עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: מיצובישי ASX

מיצובישי משיקה בישראל סוף סוף את ה-ASX, המכניס אותה לתחרות מול רכבי הפנאי הקטנים והזולים יחסית כתחליף למשפחתית קומפקטית. המחיר: החל מ-133 אלף ש"ח

שנת השקה: 2010
מתיחת פנים: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים
מחיר התחלתי: 133 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: קיה נירו, ניסאן קשקאי, מאזדה CX3, שברולט טראקס, רנו קפצ'ור


חברת כלמוביל מתחילה לשווק בימים אלו בישראל באיחור גדול את מיצובישי ASX.  ה-ASX הוצג עוד בשנת 2010, הרבה לפני קדחת הקרוסאוברים שתקפה את השוק המקומי, כשהסיבות העיקריות לכך הוא מגיע רק כעת נעוצה בתמחור הגבוה שלו דאז ובכך שלא היה ברור אם השוק בשל לקבל רכבי פנאי קטנים כתחליף למשפחתית המסורתית. אלא שקיה ספורטאז' 1.6 הוכיח שהשוק אכן צמא לרכבי פנאי וקרוסאוברים, וחלקם בשוק הרכב רק הולך וגדל.

למיצובישי יש את האאוטלנדר שהוא רכב מכר בפני עצמו, בין היתר בזכות האופציה הייחודית לשורת משובים שלישית, אך הוא גדול יחסית מרוב רכבי הפנאי המוכרים ולא עונה על הביקוש של רכבי הפנאי הקטנים והזולים בטריטוריה של 140 אלף ש"ח ומטה.

לשם בדיוק מכוון ה-ASX  המתמקם על התפר, הן מבחינת המידות והן מבחינת התמחור, בין רכבי פנאי קטנים יחסית כדוגמת שברולט טראקס ורנו קאפצ'ור לבין רכבי הפנאי המשפחתיים כדוגמת קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. קטגוריית ביניים זו הולכת ומתרחבת ובקרוב נראה נציגות נוספות.

עבור מיצובישי בישראל ה-ASX אמור למלא גם את החלל שנוצר עם הפסקת ייצור הלאנסר, כשהוא יתחרה לא רק ברכבי הפנאי הנזכרים משתי קבוצות הגודל אלא גם ינסה למשוך רוכשי משפחתיות קומפקטיות רגילות שעבורם. בקרוב יגיע ארצה גם האקליפס ספורט אשר יתמקם בין ה-ASX לאאוטלנדר וישלים את המערך של מיצובישי בשוק רכבי הפנאי



הממדים
ה-ASX הוא למעשה גרסה מקוצרת של האאוטלנדר, כשעם אורך של 436 ס"מ הוא קצר ממנו ב-30 ס"מ תמימים. עם זאת בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 267 ס"מ. רוחבו של ה-ASX עומד על 181 ס"מ והגובה על 164.5 ס"מ. נפח תא המטען הוא 393 ליטר והוא יכול להגיע עד לנפח מרבי של 1,193 ליטר עם קיפול המושבים (בגרסה ללא גג שמש פנורמי).

למרות שהוא אינו מיועד לנסוע בשטח ומצויד בהנעה קדמית בלבד, ל-ASX מרווח גחון נאה של 21.5 ס"מ, זווית גישה של 21.1 מעלות וזווית נטישה של 33.1 מעלות שיבטיחו לא יכולת נאה בטיפוס מדרכות.

הביצועים
בתחום ההנעה שואל ה-ASX את מכלוליו מאחיו הגדול, כשגם הוא מציע שילוב של מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. המנוע מספק 150 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט של 20.1 קג"מ ב-4,200 סל"ד. במיצובישי נוקבים רק בנתון המהירות המרבית העמוד על 190 קמ"ש, אך מן הסתם, הודות למשקל קל משמעותית, ה-ASX אמור להיות זריז יותר מהאאוטלנדר בזינוק ל-100.
צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.5 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הבטיחות
למרות שמדובר בדגם וותיק למדי, מיצובישי ציידה את ה-ASX בחבילת מערכות בטיחות מקוריות הכוללת מערכת התרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל, אך ללא בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ותאורת אור גבוה אדפטיבית. אלו מצטרפים אל 7 כריות אוויר ומערכות בקרת היציבות ותגבור הבלימה המקובלות.

ארגון EuroNCAP בחן את ה-ASX והעניק לו דירוג של חמישה כוכבי בטיחות, אך יש לקחת את הציון הזה בערבון מוגבל, שכן מבחן זה נערך אי שם בשנת 2011. תקן מבחני הריסוק של הארגון דאז היה הרבה פחות מחמיר ולמעשה לא רלוונטי כלל בהשוואה למתחרות מודרניות אשר נבחנו לפי התקן העדכני משנת 2016.



אבזור ומחיר
כדי להפוך את ה-ASX לאטרקטיבי מול מתחרים צעירים ומודרניים מגיע ה-ASX בשלוש רמות אבזור, כשבכולן רמת ציוד מכובדת למדי. כבר ברמת הגימור הבסיסית "אינטנס" שמחירה 133 אלף ש"ח ניתן למצוא בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר "18.
בתוספת של 3,000 ש"ח ניתן לקבל את רמת גימור "אינסטייל" בה מתווספים מפתח חכם ומתג התנעה, תאורת יום LED וגימור כרום חיצוני.

רמת האבזור הבכירה היא "פרימיום" שמחירה 143 אלף ש"ח, מה שממצב אותה מול דגמי הבסיס של קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי וסיאט אטקה. במחיר הזה כולל ה-ASX גם ריפוד דמוי עור עם חימום למושבים הקדמיים וגג שמש פנוראמי.
בכל רמות האבזור ישנה מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם ממשק הקונקטד של כלמוביל, יחד עם דיבורית BT מובנית ומצלמה אחורית.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments