עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

מבחן השוואתי – גולף GTI מול ב.מ.וו M125

צילום: נעם וינד

מתמודדות: פולקסווגן גולף GTI, ב.מ.וו 125i
קטגוריה: קומפקטיות ספורטיביות
מתחרות נוספות בקבוצה: פיג'ו 308GTI, סיאט לאון קופרה, אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק


בארבעת העשורים שחלפו מאז הוצגה לראשונה, הפכה פולקסווגן גולף לשם נרדף עבור מכונית האצ'בק משפחתית. הגולף הקימה עליה מתחרות רבות, אך מאז ועד היום היא נותרה אמת המידה בקטגוריה. הדבר נכון גם לגבי גרסת ה-GTI שנולדה בשנת 1976 כמעט במקרה. אמנם היו דורות מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, אבל כשאומרים קומפקטית חמה השם הראשון שעולה לראש הוא GTI, צירוף אותיות שהופיע בלא מעט מכוניות אחרות, אך תמיד יהיה מזוהה עם הגולף.

במשך שנים ב.מ.וו התעלמה מקטגוריית הקומפקטיות ובמידה מסוימת של צדק. סדרה 3 הפכה למותג בפני עצמה והבאווארים לא היו מעוניינים/צריכים לייצר לה מתחרה ממתחת. גם כאשר הציגו בב.מ.וו מכונית האצ'בק בראשית שנות ה-90 הייתה זו גרסה מקוצרת של סדרה 3 שהתהדרה בשם המקורי קומקפט. רק בשנת 2004 בעקבות ההצלחה של אאודי A3 (שהיא בעצם גולף בתחפושת מהודרת) הציגה ב.מ.וו את סדרה 1, האצ'בק קומפקטית בפני עצמה.

הגרסאות הספורטיביות של סדרה 1 הגיעו באיחור מה, וכשהן הגיעו תחת הסמל של חטיבת M הן כיוונו גבוה יותר וחזק יותר מאשר הטריטוריה של הגולף GTI. רק באמצע חיי הדור השני של סדרה 1 החליטו בב.מ.וו להיכנס לתחרות מול ה-GTI כאשר העניקו ל-125 חבילת M. עימות בין שתי המכוניות הללו לאחר הגעתה של ה-M125 ארצה היה מתבקש בהחלט.

כתבות נוספות

Facebook Comments