עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

לקראת ז'נבה: קיה סיד החדשה נחשפת

הדור השלישי של קיה סיד יוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה. בתפריט: מנועי טורבו מודרניים וחבילה מקיפה של מערכות בטיחות

דגם: קיה סיד דור שלישי
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
שנת השקה: 2018
צפי בישראל: סוף 2018
מחיר משוער: החל מ-130 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: יונדאי i30, פולקסווגן גולף, הונדה סיוויק, מאזדה 3, טויוטה אוריס


קיה חושפת בימים אלו את הדור החדש והשלישי במספר של הסיד, המשפחתית הקומפקטית של החברה ואחותה התאומה של יונדאי i30. קיה סיד מיועדת לקלוע בעיקר לטעם האירופאי, כשהיא מוצגת בתחילה במרכב האצ'בק 5 דלתות, אליו צפויה להצטרף גם גרסת סטיישן בחודשים הקרובים. כרגע לא ברור אם קיה תציע בדור החדש גם גרסת 3 דלתות בסגנון קופה (שנקראה פרו סיד). קיה סיד החדשה תיחשף רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה ושיווקה באירופה יחל בסוף הרבעון השני. לישראל היא צפויה להגיע לקראת סוף שנת 2018.

העיצוב
בהתאם לקהל היעד האירופאי השמרן יחסית, ולמתחרה העיקרית פולקסווגן גולף, עיצובה של קיה סיד החדשה לא פורץ דרך, אך הוא נראה עדכני ומודרני מבעבר, במיוחד בחרטום שעוצב בהשראת דגם הסטינגר הספורטיבי. הדמיון לאחות יונדאי i30 ניכר בעיקר בצללית ובעיצוב החלק האחורי.תא הנוסעים עצמו מציג עיצוב מודרני מבעבר בהשראת הדור החדש של דגמי קיה השונים, עם מסך גדול בולט מעל לקונסולה המרכזית המרכזת את רוב המתגים באזור מצומצם.

הממדים
למרות שהיא מתבססת על פלטפורמה חדשה, בסיס הגלגלים של הסיד נותר זהה לזה של הדור היוצא ועומד על 265 ס"מ, עם זאת בקיה טוענים שמרווח הפנים השתפר ב-2 ס"מ לרגלי הנוסעים מלפנים ו-2 ס"מ נוספים לרגלי הנוסעים מאחור. הרוחב הכללי צמח ב-2 ס"מ ל-180 ס"מ, אך מימד הגובה דווקא קוצץ ב-2.5 ס"מ ועומד על 144.7 ס"מ. נתון האורך לא פורסם, אך סביר להניח שהדור החדש של הסיד ארוך יותר במעט מקודמו. נפח תא המטען צמח ל-395 ליטר.

המנועים
קיה תציע את הסיד החדשה עם מבחר של שלושה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. המנוע הבסיסי יהיה 1.4 ליטר אטמוספרי המספק 100 כ"ס, אליו מצטרפים שני מנועי טורבו בנזין. האחד תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר המספק 120 כ"ס והשני בעל ארבעה צילינדרים בנפח 1.4 ליטר המספק 140 כ"ס, אשר יוצע גם עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה ויהיה המנוע העיקרי איתו תשווק הסיד בישראל.

מנוע הטורבו דיזל הוא בנפח 1.6 ליטר ויוצע בהספקים של 115 ו-136 כ"ס, כשהגרסה החזקה תוצע גם היא עם תיבת הילוכים כפולת מצמד. נתוני הביצועים וצריכת הדלק של הסיד החדשה טרם פורסמו.

הבטיחות
הסיד החדשה תגיע עם 7 כריות אוויר כסטנדרט, לצד מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה ותאורת אור גבוה אדפטיבית. ברשימת האופציות תוצענה מערכות התרעת עצמים בשטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית שתאפשר לסיד יכולת נהיה אוטונומית ברמה 2, כולל נסיעה בשיירה וזחילה בפקקים, עד מהירות של 130 קמ"ש.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments