עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: קיה פיקנטו החדשה

הקטנה הפופולארית של קיה נוחתת בישראל במהדורה חדשה ומשודרגת כשהמחיר נותר ללא שינוי

שנה השקה: 2017
קטגוריה: מיני
מחיר התחלתי: 65 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: יונדאי i10, שברולט ספארק, סוזוקי סלריו, טויוטה אייגו



בתערוכת ג'נבה שנערכה בשבוע שעבר הציגה קיה רשמית את הדור החדש של הפיקנטו, וכבר שבוע לאחר מכן נוחתת המכונית בישראל. הסיבה להגעתה המהירה של הפיקנטו לישראל היא הפופולאריות הגדולה שלה בשוק המקומי. מאז 2012 נמכרו בישראל 55 אלף יחידות מהפיקנטו שלא רק שולטת בשוק מכוניות המיני ללא עוררין, אלא אף רשמה היסטוריה בשנת 2014 כשהייתה למכונית הנמכרת ביותר בישראל, תואר שלראשונה הושג על ידי מכונית מיני ולא על ידי מכונית משפחתית.

קל מאד לזהות את הפיקנטו החדשה, שכן העיצוב הוא אבולוציה מוחצת ומודרנית יותר של זה המוכר מהדור הקודם. תא הנוסעים לעומת זאת חדש לחלוטין ומציע לוח מחוונים חדש, אופציה למערכת מולטימדיה מקורית מודרנית עם מסך מגע בגודל "7 והבטחה לאיכות חומרים ובידוד משופרים.

הביצועים
קיה הציגה את הפיקנטו החדשה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו מתקדם, אך זה לא יגיע לישראל, בין היתר כיוון שהוא משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד. לצד מנוע זה מציעה קיה את מנועי ה-1.0 ליטר וה-1.25 ליטר האטמוספריים מהדור הקודם לאחר שאלו עברו עדכונים לשיפור צריכת הדלק ופליטת המזהמים.

מנוע ה-1.0 ליטר בעל שלושת הצילינדרים מספק 67 כ"ס ו-9.8 קג"מ ויוצע עם תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה או תיבה אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה. מנוע ה-1.2 ליטר שלו 4 צילינדרים מספק 84 כ"ס -12.4 קג"מ ויוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד. הביצועים של גרסה זו עומדים על 13.7 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 161 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 18.5 ק"מ לליטר.



המידות
הפיקנטו החדשה שמרה על מידות זהות לאלו של קודמתה עם אורך העומד על 359.5 ס"מ, רוחב של 159.5 ס"מ וגובה של 148.5 ס"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים התארך ב-1.5 ס"מ ועומד בדור החדש על 240 ס"מ. תכנון חכם יותר הצליח להגדיל את נפח תא המטען בפיקנטו החדשה ב-55 ליטר ל-255 ליטר. עם קיפול המושבים האחוריים מציעה הפיקנטו נפח טעינה של 1,010 ליטר.

הבטיחות
קיה פיקנטו תמשיך להציע בדור הנוכחי 7 כריות אוויר, כאשר אליהן נוספת כעת גם מערכת בלימת חירום אוטונומית. כל דגמי הפיקנטו מצוידים גם במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית הכוללת התרעת התנגשות, התרעת סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים.
הדור החדש של הפיקנטו טרם נבחן במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP.



אבזור ומחיר
את הפיקנטו ניתן לקבל נכון לעתה בשתי רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית המכונה LX כוללת מערכת שמע מקורית עם דיבורית BT  משולבת, הפעלה חשמלית מלאה לחלונות, הנעילה ומראות הצד. מעליה תוצע רמת גימור EX המצוידת במערכת המולטימדיה החדשה לצד בקרת אקלים דיגיטלית, הגה מצופה עור, פנסי ערפל וחישוקי סגסוגת בקוטר "15.

הפיקנטו בעלת מנוע ה-1.0 ליטר תוצע רק ברמת גימור LX ומחירה יעמוד על 65 אלף ש"ח לגרסה הידנית ו-70 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית. הפיקנטו בעלת מנוע ה-1.25 ברמת גימור LX תימכר ב-79,500 ש"ח כשגרסת ה-EX המאובזרת תימכר ב-79,900 ש"ח.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments