עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

גרסאות חדשות ליונדאי טוסון

רכב הפנאי הפופולארי של יונדאי זוכה לגרסת 2.0 ליטר חדשה ומוזלת, לצד גרסת 1.6 טורבו מאובזרת ויוקרתית במטרה לכבוש את מקומו של קיה ספורטאז' בשנת 2018

במקביל להשקתה בישראל של יונדאי i30 החדשה, בישרה חברת 'כלמוביל' על שדרוג בהיצע הדגמים של רכב הפנאי טוסון. הטוסון הוא אחד מלהיטי המכירות של יונדאי והשני בקבוצת רכבי הפנאי הקומפקטיים רק לאחיו התאום קיה ספורטאז'. ריענון היצע הדגמים של הטוסון לקראת שנת 2018 בא בניסיון לאתגר את הספורטאז' להדיח אותו מכתרו.

הבשורה הגדולה של  יונדאי טוסון לשנת 2018 הוא הוספת גרסת 2.0 ליטר חדשה ומוזלת אשר מחירה עומד על 145 אלף ש"ח. בכך מאפשר הטוסון ללקוחות ליהנות מהביצועים העדיפים של מנוע ה-2.0 על פני אלו הנרפים למדי של מנוע ה-1.6 ליטר (תאוצה ל-100 ב-11.1 שניות לעומת 12.1 שניות), בפער מחיר נמוך משמעותית מבעבר. במקביל, מחירה של גרסת ה-1.6 ליטר במחירון הרשמי ירד ל-143 אלף ש"ח, אך לאור הפער הקטן מגרסת ה-2.0 ליטר החדשה ברור כי היא תיועד בעיקר עבור ציי רכב להם היא תימכר בהנחות משמעותיות.

רמת הגימור של גרסת ה-2.0 ליטר החדשה זהה לזו של גרסת ה-1.6, כשהיא כוללת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם ממשק קונקטד, תפעול חשמלי מלא לחלונות, לנעילה ולמראות וחישוקים קלים בקוטר "16. עם זאת, לגרסה זו מזגן מכאני בלבד והיא נעדרת מערכות בטיחות מתקדמות ומסתפקת רק במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, זאת בזמן שלספורטאז' ישנן מערכות בלימת חירום אוטונומית ושמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה כבר בדגם ה-1.6 הבסיסי.



בנוסף לגרסת ה-2.0 ליטר המוזלת מצטרף להיצע המקומי של יונדאי טוסון גם גרסה בכירה ומאובזרת במיוחד. גרסה זו מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו ותיבת הילוכים כפולת מצמד, כשהיא נועדה להתחרות בגרסת ה-GT של קיה ספורטאז' העושה שימוש ביחידת הנעה זהה, אך מצוידת בהנעה כפולה בניגוד לקדמית בלבד בטוסון. המנוע מספק 177 כ"ס ו-27 קג"מ ומאפשר לטוסון להגיע ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות בדרך למכירות מרבית של 201 קמ"ש. צריכתה דלק הממוצעת בגרסת הנעה זו היא 13.3 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

מחירו של הטוסון 1.6 טורבו עומד על 183 אלף ש"ח והוא מגיע ברמת גימור לוקשורי הכוללת גג שמש פנוראמי, מפתח חכם, מושב נהג חשמלי, ריפודי עור וחישוקי "19. בנוסף לכך ישנה ברמת גימור זו גם זיהוי עצמים בשטחים מתים ובנסיעה לאחור, יחד עם מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב (אשר זמינה כבר ברמת גימור Open Sky עם מנוע 2.0 ליטר).

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments