עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: אאודי A1 החדשה

מכונית הסופרמיני היוקרתית של אאודי נוחתת בדור חדש לחלוטין המציע עיצוב עדכני, אבזור בטיחות משופר ומנועי 1.0 ו-1.5 ליטר טורבו. המחיר: החל מ-150 אלף ש"ח

דגם: אאודי A1
שנת השקה: 2018
קטגוריה: קטנות יוקרתיות
מחיר התחלתי: 150 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: מיני קופר, אלפא רומיאו מיטו, DS3


אאודי מתחילה לשווק בישראל בימים אלו את A1 החדשה, דור שני למכונית הסופרמיני היוקרתית והמעוצבת של החברה. הדור החדש של אאודי A1 הושק בשנה שעברה כשהוא מתבסס על הפלטפורמה המודולארית של קבוצת פולקסווגן בתצורת A0, המשמשת בין היתר גם את סיאט איביזה ופולקסווגן פולו במדורתן העדכנית.

ההתבססות על הפלטפורמה החדשה אפשרה לאאודי להגדיל את בסיס הגלגלים ב-10 ס"מ משמעותיים, כשהוא עומד מעתה על 256 ס"מ המאפשרים מרווח משופר לנוסעים, זאת למרות שממדי הרוחב (174 ס"מ) והגובה (141 ס"מ) נותרו זהים. נכון לעתה אאודי תציע את ה-A1 החדשה רק במרכב 5 דלתות שימושי (ספורטבק), כשגרסת 3 דלתות ספורטיבית למראה לא צפויה בעתיד הנראה לעין. העיצוב אגרסיבי יותר, בעיקר בחזית עתירת כונסי האוויר ובעלת השבכה המודגשת, ומשתמש בקווים מחודדים וזוויתיים במקום אלו הרכים והמעודנים של הדור היוצא.

גם עיצוב הפנים עבר שינוי דרסטי ומעוצב גם הוא בקווים זוויתים, שבולטת הצוות שני פתחי המיזוג מצדדי לוח מחוונים והפניית מערכת המולטימדיה והקונסולה המרכזית לכיוון הנהג כדי ליצור תחושת קוקפיט עוטפת. 


הביצועים
בישראל תשווק אאודי A1 החדשה נכון לעתה בשתי גרסאות הנעה. האחת בעת מנוע 1.0 ליטר טורבו תלת צילינדרי המספק 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ, והשניה בעלת מנוע 1.5 ליטר טורבו המספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה.

עם מנוע ה-1.0 ליטר מאיצה אאודי A1 ל-100 ב- 9.4 ומגיעה למהירות מרבית של 203 קמ"ש, כאשר צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 20.8 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
גרסת ה-1.5 ליטר מציעה ביצועים סמי-ספורטיבים כשהיא מזנקת ל-100 ב-7.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 222 קמ"ש.  צריכת הדלק הממוצעת של גרסה זו עומדת על 20 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.

הבטיחות
אבזור הבטיחות של אאודי A1 כולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית ומערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב. עם זאת, באופן מפתיע מערכת בקרת שיוט אדפטיבית המוצעת באחיות העממיות יותר סיאט איביזה ופולקסווגן פולו אינה מוצעת כציוד סטנדרטי.

הדור החדש של אאודי A1 טרם נבחן במבחני הריסוק של EuroNCAP.

אבזור ומחיר
מחירה של אאודי A1 בישראל מתחיל ב-150 אלף ש"ח לגרסת ה-1.0 ליטר ו-170 אלף ש"ח לגרסת ה-1.5 ליטר, אמת מחיר המקרבות את המכונית למחיר דגמי הבסיס של ה-A3 הגדולה יותר. שתי גרסאות ההנעה מגיעות ברמת גימור אחידה הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בעל תצוגה משתנה, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע משולבת בדיבורית BT, חיישני גשם ותאורה וחישוקים קלים בקוטר "16.

את המכונית ניתן יהיה לאבזר בשתי חבילות אבזור נוספות בתוספת תשלום. חבילת "קומפורט" בתוספת של 8,900 ש"ח כוללת בקרת אקלים מפוצלת, קיפול מראות חשמלי, מפתח חכם וחיישני חניה אחוריים. חבילת "סטייל"  תוצע בתוספת של 14 אלף ש"ח וכוללת גג בצבע שחור, תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, שמשות כהות וציפוי עור לבלם היד ולמשענת היד המרכזית.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments