עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: קיה סטוניק

קיה מצטרפת גם היא לשוק הקרוסאוברים העירוניים ומשיקה בישראל את סטוניק, המצויד באבזור בטיחות מלא ומגוון שילובי צבעים. המחיר החל מ-108 אלף ש"ח

דגם: קיה סטוניק
שנת השקה: 2017
קטגוריה: רכבי פנאי קטנים
מחיר התחלתי: 108 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: סיאט ארונה, אופל קרוסלנד, סיטרואן C3 איירקרוס, סוזוקי ויטארה, MG ZS


קיה מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הנציג שלה בקטגורית הקרוסאוברים העירונים, או מיני קרוסאוברים. מדובר בסטוניק, שמו רבים מבני קבוצתו מתבסס על פלטפורמה של מכונית סופרמיני, כשבמקרה זה מדובר בקיה ריו החדשה. אגב, בניגוד למה שניתן לחשוב, קיה סטוניק הוא לא האחר התאום של יונדאי קונה, כשהקונה גדול במעט במידותיו ואין בינהם קשר מכאני ישיר.

הממדים
ממדיו של קיה סטוניק קומפקטיים למדי גם ביחס לקטגוריה אליה הוא משתייך. אורכו עומד על 414 ס"מ, כאשר בסיס הגלגלים שאורכו 258 ס"מ זהה לזה של הריו עליה הוא מתבסס ורוחבו של סטוניק הוא 176 ס"מ. ממד הגבוה צנוע יחסית לרכבי קרוסאובר והוא 152 ס"מ צנועים למדי, אך למרות זאת לסטוניק מרווח גחון מכובד של 18 ס"מ.

לסטוניק תא מטען בנפח של 332 ליטר, אותו ניתן להגדיל עד לנפח של 1,135 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

הביצועים
לישראל מגיע קיה סטוניק בשני שילובים של מנוע ותיבת הילוכים. הדגם הבסיסי מגיע עם מנוע 1.4 ליטר אטמוספרי המספק 100 כ"ס ו13.5 קג"מ, המחובר לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה. מעליו מוצע מנוע 1.0 ליטר טורבו תלת-צילינדרי המספק 120 כ"ס ו-17.5 קג"מ, עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה.

נתוני הביצועים של שתי גרסאות ההנעה לא פורסמו, למעט נתון צריכת הדלק הממוצע העומד על 13.5 ק"מ לליטר עם המנוע האטמוספרי ו-19.2 ק"מ לליטר בגרסת הטורבו.

הבטיחות
למרות שמדובר ברכב מקטגוריה קטנה וזולה יחסית, ראוי לשבח את יבואנית קיה שמביאה ארצה את סטוניק עם חבילת אבזור בטיחות מקורי מרשימה. כל דגמי הסטוניק משווקים בישראל עם מערכת בלימת חירום אוטונומית ומערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, אליהם מצטרפים גם התרעת ערנות לנהג ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

במבחני הריסוק של EuroNCAP זכה קיה סטוניק המצויד בבלימת חירום אוטונומית לדירוג של חמישה כוכבי בטיחות. הציונים להם זכה הסטוניק הם 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על הולכי רגל, 71% בהגנה על ילדים וציון של 59% לתפקוד מערכות הבטיחות.

אבזור ומחיר
קיה סטוניק משווק בישראל בשתי רמות גימור עיקריות. רמת הגימור הבסיסית היא EX שרשימת הציוד שלה כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "7 המשולבת בדיבורית BT ומצלמה אחורית, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני חניה אחוריים, חיישן תאורה וחישוקי קלים בקוטר "17.

גרסת הטורבו מוצעת גם עם חבילת פרימיום בה מתווספים מפתח חכם ומתג התנעה, חיישן גשם, פנסי ערפל עוקבי פניה, גלגל הגה ספורטיבי ודוושות אלומיניום. דגמי הטורבו מגיעים בנוסף גם עם מרכב בצביעה דו-גוונית.

מחיר הסטוניק מתחילים ב-108 אלף ש"ח עבור גרסת ה-1.4 ליטר ו-114 אלף ש"ח עבור גרסת הטורבו ברמת הגימור הבסיסית. מחיר גרסת הטורבו ברמת גימור פרימיום עומד על 119 אלף ש"ח. מדובר במחירים זולים יחסית לקטגוריה, כאשר גם הדגם היקר והמאובזר של הסטוניק נמכר במחירון נמוך מזה של גרסאות הבסיס של דגמים כמו אופל קרוסלנד וסיטרואן C3 איירקרוס.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments