עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

סקודה סקאלה בדרך להחליף את הראפיד

סקודה משחררת פרטים ראשונים על יורשת הראפיד שתהיה מעוצבת ואיכותית יותר, וגם תזכה לשם חדש: סקאלה

בסקודה נערכים להצגת משפחתית קומפקטית חדשה בתחילת שנת 2019 אשר תירש את מקומה של הראפיד הוותיקה אשר הוצגה לראשונה ב-2012. סקודה ראפיד, אשר מוצעת במרכבי סדאן והאצ'בק (ספייסבק), מוגדרת כמשפחתית זולה המיועדת לפלחי שוק נמוכים ושווקים מתפתחים, ובהתאם לך מתבססת על פלטפורמה מוגדלת של הפולו/איביזה מאמצע העשור הקודם כדי לשמור על תג מחיר נמוך.

המשפחתית החדשה אותה תציג סקודה אמורה להוות קפיצה משמעותית קדימה באיכות ובבטיחות, ובהתאם לכך תתבסס על פלטפורמת ה-MQB המודולארית של קונצרן פולקסווגן המשמשת בין היתר גם את האוקטביה והקארוק. כדי ליצור את הבידול מהראפיד המיושנת בחרה סקודה להעניק למכונית החדשה גם שם חדש, והיא תיקרא סקאלה (Scala).

סקודה סקאלה אמורה להציע עיצוב מודרני שיבשר על קו העיצוב החדש של המותג הצ'כי, ורמז גדול לעיצובה ניתן למצוא בדגם הקונספט ויז'ן RS (בתמונה הראשית)  אשר נחשף בתערוכת פריז האחרונה. עם חשיפת שמה של המכונית החדשה חשפה סקודה גם תמונת טיזר לחלקה האחורי של המכונית, ובה נראה כי הסקאלה בגרסת ההאצ'בק שלה תשמור על חלון אחורי גדול בדלת תא המטען עם קצוות מושחרים, מה שהפך להיות סימן ההיכר של הראפיד ספייסבק.

כרגע סקודה לא פרסמה פרטים טכניים נוספים לגבי הסקאלה, ויהיה מעניין מאד לראות האם בסופו של דבר יהיה מדובר בקומפקטית זולה יחסית כדוגמת הראפיד, או שמה היא תהיה גרסה קצוצת זנב לאוקטביה הפופולארית, מה שיעמיד אותה בתחרות מול האחיות מבית פולקסווגן גולף וסיאט לאון. פרטים נוספים על המכונית אמורים להתפרסם במהלך החודשים הקרובים לקראת החשיפה הצפויה ככל הנראה בתערוכת ג'נבה בתחילת 2019.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments