עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חמשת רכבי הקרוסאובר החשובים של 2019

שנת 2019 נמצאת בפתח ובמהלכה צפויים להגיע עשרות דגמים חדשים וסקרנים. הנה הצצה לחמשת הקרוסאוברים הקומפקטיים החשובים שיגיעו לישראל במהלך השנה הקרובה

טויוטה ראב 4
לצד חשיפת הדור החדש של טויוטה קורולה בישראל לפני כשבועיים, ערך בכורה מקומית גם הדור החדש של טויוטה ראב 4 אשר נחשף לראשונה בתערוכת ניו יורק לפני כחצי שנה. מדובר בדגם חדש לחלוטין הבנוי על בסיס פלטפורמת TNGA המודרנית של טויוטה, המציג קו עיצובי שונה לחלוטין מזה של הדור הקודם, עם מראה מאסיבי וחזית רבועה ובולטת המזכירה את הטנדרים הגדולים של טויוטה בארה"ב.

טויוטה ראב 4 החדש יוצע עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר ותיבת הילוכים רציפה, או עם שתי יחידות הנעה היברידית, שתיהן על בסיס מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר. הגרסה בעלת ההנעה הקדמית היא בעלת הספק כולל של 218 כ"ס והגרסה בעלת ההנעה הכפולה היא בעלת הספק כולל של 222 כ"ס, כאשר מנוע חשמלי נוסף אחראי על הנעת הגלגלים האחורים בנוסף למנוע החשמלי הקדמי.


לדור החדש של טויוטה ראב 4 תא נוסעים חדש ומשודרג המציג שיפור באיכות החומרים ורשימת אבזור ארוכה מבעבר. גם תחום הבטיחות שודרג עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה. תחילת השיווק אמורה להיעשות ברבעון הראשון של 2019, כשתג המחיר צפוי להיות בחלק העליון של דגמי הקרוסאובר הקומפקטיים, קרי באזור 170 אלף ש"ח ומעלה.

יונדאי טוסון
אחד מהדגמים מהדגמים הפופולאריים ביותר של יונדאי עבר מתיחת פנים של אמצע מחזור חיי הדגם, ונחשף בתערוכת ניו יורק אשר נערכה בחודש אפריל. העיצוב החיצוני זכה לשדרוג משמעותי בעיקר מלפנים, עם חזית חדשה בעלת יחידות תאורה מחודדות וגבוהות ושבכה מוגדלת, המיישרת קו עם המראה האגרסיבי של יתר רכבי הפנאי של יונדאי. תא הנוסעים עבר עיצוב מחדש, כשבולטת מערכת המולטימדיה שמוצבת עכשיו בנפרד מלוח המכשירים, כפי שכבר פגשנו בדגמי יונדאי החדשים כמו קונה ו-i30.

החידוש המשמעותי מתחת למכסה המנוע הוא בשדרוג מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי שהספקו עלה ל-164 כ"ס, עם ירידה בפליטת המזהמים. ישנה גם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה, אך זו מוצעת נכון לעתה רק עם מנוע הדיזל, ולא ברור אם גרסה זו תגיע ארצה.
הטוסון החדש אמור להיחשף בישראל בשבוע הקרוב, כשהמסירות בפועל יחלו בראשית חודש ינואר.

סובארו פורסטר
אמנם הפורסטר של סובארו לא להיט מכירות כמו אחיו הקטן XV, אך הוא עדין בעל קהל מעריצים רחב ונאמן לדגם במהלך השנים, ואחד מהדגמים היותר ייחודיים בקטגוריה של הקרוסאוברים הקומפקטיים. הדור החדש של סובארו פורסטר הוצג גם הוא בתערוכת ניו יורק, ולמרות שהוא נראה דומה מאד בעיצובו לדור היוצא, מדובר בדגם חדש לחלוטין הבנוי על הפלטפורמה המודולארית המודרנית של סובארו עליה מתבססים גם XV ואימפרזה החדשים.

סובארו פורסטר החדש מעט גדול יותר מקודמו, מצויד בלוח המכשירים המודרני והאיכותי של ה-XV ומונע על ידי מנועי  2.0 ו-2.5 ליטר אטמוספריים, תיבת הילוכים רציפה וכמובן מערכת ההנעה הכפולה הקבועה של סובארו. הדור החדש מציע גם את חבילת ה-EyeSight שבה כלולות מערכות בטיחות מתקדמות, מבקרת שיוט אדפטיבית ובימת חירום אוטונומית ועד זיהוי תמרורים ותאורת אור גבוה אדפטבית, המתבססות על מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה. מעניין לראות אם מערכת זו תהיה קיימת בכל דגמי הפורסטר כאשר ששיווקו של זה יחל בישראל בתחילת 2019.

סיאט טראקו
סיאט השלימה לאחרונה את היצע רכבי הפנאי שלה כאשר חשפה את טאראקו החדש, המתמקם מעל אטקה המוכר לנו. סיאט טראקו הוא למעשה האח התאום של סקודה קודיאק, ואף ייוצר לצידו על אותו פס ייצור, אך הוא אמור להציע סגנון דינאמי וצעיר יותר כמתבקש מערכי המותג של סיאט, וכפי שנשקף מהעיצוב בעל החרטום המחודד והמפוסל בהשוואה לזה הרבוע של הקודיאק.

היצע המנועים של סיאט טראקו כולל מנועי טורבו בנזין בנפחי 1.5 ו-2.0 ליטר עם 150 ו-190 כ"ס ומנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר בכמה רמות הספק. ישנה תיבת הילוכים כפולת מצמד, אופציה להנעה כפולה וחשוב מכך, אפשרות לשורת מושבים שלישית ושבעה מקומות ישיבה.
השאלה הגדולה היא האם טראקו יוצע במחיר אטרקטיבי כמקובל אצל סיאט ביחס למתחרות הישירות, ואת התשובה לכך נדע כאשר הוא יגיע ארצה במחצית השניה של 2019.

קיה ספורטאז'
גם מלך המכירות של הקטגוריה, ואחד הדגמים הנמכרים ביותר בישראל בשנים האחרונות, זכה השנה למתיחת פנים. עיצוב המוצלח של הספורטאז' זכה לנגיעות מינוריות למדי, בעיקר בחזית עם עיצוב מחודש ליחידות התאורה, פנסי הערפל וכונסי האוויר בפגוש. בתא הנוסעים ישנו גלגל הגה חדש עם סידור מתגים נוח יותר ומערכת מולטימדיה משודרגת.

החידוש הגדול במסגרת מתיחת הפנים הוא בהוספת גרסת דיזל היברידית חדשה. לא מדובר במערכת היברידית מלאה אלא במערכת היברידית קלה המסייעת בעיקר בתחילת תנועה או בזמן תאוצה, ולפי דברי קיה מביאה לחיסכון של 7% בתצרוכת הדלק.
הספורטאז' המחודש אמור להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2019.


עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments