עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

פורד קוגה המחודש: יותר בטיחות פחות כסף

פורד מתחילה לשווק בישראל את הקוגה המחודש עם מפרט בטיחות משופר ומחיר נמוך מבעבר

שנת דגם: 2017
מתיחת פנים: 2016
שנת השקה:2013
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים
מחיר התחלתי: 144 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי, יונדאי טוסון, סיאט אטקה, פיג'ו 3008


פורד לא ממש משתתפת בחגיגת המכירות של רכבי הפנאי והקרוסאוברים הקומפקטיים האוחזת בשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות. היא אמנם מציעה בישראל מזה מספר שנים את הקוגה, המתבסס על הפוקוס, אך הוא מעולם לא זכה להצלחה מרשימה. בתחילה שווק הקוגה רק בגרסת הנעה כפולה יקרה שלא הייתה חוצה לאור העובדה שהרוב המכריע של הכלים בקבוצה נמכר עם הנעה קדמית. לאחר מתיחת פנים אותה עבר לפני שנתיים הגיעה גרסת הנעה קדמית מוזלת יחד עם מנוע טורבו מודרני שהרימו קצת את מכירות הקוגה, אבל לא באופן שיכול לדגדג את מובילי הקבוצה, כשבראשם קיה ספורטאז'.



מה נשתנה?
כעת נוחת בישראל הקוגה המחודש, אחרי מתיחת פנים קלה אותה עבר הדגם בסוף השנה שעברה. מתיחת הפנים העניקה לקוגה חזית חדשה עם שבכה גודלה וטרפזית, עטוית כרום בגרסאות היקרות, בהשראת האדג' הגדול והיוקרתי יותר. בנוסף, הקוגה מציע מעתה גם מערכות בטיחות והתרעה מתקדמות כסטנדרט החל מרמת הגימור טרנד X.

ציוד הבטיחות המשודרג כולל בלימת חירום אוטונומית במהירויות עירוניות, התרעת סטיה מנתיב ותאורת אור גבוה אדפיטיבית. ברמת גימור טיטניום מצטרפת מערכת התרעה על עצמים בשטחים מתים ובנסיעה לאחור, כאשר רמת הגימור הבכירה טיטניום X גוללת גם התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.

הביצועים
מעתה יגיע הקוגה לישראל עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו רק בגרסתו החזקה המניבה 182 כ"ס ו-24.4 קג"מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית בעלת שישה יחסי העברה. נתוני הביצועים של גרסת ההנעה הקדמית עומדים על 9.9 שניות בזינוק ל-100, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 14.5 ק"מ לליטר. גרסת ההנעה הכפולה נזקקת ל-10.1 שניות כדי להגיע ל-100, מגיעה למהירות מרבית דומה ורושמת צריכת דלק של 13.5 ק"מ לליטר בממוצע.



אבזור ומחיר
עם נחיתתו של הקוגה המחודש בישראל חותכת היבואנית "דלק מוטורס" את מחירו באופן דרסטי, 16 אלף ש"ח פחות מבעבר, כשגרסת הבסיס ברמת גימור טרנד תימכר ב-144 אלף ש"ח. אלא שגרסה זו אינה מצוידת במערכות הבטיחות המתקדמות ומתספקת במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. גרסה זו תנסה להציע אלטרנטיבה לקיה ספורטאז', יונדאי טוסון, סיאט אטקה ופיג'ו 3008 המוצעות בגרסאות בסיס במחיר של כ-140 אלף ש"ח.

רשימת האבזור ברמת גימור טרנד כוללת מערכת שמע מקורית משולבת בדיבורית BT, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט וחישוקים קלים בקוטר "17. רמת גימור טרנד X כוללת נוסף למערכות הבטיחות המתקדמות גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בהתקנה מקומית, חיישני אורות וגשם וקיפול מראות חשמלי, כשמחירה הוא 149 אלף ש"ח.

מחירה של רמת גימור טיטנים עומד מעתה על 160 אלף ש"ח והיא כוללת גם מושב נהג מתכוונן חשמלית, ריפודים בשילוב עור, גג שמש פנוראמי וחישוקי "18. רמת הגימור הבכירה היא הטרנד X שבה ישנם גם מערכת מולטימדיה מקורית, מפתח חכם, פנסי קסנון אדפטיביים, ריפודי עור מלאים וחישוקי "19. רמת גימור זו היא היחידה המציעה גם אופציה להנעה כפולה, ומחירו של הקוגה ברמת גימור זו עומד על 175 אלף ש"ח עם הנעה קדמית ו-190 אלף ש"ח עם הנעה כפולה.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments