עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

מבחן השוואתי – מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל

דגמים מתמודדים: מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים 7 מקומות
טווח מחירים: 170-180 אלף ש"ח
מתחרים נוספים: סקודה קודיאק, פיג'ו 5008


שנת 2016 הייתה השנה בה רכבי הפנאי (קרוסאוברים) כבשו סופית את שוק הרכב המקומי. קיה ספורטאז' קטף את כתר המכונית הנמכרת ביותר בישראל וברשימת חמשת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל שלוש מהן שייכות לקטגוריית רכבי הפנאי. בעוד לקיה ספורטאז' וליונדאי טוסון יש יתרון מכירות בדמות גרסת 1.6 ליטר מוזלת במחיר של כ-140 אלף ש"ח, למיצובישי אאוטלנד המזנב בהן אין גרסה כזו. האאוטלנדר מוצע רק עם מנוע 2.0 ליטר ומחירו הבסיסי הוא קצת יותר מ-150 אלף ש"ח. אחת הסיבות העיקריות העוזרת לאאוטלנדר לזנב בצמד מתחריו הקוראנים הוא האפשרות לקבלו גם עם שורת מושבים שלישית בה צמד מושבים נוסף.

האפשרות לקבל את האאוטלנדר בתצורת שבעה מושבים הפכה אותו לפופולארי לא רק בקרב משפחות מרובות ילדים, אלא גם בקרב משפחות רגילות שעדין נזקקות פה ושם לשורת מושבים נוספת כדי להסיע נוסעים מזדמנים. כמו שמקובל במקומותינו להגיד, "תמיד טוב שיהיה". האאוטלנדר התמקם בתת הנישה הזו כשליט כמעט בלעדי, אך לאחרונה קורא עליו תיגר מתמודד חדש, ניסאן אקסטרייל.

האקסטרייל הוא האח המגודל של הניסאן קשקאי, ולמעשה הוא גרסת שבעת המושבים שלו, הממלאת בדור הנוכחי את תפקידו של הקשקאי +2 בעבר. הוא מתמקם מבחינת גודל ומחיר ישירות מול גרסאות שבעת המושבים של האאוטלנדר, כשהוא מצויד דווקא במנוע דיזל. האם יש לו את הכלים לכבוש את מקומו של האאוטלנדר המבוסס?

כתבות נוספות

Facebook Comments