חדש על הכביש: שברולט קרוז החדשה
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
מחיר התחלתי: 124,900 להאצ'בק, 129,900 ש"ח לסדאן
מתחרות עיקריות: טויוטה קורולה, מאזדה 3, יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה
שלושה דברים שלא ידעתם על שברולט קרוז החדשה:
1. היא חולקת פלטפורמה משותפת עם אופל אסטרה החדשה
2. למרות שהי מוגדרת כמכונית גלובלית, היא לא משווקת באירופה
3. הגרסה המאובזרת מצויידת האפשרות להנעה מרחוק באמצעות השלט.
שברולט מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את שברולט קרוז החדשה, דור שני למשפחתית הגלובלית של היצרנית האמריקאית. מדובר במכונית חדשה לגמרי החולקת בסיס משותף עם אופל אסטרה, כשההתבססות על הפלטפורמה המודרנית אפשרה לה לחסוך 100 ק"ג בהשוואה לדור הקודם.
עיצובה של הקרוז ממשיך את הקו הנוכחי של שברולט, כשהיא נראית כשכפול של המאליבו הגדולה יותר. תא הנוסעים חדש לחלוטין גם הוא, שבמרכז לוח המכשירים בולטת מערכת המולטימדיה המקורית עם מסך המגע הגדול.
הקרוז אמורה להחזיר את שברולט לעמדה תחרותית בפלח השוק הגדול ביותר בישראל, על אף שהוא נשחק בשנים האחרונות עכב הפריחה של רכבי הפנאי והקרוסאברים. בדרך להשגת היעד תאלץ הקרוז להתמודד עם התדמית הבעייתית שדבקה בדגם, בין היתר כיוון שבמשך זמן רב הוצע במבצעי מכירות ואפיקי היד ראשונה עם 0 ק"מ ששחקו את מחירי המכוניות המשומשות.
הביצועים
הקרוז מגיעה ארצה עם מנוע 1.4 ליטר חדש בעל מגדש טורבו המספק 153 כ"ס ו-24.4 קג"מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית עם שישה יחסי העברה. בשברולט מצהירים על תאוצה מ-0 ל-97 קמ"ש ב-7.7 שניות, נתון שנשמע קצת אופטימי אך עדין ממצב את הקרוז כאחת המשפחתיות הביצועיסטיות ביותר שבנמצא. נתוני צריכת הדלק הרשמיים עומדים על 13.5-14.5 ק"מ לליטר בממוצע, בהתאם לגרסה ולקוטר החישוקים.
הקרוז החדשה גדולה במעט מקודמתה. גרסת הסדאן התארכה ב-6 ס"מ ועם אורך של 466 ס"מ מדובר באחת המשפחתיות הגדולות בקבוצה. גרסת ההאצ'בק קצרה ב-21 ס"מ וגם היא ממכוניות ההאצ'בק הגדולות ביותר המוצעות בישראל. בסיס הגלגלים בשתי גרסאות המרכב עומד על 270 ס"מ, תוספת של ס"מ וחצי ביחס לדור הקודם של הקרוז. ממד הרוחב של הקרוז עומד על 179 ס"מ ואילו הגובה בשתי גרסאות המרכב הוא 146 ס"מ.
הבטיחות
כל דגמי הקרוז מגיעים ארצה עם 10 כריות אוויר כסטנדרט. למרות שבחו"ל מוצעת הקרוז עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות מבוססות ראדר, בישראל לא מוצעות ערכות אלו גם לא כאופציה. כתחליף מותקנת בקרוז מערכת מוביילאיי.
אבזור ומחירים
הקרוז מגיעה ארצה בשתי רמות אבזור, בשתיהן ישנה מערכת מולטימדיה מקורית התואמת לממשקי גוגל ואפל, קישורית בלוטות' ומצלמה אחורית.
רמת גימור LT כוללת חשמול מלא, בקרת שיוט, חיישן אורות וחישוקים קלים בקוטר "16. מחיר הקרוז ברמת גימור זו עומד על 125 אלף ש"ח לדגם ההאצ'בק ו-130 אלף ש"ח לדגם הסדאן.
רמת גימור "פרימייר" מוצעת בשלב ראשון רק בדגם הסדאן בתוספת 5,000 ש"ח. ברמת גימור זו מתווספת בקרת אקלים שלא מוצעת בדגם הבסיסי וגם ריפודי עור, חימום למושבים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מפתח חכם עם הנעה מרחוק דרך השלט, קיפול חשמלי למראות הצד וחישוקים קלים בקוטר "17.