עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

ניסאן נאוורה חוזר לישראל

ניסאן חוזרת לשוק הטנדרים עם הדור החדש של הנאוורה אחרי למעלה משניים של היעדרות. בתפריט: מנוע דיזל חזק, מתלה אחורי מתקדם ובלימת חירום אוטונומית

שנת השקה: 2015
קטגוריה: טנדרים
מחיר התחלתי: 245 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: איסוזו דימקס, מיצובישי טריטון, טויוטה היילקס, פולקסווגן אמארוק


אחרי הפסקה של למעלה משנתיים, חוזר ניסאן נאוורה אל שוק הרכב הישראלי. הדור הנוכחי של הנאוורה הוצג בכולם כבר ב-2015, אך לישראל יבואו התמהמה עד כה בעיקר משיקולי מחיר. עם זאת, בהחלט היה מה לצפות לדור החדש של הנאוורה, על אף שמעולם לא הצליח לאתגר את מוביל הקטגוריה איסוזו דימקס.

הדור החדש של הנאוורה מציג קפיצת דרך בתא הנוסעים שהפך קרוב מאי פעם לזה של רכב פנאי, אבל חשוב מכך, מציע מתלה אחורי חדש וייחודי. בניסאן נטשו את המבנה העתיק של סרן חי וקפיצי עלה לטובת קפיצי סליל המגובים בזרועות אורכיות, מה שאמור להעניק לנאוורה איכות נסיעה והתנהגות עדיפה על זו של מתחריו הנאמנים למתלה האחורי המלווה את הטנדרים למיניהם כבר כמעט 100 שנים.

אחת הסיבות לשדרוג מהותי זה הוא שהפלטפורמה של הנאוורה משמשת גם את הרנו אלסקן ומרצדס X קלאס, שני טנדרים האמורים להוות תחליף לרכבי פנאי/שטח ופחות למי שזקוק לרכב עבודה. למרות המעבר למתלה החדש, מציינים בניסאן כי יכולת ההעמסה של הנאוורה לא נפגעה והיא היא עומדת על כמעט טון שלם.



הממדים
לנאוורה נתוני מידות הממקמות אותו בטווח העליון של הטנדרים מסוגו. אורכו עומד על 533 ס"מ כשמתוכם 315 ס"מ מוקדשים לבסיס הגלגלים הקצר ב-5 ס"מ מזה שבדור הקודם של הנאוורה. הרוחב הכללי נותר זהה ועומד על 185 ס"מ והגובה הוא 180 ס"מ, תוספת של 3 ס"מ ביחס לדור הקודם. מרווח הגחון של הנאוורה הוא 22.4 ס"מ והוא מציע זווית גישה של 32 מעלות וזווית נטישה של 25 מעלות.

הביצועים
הנווארה החדש מגיע ארצה בתצורת הנעה אחת של מנוע דיזל, תיבת הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. המנוע בנפח 2.3 ליטר מצויד בשני מגדשי טורבו ומספק 190 כ"ס ב-3,750 סל"ד ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ המתקבלים בין 1,500 ל-2,500 סל"ד. המנוע העומד בתקן יורו 6 מצריך גם שימוש באוריאה הנמצאת במיכל נוסף.

תיבת ההילוכים האוטומטית היא בעלת שבעה הילוכים, יחד עם יחס העברה נמוך (הילוך כוח) בתיבת ההעברה. מערכת ההנעה הכפולה היא בעלת שילוב חשמלי במעבר בין הנעה אחורית לכפולה. לטובת יכולת השטח ישנה גם נעילת דיפרנציאל אחורי ומערכת סיוע לירידה במדרון.

דף הנתונים של הנאוורה מספר כי הוא מאיץ ל-100 ב-10.8 שניות ומגיע למהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.5 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. משקל ההעמסה המרבי של הנאוורה הוא 954 ק"ג והוא מסוגל לגרור עד 3,500 ק"ג לגרור בעל בלמים.

הבטיחות
מפרט הבטיחות של הנאוורה כולל 7 כריות אוויר, כשלצד מערכות בקרת היציבות ותגבור הבלימה המקובלות הוא כולל באופן יוצא דופן לקטגוריה גם מערכת התרעת התנגשות מקורית עם בלימת חירום אוטונומית.

ארגון EuroNCAP בחן את הנאוורה בשנת 2015 לפי התקן הישן והפחות מחמיר שהיה נהוג דאז, והעניק לו דירוג של 4 כוכבי בטיחות. על פי גליון הציונים הנאוורה מספק הגנה של 79% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל וציון של 68% לאבזור הבטיחות.



אבזור ומחיר
ניסאן משווקת את הנאוורה בישראל ברמת גימור אחת, בעלת רשימת ציוד מרשימה ביחס לרכב עבודה. רשימת האבזור של הנאוורה כוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מערכת שמע מקורית, מצלמה אחורית המשולבת במראה המרכזית, מפתח חכם, קיפול מראות חשמלי, פנסי ערפל, מדרגות צד וחישוקים קלים בקוטר "18. מחירו של הנאוורה עומד על 245 אלף ש"ח כולל מע"מ, והוא מגיע עם אחריות יצרן ל-5 שנים או 160 אלף ק"מ.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments