עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

נהיגה ראשונה: טויוטה ראב 4 החדש

טויוטה הציגה את הדור החמישי של ראב 4, הרכב שהמציא את קטגוריית הקרוסאוברים המודרנית. עם תחילת השיווק בישראל יצאלנו לנהוג בו לראשונה

דגם: טויוטה ראב 4
שנת השקה: 2018
קטגוריה: קרוסאוברים משפחתיים
מחיר התחלתי: 170 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, מאזדה CX5, פולקסווגן טיגואןשברולט אקווינוקס


בשנים האחרונות צועדת תעשיית הרכב בעקבות דרישת הקהל ויוצרת עוד ועוד דגמי קרוסאובר שונים ומשונים בשלל גדלים ועיצובים. ריבוי רכבי הקרוסאובר השכיח מעט את העובדה שלא מדובר בז'אנר חדש. למעשה, אח מהאבות המייסדים של קטגוריית הקרוסאוברים בכלל ואלו הקומפקטיים בפרט הוא טויוטה ראב 4, אשר הדור הראשון שלו הוצג לפני 25 שנים בדיוק.

טויוטה ראב 4 הפך להצלחה עולמית גדולה, בעיקר בארה"ב שם הוא נחשב לאחד מהדגמים נמכרים ביותר מזה מסר שנים עם למעלה מ-400 אלף יחידות שנמכרות מידי שנה. עם זאת, במהלך השנים ראב 4 השמין, תפח ואיבד את הקסם הצעיר שליווה אותו בדורות הראשונים. גם התחרות העזה מסביב גרמה לכך שראב 4 כבר לא מתבלט על כביש כבעבר.

הדור החמישי של טויוטה ראב 4 שנחשף לפני כשנה בתערוכת ניו יורק בא לשנות את המשוואה. טויוטה השקיעו בעיצוב שרירי וכוחני אך מעבר לכך, מדובר ברכב חדש לחלוטין המתבסס על פלטפורמה מודולארית ומציע טכנולוגיה היברידית מתקדמת ועדכנית. לאחר שהוצג סטאטית בישראל לצידה של הקורולה החדשה, יצאנו לנהיגה ראשונה בראב 4 החדש בכבישי ספרד, רגע לפני תחילת השיווק הרשמי בימים אלו.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments