחתיות גדולות
מחיר התחלתי: 170 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: סקודה סופרב, יונדאי סונטה, קיה אופטימה, סובארו B4, טויוטה קאמרי


מאזדה השיקה בישראל בשבוע שעבר את מאזדה 6 המחודשת, המשפחתית הגדולה של החברה אשר זכתה למתיחת פנים מקיפה בשנה שעברה. מדובר במתיחת פנים שניה אותה עוברת המכונית מאז הוצגה לראשונה בשנת 2012, כשהפעם מדובר במסכת שיפורים משמעותית שנועדה בראש ובראשונה לשדרג את רמת האיכות וההגשה של המכונית בהתאם לתכניותיה של מאזדה להתמצב כיצרנית סמי-פרימיום.

מבחינה חיצונית התמקדה מתיחת הפנים בעיקר בחזית שבה ישנה שבכה חדשה מודגשת ועמוקה יותר, כשמצדדיה יחידות תאורה חדשות בטכנולוגיית LED מלאה שהן עכשיו ציוד סטנדרטי. גם מאחור עברו יחידות התאורה להשתמש בטכנולוגיית LED לשיפור הנראות.



שינוי משמעותי יותר עברה מאזדה 6 בתא הנוסעים, כאשר הותקן בה לוח מכשירים חדש לחלוטין בהשראת הקרוסאובר CX5, עם עיצוב מחודש לקונסולה המרכזית ומערכת מולטימדיה "צפה" בעלת מסך גדול יותר ותפעול גם באמצעות מגע (בעמידה בלבד). רמת החומרים שודרגה משמעותית, כשהדגש לכיוון הפרימיום בא לידי ביטוי בדיפוני עור ללוח המכשירים וריפודי עור למושבים בכל הגרסאות אשר יגיעו לישראל.

יחידות ההנעה נותרו ללא שינוי, מנועי 2.0 ו-2.5 ליטר אטמוספריים שהותאמו לתקן יורו 6 המחמיר ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה, אך מעתה מתכוון היבואן המקומי להתמקד בגרסת ה-2.5 ליטר. גרסת ה-2.0 תגיע גם היא אך רק כדגם בסיס.

הבטיחות
שינוי חשוב לא פחות נעשה בתחום הבטיחות, כאשר מאזדה 6 משתדרגת ומציעה כעת כסטנדרט חבילת אבזור בטיחותה מקובלת יום תעשיה. חבילת אבזור הבטיחות של המכונית כוללת בלימת חירום אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, מערכת לשמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, תאורת אור גבוה אדפטיבית והתרעת ערנות לנהג יחד עם בקרת שיוט אדפטיבית בעלת יכולת זחילה בפקקים. ברמת הגימור הבכירות מתווספת גם מערכת התרעה על תנועה בשטים מתים ובנסיעה לאחור.

מאזדה 6 נבחנה לאחרונה מבחני הריסוק של EuroNCAP לאחר מתיחת הפנים אותה עברה וזכתה לדירוג מרבי של חמישה כוכבי בטיחות. בגיליון הציונים רשמה מאזדה 6 ציון של 95% בהגנה על מבוגרים, 91% בהגנה על ילדים ורק 66% בהגנה על הולכי רגל. תפקוד מערכות הבטיחות זכה לציון של 71%.



אבזור ומחיר
מאזדה 6 תשווק בישראל בשתי רמות גימור עיקריות: 'לוקשורי' ו'פרימיום'. בשתי רמות הגימור מצוידת מאזדה 6 במערכת מולטימדיה מקורית עם ממשק בעברית המשולבת בדיבורית BT ומצלמה אחורית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, ריפודי עור מלאים ודיפוני עור ללוח המכשירים, בלם יד חשמלי, מפתח חכם וחישוקים קלים בקוטר "17. מחירה של מאזדה 6 ברמת גימור זו עומד על 170 אלף ש"ח בגרסת ה-2.0 ליטר ו-180 אלף ש"ח בגרסת ה-2.5 ליטר הכוללת גם גג שמש חשמלי.

ברמת גימור 'פרימיום' המוצעת רק עם מנוע ה-2.5 ליתר מתווספים גם וילון אחורי חשמלי, תצוגת נתונים עילית, אוורור למושבים, מפתח חכם מלא וחישוקי "19. מחיר גרסה זו הוא 190 אלף ש"ח.

בנוסף מגיעה מאזדה 6 מעתה גם ברמת גימור חדשה וגבוהה במיוחד בשם Signature שמחירה 200 אלף ש"ח ומתאפיינת בגימור פניים ייחודי עם דיפוני עץ וז'מש וריפודי עור נאפה. בנוסף ברמת גימור זו ישנם בנוסף לציוד של רמת גימור 'פרימיום' גם מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות, לוח מחוונים דיגיטלי ותאורת אווירה בתא הנוסעים.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments