עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: יונדאי i20 החדשה

יונדאי i20 נוחתת בישראל לאחר מתיחת פנים עם יחידת הנעה מודרנית ואבזור בטיחות אקטיבי מלא. המחיר הוזל בהשוואה לדגם היוצא ומתחיל ב-98 אלף ש"ח

דגם: יונדאי i20
שנת השקה: 2014
מתיחת פנים: 2018
קטגוריה: סופרמיני
מחיר התחלתי: 98 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: טויוטה יאריס, קיה ריו, סיאט איביזה, מאזדה 2, רנו קליאו


יונדאי הציגה בישראל את i20 המחודשת לאחר מתיחת פנים לה זכתה מוקדם יותר השנה. המכונית הוצגה בישראל כחלק מאירוע החשיפה של דגמי 2019 של יונדאי, כאשר שיווקה יחל עם תחילת השנה החדשה. עם הגרסה המחודשת של i20 מקווים אנשי יונדאי לחזור לראשות טבלת המכירות בסגמנט הפופולארי של מכוניות הסופר מיני, ולהציע אלטרנטיבה מול המתחרות טויוטה יאיריס וסיאט איביזה גם בקרב על הלקוחות הפרטיים.


מה נשתנה?
במסגרת מתיחת הפנים קיבלה יונדאי i20 עדכונים עיצוביים לחזית, בעיקר ביחידות התאורה הכוללות חתימת LED חדשה, ובחלקה האחרוי של המכונית הכולל עיצוב חדש לזנב עם יחידות תאורה חדשות. תא הנוסעים נותר דומה למדי, אך ביונדאי מצהירים על שיפור באיכות החומרים ובבידוד הרעשים. מעתה נוספה גם אפשרות לקבל את ה-i20 במרכב דו-גווני עם גג בצבע שחור בגרסאות המאובזרות.

הביצועים
יונדאי i20 מגיעה מעתה לישראל עם מנוע טורבו מודרני תלת-צילינדרי בנפח 1.0 ליטר המחליף את מנוע ה-1.4 האטמוספרי המיושן איתו הגיע עד כה. ההספק המרבי נותר זהה ועומד על 100 כ"ס, אך למנוע הטורבו מומנט עדיף של 17.5 קג"מ. יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה הביצועים השתפרו משמעותית וכך גם צריכת הדלק. ה-i20 החדשה מאיצה ל-100 ב-11.4 שניות לעומת כ-14 שניות עם המנוע הישן, ומגיעה למהירות מרבית של 182 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 20 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.


הבטיחות
עוד תחום בו יונדאי i20 מבצעת קפיצה גדולה קדימה הוא בתחום הבטיחות, כשמעתה במקום מערכת מובילאיי פאסיבית בהתקנה מקומית מציעה המכונית חבילה של מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט. החבילה כוללת בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית והתרעת עירנות לנהג. נכון לעתה יונדאי i20 לא נבחנה במבחני הריסוק לאחר מתיחת הפנים אותה עברה, אך בעבר זכתה לציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחני EuroNCAP על פי התקן הישן.

אבזור ומחיר
יונדאי i20 המחודשת מגיעה ארצה בשתי רמות אבזור עיקריות. רמת האבזור הבסיסית 'פרסטיג" כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע המשולבת בדיבורית BT ומצלמה אחורית, תפעול חשמלי מלא לחלונות ולמראות, חיישן אורות, חיישני חניה אחוריים, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר "15.
מעליה מוצעת רמת גימור 'סופרים' המוסיפה בקרת אקלים, חיישן גשם, קיפול מראות חשמלי, מרכה מרכזית מתכהה וחישוקי "16.

מחירי יונדאי i20 ירדו ביחס לעבר, כאשר גרסת ה'פרסטיג' תימכר ב-98 אלף ש"ח וגרסת ה'סופרים' ב-105 אלף ש"ח – הוזלה של כ-5,000 ש"ח ביחס לעבר.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments