עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: סיטרואן קקטוס אוטומטית

שנתיים לאחר הגעתה לישראל, זוכה הקקטוס סוף סוף לגרסה אוטומטית. מחיר המחירון: 105 אלף ש"ח

צילומים: רונן טופלברג

שנת דגם: 2017
שנת השקה: 2014
קטגוריה: קרוסאוברים קטנים
מחיר מחירון: 104,900 ש"ח
מתחרים: פיג'ו 2008, דאצ'יה דאסטר, שברולט טראקס, ניסאן ג'וק

כבר לפני שנתיים הגיע לישראל סיטרואן C4 קקטוס, רכב פנאי קטן בעל עיצוב מדליק וייחודי מבחוץ ומבפנים, שבישר גם על הגישה הרעננה והקו העיצובי החדש של סיטרואן בקו המוצרים שלה. למרות שבשמו המלא מופיע הייחוס C4, הקקטוס מתבסס על פלטפורמת ה-C3 פיקאסו כשהוא מציע מידות על הצד הגדול של קטגורית הסופר מיני, עם אורך של 416 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ.

עד כה הקקטוס לא הצליח להתרומם במכירות בישראל, הגם ששווק במחיר תחרותי מתחת לרף ה-100 אלף ש"ח. הסיבה העיקרית: היעדר תיבת הילוכים אוטומטית. המשך השנתיים הללו נמכר הקקטוס עם מנוע 1.2 ליטר עם או בלי טורבו וגם בגרסת דיזל, אך למרות זאת לא הצליח למכור יותר מכמה מאות יחידות בשנה – שגם זה הישג לא רע בהתחשב ההעדפה המוחצת של הלקוח הישראלי לתיבת הילוכים אוטומטית.

כעת סוף סוף נוחתת בישראל הגרסה האוטומטית של הקקטוס, ובהתאם לקו התמחור האגרסיבי של סיטרואן היא מוצעת במחיר מחירון של 105 אלף ש"ח, כאשר במהלך תקופת ההשקה תינתן הנחה בגובה של 5,000 המציבה את מחירו על 100 אלף ש"ח. הכף הופך הקקטוס לקרוסאובר האוטומטי הזול בישראל ביחד עם הגרסה האוטומטית של הדאסטר שגם הגיעה לישראל לאחרונה.
במקביל להרגעת הקקטוס האוטומטית יורד מחירן של הגרסאות הידניות למשך תקופת ההשקה. גרסת ה-1.2 ליטר האטמוספרית תימכר ב-79 אלף ש"ח ואילו גרסת הטורבו ב-87 אלף ש"ח.



הביצועים
הקקטוס האוטומטית מצוידת המנוע ה-1.2 ליטר התלת-צילינדרי המוכר שבאמצעות מגדש טורבו מניב 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד. השילוב עם תיבת ההילוכים האוטומטית של איישין בעלת ששת יחסי ההעברה מוכר ממגוון דגמים של קבוצת PSA, כשבראשם הסיטרואן C3 החדשה, פיג'ו 208 ופיג'ו 2008.

הקקטוס מתהדר במשקל קליל של 1,050 ק"ג בלבד ומשלים את הזינוק ל-100 ב-9.7 שניות כשהוא מסוגל לטפס למהירות מרבית של 188 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 21.7 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הבטיחות
הקקטוס מגיע עם מפרט בטיחות סטנדרטי שבו 6 כריות אוויר ומערכות בקרת יציבות ואחיזה. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות לא מוצעות בקקטוס, וכפיצוי מותקנת מערכת מובילאיי כסטנדרט.

הקקטוס נבחן במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP בשנת 2014 לפי התקן הישן והמחמיר פחות. היא זכתה לדירוג של 4 כוכבי בטיחות כשהיא רושמת ציון של 82%  בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים ו-80% בהגנה על הולכי רגל.



אבזור ומחיר
הקקטוס משווק ברמת גימור FUN המצוידת בלוח מחוונים דיגיטלי מלא, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, בקרת שיוט, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר "17. בנוספת של 1,000 ש"ח ניתן לצייד את מערכת המולטימדיה בקישורית אינטרנט קבועה עם ממשק מיוחד בעברית הכולל מערכת איתור, רדיו אינטרנט ואפליקציות נוספות.

מחיר המחירון של הקקטוס האוטומטית עומד על 105 אלף ש"ח, כשבתוספת של 5,000 ש"ח ניתן לקבל את גרסת ה-One Tone בעלת הצביעה האחידה לגוף ולמשטחי הפלסטיק החיצוניים, כשמחירה כולל את ערכת המולטימדיה המתקדמת יחד עם מצלמה אחורית וחיישני חניה.


עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments