עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

השקה מקומית: יונדאי i30 החדשה

יונדאי משיקה בישראל את הדור החדש של ה-i30 המציג רשימת אבזור בטיחות מרשימה ומנוע טורבו מודרני. המחיר: החל מ-130 אלף ש"ח

שנת השקה: 2016
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
מחיר התחלתי: 130 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: פולקסווגן גולף, פיג'ו 308, הונדה סיוויק, טויוטה אוריס, מאזדה 3


קטגורית המשפחתיות הקומפקטיות היא הנפגעת העיקרית מצמיחה המטאורית בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים. למרות שנדמה שכולם רוצים רכבי פנאי וקרוסאוברים, עדין מדובר בפלח השוק הגדול ביותר בשוק המקומי (נכון לעתה) ובתוכו תת הנישה של המשפחתיות במרכב האצ'בק. אל הנישה הזו הנשלטת באופן מסורתי על ידי הדגמים האירופאים, ובראשם פולקסווגן גולף, מתייצבת כעת יונדאי i30 החדשה המושקת בישראל בימים אלו.

מדובר בדור השלישי של ה-i30 שמאז הולדתה באמצע העשור הקודם יועדה לקלוע לטעם האירופאי האנין. המצב נכון גם בדור החדש ששם לעצמו מטרה לנגוס בהצלחתה של פולקסווגן גולף באירופה, אך גם בישראל. בהתאם לכך לא תמצאו ב-i30 החדשה נועזות עיצובית, אבל ניתן להבחין בקשר בולט לדור הקודם, בדיוק כמו שהגולף עושה כבר עשרות בשנים. ביונדאי מבטיחים שהדור החדש מפגין קפיצה גדולה באיכות תא הנוסעים וביכולת הדינאמית, וכדי לחזק את טענתם הציגו בדור הנוכחי גם גרסה ספורטיבית שאמורה לאתגר את מיטב הקומפקטיות החמות של היבשת.

לישראל מגיעה ה-i30 החדשה נכון לעתה במרכב האצ'בק בלבד, כאשר ברבעון השני של שנת 2018 אמורים להצטרף גרסת הפאסטבק שתשמש תחליף מסוגנן לסדאן המסורתית, וגרסת הסטיישן שהייתה ללהיט בקרב ציי הרכב וחברות ההי-טק.

https://youtu.be/Nk8T9X7JDic

הממדים
הדור החדש של יונדאי i30 מתבסס על פלטפורמת הדור הקודם, אך מעט גדול יותר. בסיס הגלגלים נותר באורך של 265 ס"מ, אך לאורך הכולל נוספו 4 ס"מ והוא עומד על 434 ס"מ ומימד הרוחב גדל בס"מ וחצי ועומד על 179.5 ס"מ בסך הכל.  הגובה הכללי דווקא הצטמצם בס"מ וחצי ועומד על 145.5 ס"מ בדור החדש. תא המטען גדל בשיעור של 15 ליטר ועומד על 395 ליטר במצב רגיל, כשעם קיפול המושבים הנפח מגיע עד ל-1,301 ליטר.



הביצועים
עם ה-i30 החדשה מיישרת סוף סוף יונדאי קו עם המתחרות האירופאיות, כשגם היא מציעה שילוב בין מנוע טורבו עם הזרקה ישירה ותיבת הילוכים כפולת מצמד. בישראל מוצעת יונדאי i30 החדשה עם מנוע בנפח 1.4 ליטר המספק 140 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 24.7 קג"מ המתקבלים כבר ב-1,500 סל"ד. לתיבת ההילוכים שבעה יחסי העברה, ובאמצעותה מאיצה ה-i30 ל-100 ב-9.2 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 205 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 18.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הבטיחות
בהתאם למדיניות החדשה של חברת כלמוביל, בה כל דגמי יונדאי החדשים יכללו את כל מערכות הבטיחות כבר ברמת הגימור הבסיסית, ל-i30 החדשה מפרט מרשים של אביזרי בטיחות מתקדמים. המכונית כוללת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים  ובנסיעה לאחור, התרעת עירנות ובקרת שיוט אדפטיבית.

ארגון EuroNCAP ערך ל-i30 החדשה מבחני ריסוק והעניק לה דירוג של חמישה כוכבי בטיחות. גיליון הציונים של המכונית כולל ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל וציון של 68% לציוד הבטיחות.



אבזור ומחיר
יונדאי i30 החדשה מגיעה ארצה בשתי רמות גימור עיקריות. הבסיסית שבהן מכונה "פרימיום" ותג המחיר שלה עומד על 130 אלף ש"ח. ברשימת האבזור ברמת גימור זו כלולים מערכת מולטימדיה מקורית עם קישוריות לאינטרנט ולממשקי גוגל ואפל, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן אורות, מצלמה אחורית, קיפול מראות חשמלי, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר "16.

רמת הגימור השני מכונה "לוקשרי" והיא מוצעת תמורת 136 אלף ש"ח, כמחירה של יונדאי איוניק הבסיסית, מה שאמור ליצור בידול, אם כי קטן יחסית, בין שתי הנציגות של יונדאי בפלח שוק המשפחתיות הקומפקטיות. ברמת הגימור הבכירה נוספים לרשימת האבזור גם תאורת יום LED, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מפתח חכם, משטח טעינה לטלפון הסלולרי, גג שמש פנוראמי וחישוקים קלים בקוטר "17.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments