עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

מבחן השוואתי – פיג'ו 3008 מול קיה ספורטאז' ורנו קאדג'אר

שני רכבי הקרוסאובר הצרפתיים מנסים את כוחם בחלק העממי של הקטגוריה עם עיצוב מושקע, מנועי דיזל חסכוניים והרבה אבזור. האם זה מספיק כדי כדי לאתגר את קיה ספורטאז'?

מתחרים במבחן: קיה ספורטאז', פיג'ו 3008, רנו קאדג'אר
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים
טווח מחירים: 140-145 אלף ש"ח
מתחרים נוספים בקבוצה: סיאט אטקה, יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי


שוק רכבי הפנאי בישראל נשלט ללא עוררין על ידי מתמודדות בעלות מוצא אסייתי. אל קיה ספורטאז' המוליך את הקבוצה (ואת טבלת המכירות בשנת 2016) מצטרף הטוסון אחיו התאום, ואליהם גם מגוון היפניות, ממיצובישי אאוטלנדר וניסאן קשקאי ועד סובארו XV ומאזדה CX5. ואיפה האירופאים בתמונה הזו?

זה לא שאין רכבי פנאי אירופאים בקבוצה. אך הם לא הצליחו להתחבב על ההמונים, בין אם זה בגלל מחיר גבוה כמו פולקסווגן טיגואן, ובין אם זה בגלל מראה לא מושך ותדמית בעייתית כמו הפיג'ו 3008 שדווקא כן הוצע במחיר תחרותי.

פיג'ו 3008 החדש שהושק לאחרונה בישראל מנסה לשנות את המצב הזה. הדור החדש של ה-3008 מתאפיין במראה מושך ומוחצן, תא נוסעים עתידני ומעל לכל, גרסת כניסה עם תג מחיר תחרותי של 140 אלף ש"ח. הייחוד בגרסת הכניסה של ה-3008 החדש הוא בכך שהי מצוידת במנוע דיזל, קצת חריג בקבוצה, אבל פיג'ו היא לא הראשונה.

כחצי שנה לפני הגעת ה-3008 החדש נחת בישראל הרנו קאדג'ר, החולק בסיס משותף עם ניסאן קשקאי. הקאדג'ר מגיע ארצה עם מנוע טורבו בנזין, אך בתוספת של 5,000 ש"ח בלבד ניתן לקבלו גם עם מנוע דיזל. מפגש של שתי האירופאיות מונעות הדיזל מול מלך הקטגוריה, הספורטאז' 1.6 ליטר הייתה איפה צעד תבקש.

כתבות נוספות

Facebook Comments