עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: מאזדה CX5 החדשה

מאזדה משיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5 המציג קפיצה באיכות ובבטיחות, אך שומר על רמות מחיר זהות לזה של הדור היוצא – החל מ-167 אלף ש"ח

צילומים: רונן טופלברג

שנת השקה: 2016
קטגוריה: רכבי פנאי/קרוסאוברים קומפקטיים
מחיר התחלתי: 167 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, טויוטה ראב 4, פולקסווגן טיגואן, פיג'ו 3008


חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, משיקה בימים אלו את הדור השני של ה-CX5, רכב הפנאי הקומפקטי והפופולארי של החברה. למרות שהוא מוגדר כדור שני אין מדובר בדגם חדש לחלוטין, אלא במתיחת פנים מאסיבית לדגם היוצא שהוצג לפני 6 שנים. עיצובו של הדגם החדש נאמן לשפת ה-Kodo העדכנית של המותג עם חרטום מחודד בעל יחידות תאורה צרות, תא הנוסעים עבר שדרוג ברמת החומרים כאשר בישראל ריפודי עור הם סטנדרט בכל רמות הגימור, וכמתבקש, גם היצע  מערכות הבטיחות שודרג משמעותית.

ה-CX5 היוצא נחשב גם כיום לאחד הכלים המוצלחים בקטגוריה הצפופה וגם אחד הפופולאריים בהם, גם אם נמצא הרחק מאחורי קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. לדגם החדש והמשודרג יש פוטנציאל להגדיל את היקף המכירות, בפרט שמדובר ברכב הנמכר ביותר של מאזדה בישראל, אך בדלק מוטורס לא נכנסים לתחרות ישירה באזור ה-140 אלף ש"ח – רף הכניסה של גרסאות הבסיס בקטגוריה.

הסיבות לכך מגוונות והראשונה בהן היא שה-CX5 לא מוצע עם מנוע קטן מ-2.0 ליטר. בנוסף, כמו במקרה של ה-CX3 הקטן שהושק לפני מספר חודשים, מאזדה הקטנה נמצאת במצב של ביקוש יתר לכן ההקצאה לשוק הישראלי, בו רמת הרווח על כל יחידה הוא נמוך יחסית, מוגבלת יחסית. שתי סיבות אלו מתחברות לסיבה השלישית, שהיא הניסיון של מאזדה להפוך למותג סמי-פרימיום, מה שמגובה לא רק בשדרוג האיכות המובטח אלא גם במיצוב והמחיר מעל למתחרות העממיות מקוריאה.



המידות
העיצוב המחודש של ה-CX5 אולי מעניק אשליה של רכב מעט גדול יותר, בעיקר בחרטום, אבל המידות נותרו זהות כמעט לחלוטין. האורך הכללי עומד על 455 ס"מ והגובה על 168 ס"מ, בשני המקרים מדובר בתוספת של ס"מ בודד, כאשר מידות הרוחב (184 ס"מ) ובסיס הגלגלים (270 ס"מ) נותרו ללא שינוי.

הודות לתכנון מחדש תא המטען צמח ב-10% ונפחו עומד על 442 ליטר במצב רגיל, כשהוא יכול לגדול עד לנפח של 1342 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. מרווח הגחון הוא 18.5 ס"מ בגרסאות הרגילות ו-19.8 ס"מ בדגם בעל הנעה כפולה.

הביצועים
למרות שבדגם ה-CX-9 הגדול הציגה מאזדה לראשונה מנוע טורבו מודרני, ב-CX5 נותרה מאזדה נאמנה למנועים האטמוספריים מסדרת ה-SkyActive (הזרקה ישירה ויחס דחיסה גבוה)המוכרים מדור היוצא, עם התאמות קלות לתקני זיהום האוויר העדכניים.
המנועים בנפחי 2.0 ו-2.5 ליטר בעלי ארבעת הצילינדרים מספקים 165 ו-195 כ"ס בהתאמה ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית בעלת שישה יחסי העברה. מנוע ה-2.0 מגיע אלינו עם הנעה קדמית ואילו המנוע הגדול עם מערכת הנעה כפולה.

נתוני הביצועים של גרסת ה-2.0 ליטר עומדים על 10.1 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 189 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 14.9 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
גרסת ה-2.5 ליטר הכבדה יותר מזנקת ל-100 ב-8.9 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 194 קמ"ש, כאשר צריכת הדלק הממוצעת היא 13.7 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.

הבטיחות
אחד השדרוגים הכי חשובים ב-CX5 החדשה נעשה בתחום הבטיחות, כאשר כעת המכונית כוללת כסטנדרט מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית במהירויות שבין 4 ל-80 קמ"ש.
ברמת גימור פרימיום ומעלה מתווספות מערכות שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה ותאורת אור גבוה אדפטיבית, כשבגרסת ה-2.5 ליטר ישנה גם מערכת התרעת עייפות ובלימת חירום בנסיעה לאחור עד למהירות של 8 קמ"ש.

באופן חריג, ואולי גם תמוה, כל הדגמים מצוידים כסטנדרט גם במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, זאת למרות שישנה חפיפה בין פעולת מערכת המובילאיי למערכות המגיעות מפס הייצור. במקרה יש חפיפה בין המערכות (למשל בהתרעת ההתנגשות) אז ישנה עדיפות לפעולת המערכות המקוריות המגיעות עם הרכב, מה שמעלה את והסברה כי התקנת המובילאיי נעשתה כדי לזכות בהנחה המרבית על פי דירוג אביזרי הבטיחות המעוות של משרד התחבורה.

הדור החדש של ה-CX5 טרם נבחן במבחני הריסוק של EuroNCAP אבל נבחן על ידי רשות הבטיחות בדרכים בארה"ב וזכה לציון כללי של ארבעה כוכבי בטיחות מתוך חמישה.



אבזור ומחיר
הניסיון של מאזדה לעלות מדרגה מבחינת מיתוג בא לידי ביטוי ברמות האבזור של ה-CX5. המכונית מוצעת בשלושרמות גימור שונות ובכולן ישנם ריפודי עור, מושב נהג מתכוונן חשמלית, תאורת LED  ראשית בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, בלם יד חשמלי, חישוקים קלים, ומערכת מולטימדיה מקורית בעברית הכוללת מערכת ניווט של iGo ומצלמה אחורית. כל אלו כלולים ברמת הגימור הבסיסית המכונה "אקזקיוטיב" ומחירה עומד על 167 אלף ש"ח.
בתוספת של 12 אלף ש"ח ניתן לקבל את רמת גימור "לוקשרי" בה מחליפים חישוקי "19 את חישוקי ה"17 הסטנדרטיים ומצטרפים גג שמש חשמלי ותאורה עוקבת פניה.

רמת הגימור הבכירה מכונה "פרימיום" הכוללת נוסף למערכות הבטיחות המשודרגות גם מערכת שמע של Bose, תצוגה עילית צבעונית וגימור עור ללוח המכשירים. מחיר ה-CX5 ברמת גימור פרימיום עומד על 192 אלף ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר ו-215 אלף ש"ח לגרסת ה-2.5 ליטר בעלת ההנעה כפולה.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments