עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

מתיחת פנים ליונדאי i20

מכונית הסופרמיני של יונדאי עוברת מתיחת פנים קלה: בתפריט: עיצוב משודרג ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות

דגם: יונדאי i20
שנת השקה: 2014
מתיחת פנים: 2018
קטגוריה: מכוניות סופרמיני
מתחרות עיקריות: מאזדה 2, טויוטה יאריס, קיה ריו, סיאט איביזה, סוזוקי סוויפט


יונדאי חושפת בימים אלו את הגרסה העדכנית ומתוחת הפנים של מכונית הסופרמיני שלה i20. הדור הנוכחי של יונדאי i20 הוצג כבר בשנת 2014, כשהשדרוג המתבקש במכונית נעשה בתחומים, העיצוב, הבטיחות ושיפור פליטת המזהמים. מתיחת הפנים התבצעה בגרסות ההאצ'בק 5 דלתות והקרוס הנמכרות בישראל, כמו גם בגרסת ה-3 דלתות קופה שאינה מגיעה ארצה. על פי התחזיות יונדאי i20 המחודשת אמורה לנחות בישראל לקראת תחילת שנת 2019.

העיצוב
שינויי העיצוב שעברה המכונית מתרכזים בעיקר בחרטום, כאשר ישנן יחידות תאורה מעודכנות עם חתימת LED  חדשה ועיצוב מחודש לכונס האוויר הגדול שבפגוש הקדמי המובלט מעט כלפי חוץ. מאחור ישנן יחידות תאורה חדשות, עצוב חדש לדלת האחורית ומעתה ניתן לקבל את המכונית גם עם גג צבוע בשחור. בתא הנוסעים לוח המכשירים נותר כמעט זהה בעיצובו, כשבניגוד לדגמי יונדאי החדשים כמו קונה ו-i30 ויתרו יונדאי על התקנת מסך מולטימדיה "צף". עם זאת, ישנה מערכת מולטימדיה חדשה עם קישורית לממשקי גוגל ואפל, אפשרויות גוונים חדשות וביונדאי טוענים גם לחומרי דיפון משופרים.

המנועים
היצע המנועים של יונדאי i20 נותר ללא שינוי מהותי, כשהמנוע העיקרי יהיה 1.0 ליטר טורבו תלת-צלינדרי שיוצע בגרסאות של 100 ו-120 כ"ס, עם אופציה לתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה. בנוסף אליו יוצא מנוע 1.2 אטמוספרי בהספקים של 75 ו-84 כ"ס ומנוע ה-1.4 ליטר האטמוספרי המוכר לנו בהספק של 100 כ"ס. נכון לעתה כל המנועים האטמוספריים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, למרות שעד כה מנוע ה-1.4 הגיע אלינו עם תיבת הילוכים אוטומטית.

הבטיחות
בתחום הבטיחות מפגינה יונדאי i20 קפיצת דרך משמעותית, כאשר ברמת הגימור הגבוהה תהיה כלולה כסטנדרט חבילה מקיפה של מערכות בטיחות המוצעות כאופציה ביתר רמות הגימור. החבילה כוללת מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכות התרעת סטייה מנתיב וסיוע אקטיבי לשמירה על נתיב, התרעת עירנות לנהג ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments