עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: הונדה סיוויק החדשה

הסיוויק החדשה מושקת בישראל בתצורת האצ'בק, עם שני מנועי טורבו חדשים ושפע של אבזור בטיחות מתקדם. מחיר הגרסה האוטומטית מתחיל ב-132 אלף ש"ח

צילום: רונן טופלברג

שנת השקה: 2015
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
מחיר התחלתי: 121,900 ש"ח
מתחרות: מאזדה 3, טויוטה קורולה, סובארו אימפרזה, פולקסווגן גולף



חברת "מאיר" יבואנית הונדה החלה לשווק בימים אלו את הדור החדש והעשירי במספר של הסיוויק שנחשף לראשונה לפני כמעט כשנתיים. הסיוויק היא המכונית החשובה ביותר בקו הדגמים של הונדה לא רק בארץ אלא גם בעולם, ובהתאם לכך היא גם המכונית הגלובלית העיקרית של החברה. לכן, לא מפתיע שהדור החדש של הסיוויק ריכז את עיקר המאמצים של הונדה בפיתוח פלטפורמה גמישה שתשמש גם דגמים נוספים, למשל הדור הבא של האקורד.

כמעט תמיד הונדה השתדלה לעצב את הסיוויק האופן החורג מהמקובל בקטגוריה השמרנית, והדבר נכון גם בדור החדש שמציג קו עיצוב חדש המבליט את החרטום המוארך ובעל קווי כנפיים הנחתכים בצורה מעוגלת. עבור ישראל ואירופה מוצעת הסיוויק אך רק עם מנועי טורבו מסדרת המנועים החדשה של הונדה, אותה הונדה שחרטה על דגלה עד היום נאמנות למנועים אטמוספריים וחרגה מהרגלה רק בגרסת הטייפ R של הסיוויק היוצאת.

נכון לעתה מגיעה לישראל הסיוויק בתצורת האצ'בק ממפעל הונדה באנגליה, משם היא מיוצאת גם לארה"ב. גרסת הסדאן של הסיוויק אמורה להצטרף בעוד מספר חודשים והיא תגיע אלינו דווקא מטורקיה, אלא שבניגוד לעבר ההבדלים בין גרסאות הסדאן וההאצ'בק מינוריים למדי. בעתיד אמורה להצטרף גם גרסת הטייפ R  החדשה שלה 320 כ"ס, ונכון לעתה מחזיקה גם את שיא המסלול בנורבורגרינג למכוניות הנעה קדמית.

מההיבט המקומי הסיוויק החדשה גם משנה טקטיקה בתמחור. עד היום הסיוויק בידלה את עצמה והייתה מעט יקרה יותר מהמחיר הגנרי של הקטגוריה, אבל בדור החדש הגרסה האוטומטית הבסיסית מוצעת במחיר של 132 אלף ש"ח, מקביל לגרסאות העיקריות של הקורולה, מאזדה 3 ופולקסווגן גולף.

המידות
למרות תצורת ההאצ'בק, לסיוויק החדשה אורך מרשים של 452 ס"מ, תוספת של 15 ס"מ ביחס לדור היוצא, המשתווה ללא מעט משפחתיות בתצורת סדאן. בסיס הגלגלים צמח בדור החש ב-10 ס"מ ועומד כעת על 270 ס"מ, כשהרוחב המרבי הינו 180 ס"מ (תוספת של 3 ס"מ) ונתון הגובה נותר דומה ועומד על 144 ס"מ.
נפח תא המטען נע בין 356 עד 414 ליטר במצב רגיל בהתאם לגרסה, כשעם קיפול המושבים ניתן לקבל נפח של 1,145 עד 1,203 ליטר בהתאמה

הביצועים
הונדה כאמור נכנסה לעידן הטורבו, והסיוויק החדשה תשווק בישראל עם שני מנועים מסדרת מנועי הטורבו של החברה בנפחי 1.0 ו-1.5 ליטר. שני המנועים מוצעים עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה בעלת אפשרות לתפעול ידני, כאשר מנועה ה-1.0 יוצע גם עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה.

מנוע ה-1.0 ליטר הוא בעל שלושה צילינדרים, וממנו מופקים 129 כ"ס ו-18.3 קג"מ בגרסה האוטומטית ו-20.4 ק"ג בגרסה הידנית. נתוני הביצועים עם מנוע זה הינם 10.6 שניות בזינוק ל-100 ו-200 קמ"ש עם תיבה אוטומטית, ולחילופין 10.8 שניות ו-203 קמ"ש עם תיבת הילוכים ידנית. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על כ-21 ק"מ לליטר בהתאמה.

מנוע ה-1.5 ליטר של הסיוויק מספק 182 כ"ס ו-22.4 קג""מ המתקבלים ב-1,700 סל"ד. בגרסה זו נדרשות לסיוויק 8.2 שניות כדי להגיע ל-100, המהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת על 16.4 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.

הבטיחות
כנדרש כיום, הסיוויק החדשה מציעה מכלול מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות, שלמרבה השמחה מותקן בכל הדגמים המגיעים לישראל כסטנדרט. חבילת מערכות הבטיחות כוללת מערכת התרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל המשולבת ביכולת בלימת חירום אוטונומית, מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים וסימני דרך, תאורת אור גבוה אדפטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית. כל אלו מצטרפים ל-6 כריות אוויר.

הסיוויק החדשה טרם נבחנה במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP, אך במבחני ה-NHTSA בארה"ב המעט מחמירים פחות היא זכתה לדירוג מרבי של חמישה כוכבי בטיחות.



אבזור ומחיר
דגמי ה-1.0 ליטר מגיעים ברמת גימור "קומפורט" כשמחירם עומד על 122 אלף ש"ח לגרסה הידנית ו-132 אלף ש"ח בגרסה האוטומטית. רשימת האבזור כוללת בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בהתקנה מקומית, חיישני אורות, בלם יד חשמלי, חימום למושבים הקדמיים וחישוקים קלים בקוטר "16.

דגם ה-1.5 מגיע רק ברמת גימור "ספורט" המשודרגת, כשמחירו עומד על 145 אלף ש"ח. ברמת גימור זו מתווספות לסיוויק למעט מספר עדכוני קוסמטיקה חיצוניים גם מערכת מולטימדיה מקורית בשילוב עם מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, פנסי ערפל, הגה מצופה עור, חיישן גשם, חלונות כהים, תאורת LED קדמית חישוקים קלים בקוטר "17.



עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments