עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: סקודה קודיאק

סקודה משיקה בישראל את הקודיאק במגוון גרסאות, עם אופציה להנעה כפולה, 7 מקומות ישיבה ואבזור בטיחות מרשים. המחיר: החל מ-175אלף ש"ח

שנת השקה: 2016
קטגוריה: רכבי פנאי גדולים
מחיר התחלתי: 175 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל, קיה סורנטו, יונדאי סנטה פה


סקודה משיקה בישראל בימים אלו את הקודיאק המכניס אותה סוף סוף לשוק הצומח של רכבי הפנאי. אמנם בהיצע של סקודה קיים עדין הייטי, אך מחליפו הקארוק כבר נחשף ויגיע לישראל בתחילת שנת 2018, מה גם שהיטי נחשב קטן מידי בכדי להתחרות בקיה ספורטאז' ושותפיו.

הקודיאק ממוצב ומתומחר מעל רכבי הפנאי הקומפקטיים כדוגמת הספורטאז', והוא גם גדול מהם בחצי מידה. כיוון שהוא גם מציע אופציה לשבעה מושבים הוא יצטרך להתמודד מול המיצובישי אאוטלנדר הסופר פופולארי, כמו גם מול ניסאן אקסטרייל בגרסאותיו הזולות, ומול התאומים הלא זהים קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה בגרסאותיו היקרות.

המשמעות שלו עבור סקודה, בפרט השוק המקומי היא גדולה. כבר כיום סקודה נחשבת למותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל, ולרביעי בטבלת המכירות, וזאת כאמור ללא נוכחות בשוק הצומח של רכבי הפנאי. הקודיאק, למרות היותו ממוצב בצד היקר של השוק עם מחיר של 175 אלף ש"ח ומעלה, אמור להקפיץ את מכירות המותג, ולאור העובדה שכל המשלוח הראשון כבר נמכר יום לאחר ההשקה זה אכן נראה כך. מצד שני, כמו אצל יצרניות אחרות, הצלחת רכבי הפנאי באה על חשבון המשפחתיות הגדולות ובמקרה של סקודה מדובר בסופרב שהיא בין המכוניות הנמכרות ביותר בקטגוריה המצטמקת.



הממדים
כאמור, הקודיאק ממוקם בין רכבי הפנאי הקומפקטיים הפופולאריים לבין רכבי הפנאי הגדולים באמת. אורכו עומד על 470 ס"מ שהם כ- 20 ס"מ יותר ממשפחתית סדאן רגיל, אך אורך בסיס הגלגלים (279 ס"מ) והרוחב (188 ס"מ) מקבילים למקובל בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. מימד הגובה עומד על 167 ס"מ.

נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש עומד על 233 ליטר, ועם קיפול שורת המושבים השלישית גדל נפח ההטענה ל-593 ליטר (או 635 ליטר בגרסת החמישה מושבים). קיפול שתי שורות המושבים יוצר נפח הטענה מרבי של 1,980 ליטר.
עבור מי שירצה לרדת אל מעבר לכביש מציע הקודיאק מרווח גחון של 18.8 ס"מ, זווית גישה של 19 מעלות וזווית נטישה של 15.3 מעלות.

הביצועים
סקודה משווקת את הקודיאק עם שלושה מנועים שונים: 1.4 ליטר טורבו עם הנעה קדמית או כפולה, 2.0 ליטר טורבו עם הנעה כפולה ו-2.0 ליטר טורבו דיזל עם הנעה קדמית. כל גרסאות ההנעה מגיעות עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים כאשר בגרסאות ה-1.4 ליטר ישנם שישה יחסי העברה וביתר הגרסאות שבעה יחסי העברה. הקודיאק מציע בכל הגרסאות מערכת לבחירת מצבי נהיגה המשפיע על אופי המנוע, תפקוד תיבת ההילוכים ורגישות ההיגוי, כאשר גרסאות ההנעה הכפולה מוסיפות גם מצב שטח לפעולה אופטימלית של בקרות האחיזה ומערכת לזחילה במדרון.

מנוע ה-1.4 מספק 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ. תאוצה ל-100: 9.7 (9.9) שניות, מהירות מרבית: 197 (196) קמ"ש, צריכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 15.9 (14.5) ק"מ לליטר. (בסוגריים נתוני גרסת ההנעה הכפולה).

מנוע ה-2.0 ליטר טורבו מספק 180 כ"ס ו-32.6 קג"מ. תאוצה ל-100: 8.2 שניות, מהירות מרבית: 205 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 13.5 ק"מ לליטר

מנוע ה-2.0 טורבו דיזל מספק 150 כ"ס ו-34.6 קג"מ. תאוצה ל-100: 10.3 שניות, מהירות מרבית: 198 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 20 ק" לליטר.
כל הנתונים מתייחסים לגרסאות השבעה מושבים.

הבטיחות
הקודיאק מגיע ארצה עם חבילת אבזור בטיחות מרשימה, כאשר בכל הדגמים ישנם כסטנדרט 7 כריות אוויר, מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם שמירת נתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת ערנות. החל מרמת גימור "סטייל" רשימת אבזור הבטיחות כוללת 9 כריות אוויר, כשלצידן גם מערכת התרעה על עצמים בשטחים מתים ותנוע חוצה בנסיעה לאחור ותאורת אור גבוה אדפטיבית. בהחלט מגיעה כאן מילה טובה לאנשי היבואן על הבחירה לציד את הקודיאק במגוון מערכות בטיחות מקוריות במקום האופציה הזולה, והחביבה על משרד התחבורה, של התקנת מערכת מובילאיי מקומית.

ארגון ה-EuroNCAP בחן לאחרונה את הקודיאק והעניק לו דירוג מרבי של חמישה כוכבי בטיחות, כאשר בגיליון הציונים שלו נרשם ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל וציון של 54% לאביזרי הבטיחות.



אבזור ומחירים
את הקודיאק יהיה ניתן לרכוש בישראל בשלושה רמות גימור עיקריות. רמת הגימור הבסיסית היא ה"אמבישן" הכוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל "8 ודיבורית BT, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ואורות, מפתח חכם ומתג התנעה, בלם יד חשמלי, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקים קלים בקוטר "17.

בתוספת של 20 אלף ש"ח ניתן לקבל את רמת גימור "סטייל" בה מצטרפים לרשימת האבזור בקרת אקלים תלת אזורית, מושב נהג מתכוונן חשמלית, ריפודים עור בשילוב אלקנטרה, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה מלפנים ומאחור, פנסי LED בחזית וחישוקים בקוטר "18. בגרסת ה-2.0 בנזין כוללת רמת גימור זו גם בולמים בעלי שיכוך משתנה הנשלטים חשמלית.

רמת הגימור הבכירה נקראת "אקסקלוסיב" ודורשת תוספת של 16 אלף ש"ח ביחס לרמת גימור "סטייל". ברמת גימור זו ישנו ריפוד עור מלא למושבים יחד עם מערכת מצלמות היקפית לתצוגת 360, מערכת חניה אוטומטית, מערכת שמע משודרגת עם 12 רמקולים ונטרול רעשים, גג שמש פנוראמי חשמלי וחישוקי "19.

מחירי הקודיאק מתחילים ב-180 אלף ש"ח לגרסת ה-1.4 ברמת גימור "אמבישן" עם הנעה קדמית ו-195 אלף ש"ח עם הנעה כפולה.  מחיר גרסת הדיזל ברמת גימור "אמבישן" מתחיל ב-200 אלף ש"ח ואילו מחירה גרסת ה-2.0 ליטר טורבו ברמת גימור "סטייל" מתחיל ב-229 אלף ש"ח. המחירים מתייחסים למפרט בעל 7 מקומות ישיבה, כאשר גרסאות חמישה מושבים זולות ב-5,000 ש"ח.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments