עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: פיג'ו 3008

פיג'ו משיקה בישראל את ה-3008 החדש שינסה לאתגר את קיה ספורטאז'. הנשק: עיצוב מושקע, אבזור בשפע וגרסת דיזל במחיר התחלתי של 140 אלף ש"ח

peugeout-3008-l01

שנת השקה: 2016
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים
מחיר התחלתי: 140 אלף ש"ח לגרסת הדיזל, 155 אלף ש"ח לגרסת הבנזין
מתחרים עיקריים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי, רנו קאדג'ר, מיצובישי אאוטלנדר


שלושה דברים שלא ידעתם על פיג'ו 3008 החדש:
1. אופל תבנה את רכב הפנאי הבא שלה על בסיס ה-3008 החדש
2. גרסת הראלי שלו תתחרה בראלי הדאקאר הקרוב
3. גרסת השבעה מושבים המוגדלת של ה-3008 תיקרא 5008 תגיע במהלך שנת 2017


פיג'ו מצטרפת לתחרות העזה בשוק רכבי הפנאי הקומפקטיים עם הדור החדש של ה-3008 המושק בישראל בימים אלו. למרות מחיר תחרותי בסוף ימיו, לא הצליח ה-3008 הקודם לאתגר את קיה ספורטאז' שנמכר במחיר דומה אך גרף את כל הקופה בקרב על הלקוח הישראלי. הדור החדש של ה-3008 ינסה לקטוף נתח שוק משמעותי יותר, וכדי לעשות זאת מציבה פיג'ו בעמדה תחרותית מול הספורטאז' גרסת טורבו דיזל חסכונית ומאובזרת במחיר של 140 אלף ש"ח.

ה-3008 החדש מתבסס על הפלטפורמה המודולארית של פיג'ו, כשהוא קל מקודמו בכ-85 ק"ג ומציג עיצוב מושקע ומלא אישיות. בתא הנוסעים מחולל ה-3008 החדש מהפכה עם אימוץ ארכיטקטורה תכנונית חדשה המכונה i Cockpit העוטפת את הנהג ודוגלת במינימום מתגים, זאת לצד סימני ההיכר של השנים האחרונות בפיג'ו בדמות לוח מחוונים הממוקם גבוה וגלגל הגה קטן מידות.

פיג'ו 3008 החדש – מבחן דרכים ראשון


הביצועים

היצע הדגמים של ה-3008 החדש כולל בישראל שלוש יחידות הנעה, כולן משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית בעלת שישה יחסי העברה מבית איייסין. במהלך שנת 2017 צפויה להצטרף גם גרסת בנזין מוזלת בעלת מנוע ה–1.2 ליטר טורבו המוכר מה-308, שכרגע אינו מוצע עם תיבה אוטומטית.

1.6 ליטר טורבו דיזל – 120 כ"ס ו-30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. ביצועים: 11.6 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של 185 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת: 23.8 ק"מ לליטר (יצרן).

1.6 ליטר טורבו בנזין – 165 כ"ס ו-24.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד. ביצועים: 8.9 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של 206 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת: 17.2 ק"מ לליטר (יצרן).

2.0 ליטר טורבו דיזל – 180 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד. ביצועים: 8.9 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של 207 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת: 20.8 ק"מ לליטר (יצרן).


המימדים
לפיג'ו 3008 החדש מידות גדולות במעט מקודמו. 8 ס"מ נוספו לממד האורך העומד כעת על 447 ס"מ, 6 ס"מ מתוכם הוקדשו לבסיס הגלגלים שאורכו הוא 267.5 ס"מ. ממד הרוחב נותר דומה ועומד על 184 ס"מ, אך עם גובה של 162 ס"מ הדור החדש מעט נמוך יותר לטובת צללית ספורטיבית ולא גמלונית כמו בדור הקודם. למרות ממד גובה לא קיצוני מרווח גחון של כמעט 22 ס"מ תורם להופעה הכוללת של ה-3008 החדש. נפח תא המטען הוא 520 ליטר כשעם קיפול המושבים ניתן לקבל נפח מרבי של 1,482 ליטר.

peugeout-3008-l04      peugeout-3008-l03

הבטיחות
כל דגמי ה-3008 בישראל מגיעים עם ציוד תקני של 6 כריות אוויר, יחד עם מערכות תגבור וחלוקת בלימה ובקרת היציבות המקובלות. מרמת גימור "פרימיום" מגיע ה-3008 גם עם חבילת אבזור בטיחות אקטיבית הכוללת התרעת סטיה מנתיב, זיהוי עצמים בשטחים מתים, זיהוי תמרורים ואור גבוה אדפטיבי. רמת הגימור הבסיסית "אקטיב" לא כוללת את חבילת הבטיחות הזו ומסתפקת במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

במבחני הריסוק של Euro NCAP זכה ה-3008 לציון של חמישה כוכבי בטיחות, אך בהתאם לתקן העדכני של הארגון ציון זה תקף עם מערכת בלימת חירום אוטונומית שאינה מוצעת בישראל, גם לא כאופציה.


האיבזור
ה-3008 החדש מוצע בשלוש רמות אבזור. הרמה הבסיסית, 'אקטיב', כוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3 ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "8, בקרת שיוט ומגביל מהירות, בקרת אקלים עם פתחים למושב האחורי, תאורת יום LED ופנסים אחוריים מסוג LED, בלם יד חשמלי, חיישני חניה מקוריים מאחור וחישוקים קלים בקוטר "17.

ברמת 'פרימיום' נוספים גג שמש פנורמי, משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, פתיחת דלתות והנעה ללא מפתח, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען כולל חיישן רגל, מצלמות חניה 360 מעלות, חיישני גשם ואורות, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה קדמיים, ריפוד מושבים מבד משולב עור מלאכותי, חימום מושבים קדמיים, כוונון חשמלי למושב הנהג חישוקי "19.

רמת האבזור הגבוהה ביותר היא GT שבה נוספים פנסים ראשיים מסוג LED, מערכת מולטימדיה עם ניווט תלת ממדי, גג בצבע שחור פנינה, מושבים בריפוד עור מלאכותי בשילוב אלקנטרה ומסאז' במושבים הקדמיים.

את כל דגמי ה-3008 ניתן לקבל כאופציה עם מערכת Grip Control בעלת מצבי שליטה שונים למערכות בקרת המשיכה והיציבות בהתאם לתנאי השטח, יחד עם צמיגים בעלי פרופיל שלג/בוץ. מחיר חבילה זו עומד על 5,000 ש"ח.
דגם ה-GT מוצע כאופציה גם עם צביעה דו-גוונית.

peugeout-3008-l02-in

המחירים
ה-3008 החדש נמכר במחירי השקה הזולים ב-5,000 ש"ח ממחיר המחירון הרשמי. עם זאת יבואני פיג'ו לא נוקטים בזמן קצוב למחיר ההשקה, כך שכמו במקרים קודמים מדובר במחיר קבוע למדי כל עוד לא יהיו שינויי מטבע קיצוניים. המחירים מחושבים לפי נוסחת המס הירוק העדכנית שתיכנס לתוקפה בינואר.

מחיר ה-3008 1.6 טורבו דיזל ברמת גימור 'אקטיב' עומד על 140 אלף ש"ח. מחיר דגם הבנזין הוא 155 אלף ש"ח ברמת גימור 'אקטיב' ו-175 אלף ש"ח ברמת גימור 'פרימיום'. מחיר גרסת ה-GT עומד על 220 אלף ש"ח.

השאירו תגובה