עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: סיטרואן C3

הסופרמיני של סיטרואן חוזרת לישראל עם עיצוב ייחודי, שפע אבזור ו-5 שנות אחריות. המחיר: החל מ-90 אלף ש"ח

שנה השקה: 2016
קטגוריה: סופרמיני
מחיר התחלתי: 95 אלף ש"ח
מתחרות: פיג'ו 208, מאזדה 2, סקודה פאביה, רנו קליאו, טויוטה יאריס



בשני הדורות הראשונים שלה סיטרואן C3 לא ממש הצליחה בשוק המקומי, זאת בניגוד לאירופה בה היא אחת מרבות המכר של סיטרואן. הדור השלישי של ה-C3 הוצג בתערוכת פאריז האחרונה ושיווקו מתחיל כעת בישראל, כשהמטרה של היבואן המקומי להפוך אותה למכונית משמעותית בקבוצת מכוניות הסופר מיני. לשם כך ה-C3 תוצע ברמות אבזור גבוהות, מחירים נוחים ויחסית וגיבוי של אחריות יצרן ל-5 שנים שאמורה לפצות על התדמית הבעייתית (עדין) של סיטרואן בשוק המקומי.

ה-C3 החדשה חולקת בסיס משותף עם הפיג'ו 208, אך מעוצבת בסגנון נועז יותר עם אלמנטים מה-C4 קקטוס ומכוניות הקרוסאובר. כדי לחזק את התדמית הצעירה והאופנתית מאפשרת ה-C3 בחירה בין 36 שילובי צבע שונים ובהם 9 צבעי מרכב ושלושה צבעי גג שונים לבחירה, אלו מצטרפים לשלושה גווני גימור שונים בתא הנוסעים.

הביצועים
סיטרואן מביאה את ה-C3 החדשה לישראל בתצורת הנעה אחת בלבד, המשלבת את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית בעלת שישה יחסי העברה. המנוע מספק 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ הזמינים כבר ב-1,500 סל"ד מביא את ה-C3 החדשה ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות ולמהירות מרבית של 188 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן עומדת על 20.4 ק"מ לליטר.


המידות
ה-C3 החדשה מציעה מידות נדיבות למדי, עם אורך כולל של 4 מטרים, רוחב של 175 ס"מ וגובה של 149 ס"מ. אורכו של בסיס הגלגלים עומד על 254 ס"מ, בדומה לפיג'ו 208 עליה היא מתבססת. נפח תא המטען של ה-C3 הוא 300 ליטר אשר מסוגלים לצמוח ל-922 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

הבטיחות
ציוד הבטיחות של ה-C3 בישראל כולל כסטנדרט 6 כריות אוויר, מערכת התרעה על סטיה מנתיב, מערכת התרעת ערנות לנהג וזיהוי והצגת תמרורים. בגרסת האבזור הבכירה נוספת גם מערכת זיהוי רכבים בשטחים מתים. מערכת התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית לא מוצעת ב-C3 כיוון שזו במפתיע לא קיימת על ידי היצרן.

ה-C3 נבחנה לאחרונה במסגרת מבחני הריסוק של ה-EuroNCAP וזכתה לדירוג של ארבעה כוכבי בטיחות, זאת כיוון שמערכת בלימת חירום אוטונומית היא  פריט נדרש כדי להשיג ציון של חמישה כוכבים. עם זאת ה-C3 רשמה ציונים של 88% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 59% בהגנה על הולכי רגל ו-58% לאבזור הבטיחות.



אבזור ומחירים
את ה-C3 ניתן לקבל בישראל בשתי רמות גימור עיקריות, כשבשתיהן ישנה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע ותפריט בעברית, המשלבת גם דיבורית BT. ברמת הגימור הבסיסית המכונה Shine ישנם בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, חיישני חניה, צבע חיצוני דו-גווני וחישוקי סגסוגת בקוטר "16. חבילת ה-Shine Plus מוסיפה גם מפתח חכם, מצלמה אחורית, מצלמת דרך מקורית עם אפשרות לשיתוף תמונות ברשתות החברתיות וחישוקים משודרגים בקוטר "17.
מחיר ה-C3 ברמת הגימור Shine עומד על 95 אלף ש"ח וברמת הגימור Shine Plus על 100 אלף ש"ח. בתקופת ההשקה של המכונית תינתן הנחה בגובה של 5,000 ש"ח.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments