עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: פיג'ו 508 החדשה

מכונית הדגל החדשה של פיג'ו מושקת בישראל כשהיא כוללת מנועי טורבו בנזין ומפרט אבזור ובטיחות עשיר. המחיר: החל מ-200 אלף ש"ח

דגם: פיג'ו 508
שנת השקה: 2018
קטגוריה: משפחתיות גדולות
מחיר התחלתי: 190 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: סקודה סופרב, מאזדה 6, יונדאי סונטה, פולקסווגן פאסאט


פיג'ו מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את 508 החדשה – מכונית הנוסעים הגדולה ויוקרתית ביותר בהיצע הדגמים של המותג הצרפתי (במידה ולא מחשיבים את הקרוסאובר המגודל 5008). לאור הירידה בביקוש למכוניות משפחתיות גדולות, ניסו בפיג'ו להפוך את הדור החדש של ה-508 ליותר דינאמי וסקסי, כשהעיצוב משלב צללית גג נמוכה בסגנון קופה, יחד עם דלת אחורית חמישית ומבנה 'פאסטבק' במקום מבנה הסדאן המסורתי. בהתאם לכך פיג'ו גם הצמידה את הכינוי 'פאסטבק' לשמה של ה-508, כדי ליצור הבחנה שלא מדובר כאן בעוד מכונית סדאן בנאלית

 פיג'ו 508 החדשה מציגה צללית דינאמית יותר, מה שבא לידי ביטוי גם במידות המכונית. הדור החדש נמוך ב-7 ס"מ מקודמו (140 ס"מ בסך הכל) לטובת הצללית, וקצר ב-8 ס"מ (475 ס"מ) מה שבא לידי ביטוי בחלק אחורי קצוץ ודינאמי למראה. תא הנוסעים עוצב בסגנון ה-iCocpit, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה גדול דרכו נשלטות רוכב מערכות הרכב.

הדור החדש של פיג'ו 508 מתבסס על הפלטפורמה המודולארית הגדולה והמודרנית של פיג'ו, המאפשרת קישחות מרכב גדולה יותר וחיסכון במשקל. בנוסף מצוידת ה-508 כסטנדרט במערכת מתלים בעלי כיול משתנה הנשלט אלקטרונית לפי בחירת המנהג ומציע שלושה מצבי כיול עיקריים (רגיל, נוחות וספורט).

הביצועים
פיג'ו 508 החדשה תשווק בארץ בשתי גרסאות הנעה, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה מתוצרת אישין.
בגרסה הראשונה מספק המנוע 180 כ"ס ו-25.5 קג"מ, מה שמאפשר ל-508 להאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, להגיע למהירות מרבית של 230 קמ"ש ולרשום צריכת דלק ממוצעת של 18.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

הגרסה השניה והחזקה יותר עומד הספק המנוע על 225 כ"ס עם מומנט של 30.6 קג"מ, מה שמקצר את הזינוק ל-100 ל-7.3 שניות ומעמיד את המהירות המרבית על 250 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת של גרסה זו היא 17.2 ק"מ לליטר.

הבטיחות
מפרט הבטיחות של פיג'ו 508 החדשה כולל כסטנדרט מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי האקטיבי, התרעה על תנועה בשטחים מתים, זיהוי תמרורים, תאורת אוג גבוה אדפטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת יחד עם מערכת השמירה על הנתיב יכולת אוטונומית ברמה 2.

 במבחני הריסוק של EuroNCAP זכתה פיג'ו 508 לדירוג מרבי של חמישה כוכבי בטיחות, עם הגנה גבוה מאד של 96% על מבוגרים ו-86% בהגנה על ילדים. בהגנה על הולכי רגל זכתה פיג'ו 508 לציון של 71% והציון לתפקוד מערכות הבטיחות אותו קיבלה עומד על 79%.

אבזור ומחיר
כל גרסה של פיג'ו 508 מגיעה ברמת גימור ייחודית לה. גרסת ה-180 כ"ס מגיעה ברמת גימור 'פרימיום' הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי, בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מפתח חכם, ריפודי עור חלקיים למושבים, גג שמש פנורמי חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "18.

גרסת ה-225 כ"ס מגיעה ברמת גימור GT המוסיפה גם דלת תא מטען חשמלית, מערכת חניה עצמאית, מושבים קדמים מתכווננים חשמליים מחוממים ועם מסאג', מערכת שמע משודרגת עם 10 רמקולים, ריפודי עור משולבים באלקנטרה, פנסי LED קדמיים וחישוקים קלים בקוטר "19.

שתי הגרסאות מגיעות עם מערכת מולטימדיה מקורית בעלת מסך מגע בגודל "10 משולבת בדיבורית BT ומצלמה אחורית, כשהיא בעלת תאימות לממשק apple carplay ובעלת מערכת ניווט מקורית עם תצוגת תלת מימד בשפה האנגלית.

מחירה של פיג'ו 508 בגרסת ה'פרימיום' עומד על 200 אלף ש"ח ואילו מחירה של גרסת ה-GT כבר מאמיר ל-240 אלף ש"ח, מה שמציב אותה בתחרות מול הגרסאות היקרות של סקודה סופרב ומאזדה 6.

צילומים: רונן טופלברג

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments