עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: וולוו XC40

רכב הפנאי הקומפקטי של וולוו מושק בישראל בשתי גרסאות הנעה ועם אבזור בטיחות עשיר. המחיר: החל מ-240 אלף ש"ח

דגם: וולוו XC40
שנת השקה: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי יוקרתיים קומפקטיים
מחיר התחלתי: 240 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: אאודי Q3, ב.מ.וו X1, מרצדס GLA, לקסוס NX


וולוו משיקה בימים אלו בישראל את XC40 החדש, אשר מכניס אותה לראשונה להתמודדות בפלח שוק רכבי הפנאי הקומפקטיים. וולוו XC40 הוא האח הקטן במשפחת ה-XC של וולוו הכולל את דגמי XC90 ו-XC60, אך בניגוד אליהם הוא מתבסס על פלטפורמה שונה וחדשה האמורה לשמש את הדגמים הקומפקטיים של החברה, ובהם יורשת ה-V40.

גם הפלטפורמה החדשה המכונה CDA תוכננה מראש כדי להתאים לטכנולוגיות הנעה מתקדמות, היברידית נטענת וחשמלית מלאה, אשר יוצגו בשנים הקרובות. בנוסף מותאמת הפלטפורמה לשימוש במערכות בטיחות אקטיבית ומתקדמות ויכולת נהיגה חצי אוטונומית, ואכן כבר ברוב דגמי ה-XC40 מתאפשר מצב נהיגה אוטונומית ברמה 2.5.

כיוון שהוא מיועד לפנות לקהל צעיר ואופנתי יחסית, מעצבי וולוו XC40 העניקו לו מראה מקורי יותר עם קווים ייחודים ודינאמיים ( למשל בפרופיל הצד) כדי לבדל אותו מאחיו הגדולים והבורגנים. הגישה האופנתית באה לידי ביטוי גם באפשרות להתאמת צבע דו-גווני במרכב וחבילות עיצוב והתאמה אישית – מה שלא היה קיים בדגמי וולוו עד כה.

הממדים
עיצובו המוצלח של וולוו XC40 מצליח לטשטש את העובדה שהוא בעל מידות מהנדיבות בקבוצתו. אורכו הכולל עומד על 442.5 ס"מ כאשר מתוכם 270 ס"מ מוקדשים לבסיס הגלגלים. נתון הרוחב מרשים ועומד על 186 וכך גם נתון הגובה העומד על 160 ס"מ, מה שמאפשר לו להציג מרווח גחון נאה של 21 ס"מ. נפח תא המטען של וולוו XC40 הוא 460 ליטר כשניתן להגדילו לנפח של כמעט 1,400 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.



הביצועים
לישראל מגיע וולוו XC40 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בשתי גרסאות, כשבשתיהן הוא המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה. בשנה הבאה אמורה להצטרף למבחר המקומי גם גרסה היברידית בעלת הנעה קדמית. נשקל גם יבוא גרסת ה-T3 עם מנוע 1.5 ליטר טורבו ובתיבת הילוכים כפולת מצמד.

בגרסה הבסיסית T4 מספק המנוע 190 כ"ס ו-30.6 קג"מ המועברים לגלגלים הקדמיים. מעליה מוצעת גרסת ה-T5 שבה מספק המנוע 247 כ"ס ו-35.6 קג"מ כאשר ההנעה היא כפולה לפי דרישה, עם אופציה לחלוקת כוח שווה בין הסרנים במצב שטח.

נתוני הביצועים של גרסת ה-T4 הם 8.4 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 210 קמ"ש. גרסת ה-T5 זריזה משמעותית ומשלימה את המאוץ ל-100 ב-6.5 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 230 קמ"ש ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 14.1 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הבטיחות
כמו בכל וולוו שמכבדת את עצמה, גם ל-XC40 ישנה חבילת מערכות בטיחות אקטיבית ארוכה ומרשימה. בכל הגרסאות מותקנים במכונית מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ובעלי חיים, מערכת להתרעת סטייה מנתיב עם תיקון הגה אקטיבי, מערכת להימנעות אקטיבית מהתנגשות חזיתית, התרעת ערנות לנהג, תאורת אור גבוה אדפטיבית וזיהוי תמרורים, כשאל כל אלו מצטרפות 7 כריות אוויר. ברמות הגימור מומנטום פלוס ו-R דיזיין ישנה גם מערכת בקרת שיוט אקטיבית ויכולת נהיגה אוטונומית ברמה 2.5 עד למהירות של 130 קמ"ש.
וולוו XC40 טרם נבחן במבחני הריסוק של EuroNCAP, וכאשר יבחן נפרסם באתר את התוצאות.



אבזור ומחיר
וולוו XC40 מוצע בישראל בשלוש רמות גימור עיקריות. רמת הגימור הבסיסית מכונה "מומנטום" והיא כוללת רשימת אבזור מרשימה וארוכה הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "9, מסך TFT כלוח מחוונים, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, מפתח חכם, מושב נהג חשמלי, גג שמש פנורמי, פנסי LED קדמיים, וחישוקים קלים בקוטר "18. המחירים לרמת גימור זו הם 240 אלף ש"ח לגרסת ה-T4 ו-280  ש"ח לגרסת ה-T5.

רמת הגימור האמצעית היא "מומנטום פלוס" שבה בנוסף ליכולת הנהיגה החצי אוטונומית מצטרפים גם ריפודי עור, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען וחיישני חניה קדמיים. המחיר הוא 263 אלף ש"ח לגרסת ה-T4 ו-293 לגרסת ה-T5.

רמת הגימור הבכירה היא ה-R דיזיין הכוללת נוסף לסממני עיצוב ספורטיביים מבחוץ וגימור ספורטיבי מבפנים גם שלדה בכיול ספורטיבי, פנסים קדמים עוקבי פניה, פנסי ערפל, מושב נוסע מתכוונן חשמלית וגג בצבע בשחור. המחירים לרמת R דיזיין הם 280 אלף ש"ח ל-T4 ו-300 אלף ש"ח ל-T5.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments