עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

שברולט קרוז החדשה – מבחן ראשון

הדור החדש של שברולט קרוז צריך לא רק להתמודד מול המשפחתיות היפניות המבוססות והפופולאריות של רכבי הקרוסאובר, אלא גם מול התדמית של הדור הקודם

דגם: שברולט קרוז
שנת השקה: 2016
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
גרסה נבחנת: פרמייר
מחיר דגם נבחן: 140 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: טויוטה קורולה, מאזדה 3, סובארו אימפרזה, הונדה סיוויק סדאן, פולקסווגן ג'טה


ממש לא מזמן החלה שברולט לשווק בישראל את הדור החדש של הקרוז. הקרוז היא המכונית הקומפקטית הגלובלית של שברולט, מה שאומר שהיא משווקת בעשרות שווקים ברחבי העולם. הדור הקודם של הקרוז הגיע אלינו וגם לאירופה מקוריאה, ממה שהיו בעבר מפעלי דייהו בטרם זו קרסה ונרכשה על ידי ג'נרל מוטורס.

בהחלטה אסטרטגית נטשה שברולט את השוק האירופאי לאחר שלא זכתה בו להצלחה יתרה, כשהיא משאירה את העבודה ביבשת הישנה לאופל, מי שהייתה מאז ומתמיד המותג האירופאי של ג'נרל מוטורס. משמעות הדבר שכעת מגיעה אלינו הקרוז מיבשת אמריקה, או ליתר דיוק ממקסיקו, פועל יוצא לתקניות היבוא המאפשרות לייבא ארצה רכבים המיוצרים במקומות אלו גם אם אינם משווקים באירופה.

למרות זאת, לקרוז יש קשר ישיר לאירופה. היא מתבססת על הפלטפורמה המשודרגת המשמשת גם את אופל אסטרה החדשה, מי שזכתה בשנה שעבר בתואר מכונית השנה באירופה. הפלטפורמה הנוכחית אמנם מתבססת על קודמתה, אך אפשר החיסכון של כ-100 ק"ג משמעותיים. כמו האסטרה, גם הקרוז מונעת על ידי מנוע ה-1.4 טורבו החדש של ג'נרל מוטורס המספק 153 כ"ס ו-24.4 קג"מ, מה שמציב אותה כאחת המשפחתיות הביצועיסטיות ביותר שבנמצא.  


עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments