עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

פולקסווגן פולו החדשה הגיעה לישראל

הדור החדש של פולקסווגן פולו נחת בישראל ויוצע במגוון גרסאות, כולל GTI ספורטיבית המחיר: החל מ-109 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית ו-165 אלף ש"ח ל-GTI

דגם: פולקסווגן פולו
שנת השקה: 2017
קטגוריה: סופרמיני
מחיר התחלתי: 94 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: סיאט איביזה, סקודה פאביה, סיטרואן C3, מאזדה 2, טויוטה יאריס


פולקסווגן מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הדור השישי של הפולו, מכונית הסופרמיני של החברה. פולקסווגן פולו מעולם לא הייתה להיט מכירות בארץ, אך כמו באירופה היא נהנתה ממוניטין כאחות הקטנה של הגולף ויצרה לעצמה קהל לקוחות קבוע שבניגוד ללא מעט מכוניות סופרמיני שם דגש על איכות ולא על אופנתיות.

לאור זאת, לא מפתיע שבפולקסווגן לא לקחו הימורים בדור החדש של הפולו. העיצוב נראה מודרני  ועדכני, אך לא פורץ דרך ותא הנוסעים מעוצב באופן מסורתי עם דגש על נוחות תפעול ולא על גימיקים עיצוביים. הדור החדש של פולקסווגן פולו מתבסס על גרסה מוקטנת של הפלטפורמה המודולארית של פולקסווגן, בדיוק כמו האיביזה החדשה שהוצגה מעט קודם לכן. יחד עם הפולו הסטנדרטית מגיעה ארצה גם גרסת ה-GTI הספורטיבית האמורה לקרוץ לחובבי הנהיגה.

הממדים
הודות לפלטפורמה החדשה, הדור החדש של פולקסווגן פולו גדול משמעותית מקודמו. האורך הכללי הוא 405 ס"מ, צמיחה של 8 ס"מ, כשבסיס הגלגלים התארך בכמעט 10 ס"מ ועומד על 255.5 ס"מ, מה שתורם הן למרווח הפנים והן להקטנת סרחי העודף. רוחבה של הפולו צמח ב-7 ס"מ ועומד על 175 ס"מ כשנתון הגובה הוא 143 ס"מ. נפח תא המטען הוא 351 ליטר בדגמים הרגילים ו-305 ליטר בגרסת ה-GTI.


הביצועים
לישראל מגיעה הפולה החדשה עם מנוע הטורבו התלת-צילינדרי בנפח 1.0 ליטר המוכר של הקונצרן בשתי רמות הספק: 95 כ"ס ו- 17.8 קג"מ או 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ. שתי גרסאות המנוע מצוידות בתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה, כשהגרסה החלדה מציעה אופציה לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה.

נתוני הביצועים של גרסת ה-95 כ"ס זהים הן עם תיבה ידנית והן עם תיבה כפולת מצמד, עם 10.8 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 187 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בגרסה הידנית היא 22.2 ק"מ לליטר לעומת 21.3 ק"מ לליטר עם התיבה כפולת המצמד.
גרסת ה-115 כ"ס של הפולו מאיצה ל-100 ב-9.5 שניות מגיעה למהירות מרבית של 200 קמ"ש, כשנתון צריכת הדלק הממוצעת הוא 20.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

גרסת ה-GTI של הפולו מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו שהוא גרסה מעט מוחלשת של המנוע המותקן בגולף GTI. בפולו מספק מנוע זה 200 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שישה יחסי העברה. נתוני הביצועים של הפולו הספורטיבית הם 6.7 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית דל 237 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 17 ק"מ לליטר.

הבטיחות
פולקסווגן פולו משווקת בארץ כשהיא מצוידת כסטנדרט ב-6 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה לערנות הנהג ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית (בגרסאות האוטומטיות). בנוסף מותקנת בפולו מערכת מובילאיי כדי לספק התרעה על סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.

במבחני הריסוק של EuroNCAP זכתה הפולו לדירוג של חמישה כוכבים, כשהיא מתהדרת בציונים מהגבוהים למכוניות בקבוצתה עם הגנה של 96% על מבוגרים, 85% על ילדים ו-76% על הולכי רגל. הציון למערכות הבטיחות עומד עם זאת על 59% בלבד.


אבזור ומחיר
הפולו החדשה מגיעה ארצה ברמת גימור "קומפורטליין" הכוללת בדגמי ה-95 כ"ס מערכת מולטימדיה מקורית משולבת במצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, פנסי ערפל עוקבי פניה וחישוקים קלים בקוטר "15. בגרסת ה-115 כ"ס מצטרפים למפרט גג שמש פנורמי, קיפול מראות חשמלי, חלונות כהים וחישוקי "16.

מחירי הפולו מתחילים ב-94 אלף ש"ח לגרסה הידנית, כשמחיר הגרסה האוטומטית הוא 109 אלף ש"ח בדגם ה-95 כ"ס ו-112 אלף ש"ח בדגם ה-115 כ"ס. בשני המקרים מדובר מתג מחיר גבוה משמעותית מזה של האיביזה המקבילה שמחיר הגרסה האוטומטית המאובזרת שלה עומד על כ-97 אלף ש"ח. מחיר הפולו GTI עומד על 165 אלף ש"ח, כשמפרט האבזור שלה כולל בנוסף גם חיישני תאורה וגשם, מושבי ספורטיביים, פנסי LED קדמיים וחישוקי "17.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments