עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

הקרוסאובר הקטן של MG הגיע לישראל

MG מתחילה לשווק בישראל את ZS – קרוסאובר עירוני ומעוצב המחיר התחלתי של 100 אלף ש"ח

דגם: MG ZS
שנת השקה: 2017
קטגוריה: קרוסאוברים קטנים
מחיר התחלתי: 100 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: סיאט ארונה, רנו קאפצ'ר, ניסאן ג'וק, סוזוקי ויטארה


חברת לובינסקי המייבאת לישראל את דגמי MG הסינית מתחילה בימים אלו לשווק את הקרוסאובר העירוני של החברה הנקרא ZS. מדובר בקרוסאובר המיועד להתחרות בסגמנט B, כלומר רכבי פנאי המתבססים על מכוניות סופרמיני, קטגוריה שהולכת וצומחת שנה האחרונה. עד כה מותגים סיניים, ובפרט MG נמכרו בארץ בכמויות לא מרשימות ביחס למחירם התחרותי יחסית, אך הפעם יתכן ומשובר בדגם שיעשה שינוי במצב כיוון שהוא מוצע בקטגוריה נחשקת ומבוקשת.

MG ZS הוא רכב מודרני למדי, הן בתכנון והן בעיצוב, אבל הנשק העיקרי שלו יהיה במחיר שיתחיל ב-100 אלף ש"ח – כמחירה של סופרמיני ממוצעת מאובזרת. מחיר זה מציב את MG ZS בטווח של 10 עד 20 אלף ש"ח מהמתחרות הפוטנציאליות בקבוצה. בנוסף, כדי להסיר את החשש של הלקוחות מרכישת רכב סיני, מגיע ה-ZS עם אחריות מלאה ל-5 שנים או עד 150 אלף ק"מ.

הממדים
ל-ZS מידות נדיבות יחסית לקרוסאוברים המתבססים על מכוניות סופרמיני כדוגמת סיאט ארונה. אורכו עומד על 431 ס"מ והרוחב על 180 ס"מ, אך עם זאת בסיס הגלגלים צנוע יחסית לאורך הכללי ועומד על 258.5 ס"מ בלבד. נתון הגובה הוא 163 ס"מ כולל מסילות הגג. נפח תא המטען קרוב יחסית לזה של הקרוסאוברים הקומפקטים דוגמת קיה ספורטאז', עם 448 ליטר במצב רגיל המסוגלים לגדול עד ל-1,375 ליטר עם קיפול המושבי האחוריים.

הביצועים
לישראל מגיע MG ZS עם מנוע תלת-צילינדרי מוגדש בנפח 1.0 ליטר המשודך לתיבת הילוכים מתוצרת איישין היפנית, שלה שישה יחסי העברה. המנוע מספק 111 כ"ס ו-16.3 קג"מ, מה שמאפשר ל-ZS להאיץ ל-100 ב-12.3 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 182 ק"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 15.9 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הבטיחות
מפרט הבטיחות של ה-MG ZS בסיסי למדי, כשהוא כולל 6 כריות אוויר ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, ללא שום מערכת בטיחות אקטיבית המקובלת בימים אלו. היעדר מערכות הבטיחות האקטיביות פגע גם בציונים של ה-ZS במבחני הריסוק של EuroNCAP, שם הוא זכה לדירוג מביך של 3 כוכבי בטיחות בלבד. בגיליון הציונים רשם ה-ZS ציון סביר של 71% בהגנה על מבוגרים, אך רק 51% בהגנה על ילדים, 59% בהגנה על הולכי רגל וציון של 29% בלבד למערכות הבטיחות.

אבזור ומחיר
ה-ZS נמכר בישראל כאמור במחיר התחלתי תחרותי של 100 אלף ש"ח, כאשר במחיר זה רמת האבזור כוללת חשמול מלא (חלונות, מראות, נעילה) מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 ודיבורית BT משולבת, חיישן אורות, חיישני חניה אחוריים וחישוקים קלים בקוטר "17.
בתוספת של 5,500 ש"ח ניתן לקבל רמת גימור משודרגת הנקראת Net Up ובה מתווספים בקרת שיוט, מצלמה אחורית ריפודים דמויי עור וגג שמש פנורמי חשמלי.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments