עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

קיה ספורטאז' מתייקרת

המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה החולפת מתייקרת בעקבות עדכון נוסחת המס הירוק
צילום: נעם וינד

בשנת 2016 כבש קיה ספורטאז' את ראש טבלת המכירות בשוק הרכב הישראלי, כשהוא קובע תקדים בהיותו רכב הפנאי הראשון המחזיק בתואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל. הסיבה העיקרית להצלחתו של הספורטאז', שגררה אחריו גם את המתחרים, הייתה תג המחיר התחרותי של גרסת ה-1.6 ליטר שלו, רק אלפי שקלים בודדים מעל המשפחתיות הקומפקטיות הממוצעות.

כעת עם עדכון נוסחת המס הירוק, נאלצת קיה להעלות את מחירו של הספורטאז'. נוסחת המס הירוק המחמירה יורת שנכנסה לתקופה ב-1 לינואר 2017 הקפיצה את גרסת ה-1.6 של הספורטאז' בדרגת זיהום 12 לדרגת זיהום 14, ובעקבות כך גם עלה שיעור מס הקניה המושת על המכונית. למרות ששער היורו נמצא בירידה, מתייקרת גרסת ה-1.6 של הספורטאז' בשיעור של 2,000 ש"ח, מה שמעמיד את מחירה מעתה על 140 אלף ש"ח. מחיר זה זהה למחירן של שתי מתחרות חדשות בנישת רכבי הפנאי הקופקטיים, סיאט אטקה ופיג'ו 3008 החדש שמחיר גרסאות הבסיס שלהן זהה.

גם מחיר יתר גרסאות הספורטאז' התעדכן כלפי מעלה. מחיר גרסת ה-2.0 ליטר במת גימור אורבן התייקר ב-1,000 ש"ח ועומד עתה על 154 אלף ש"ח, ואילו מחירן של גרסות ה-LX וה-EX עם אותו המנוע עומדות על 170 ו-178 אלף ש"ח, התייקרות של 2,000 ו-1,000 ש"ח בהתאמה. מחיר גרסת ה-GT בעלת מנוע ה-1.6 טורבו וההנעה הכפולה התייקר ב-2,000 ש"ח ועומד מעתה על 187 אלף ש"ח. למרות עליית המחירים, שומר הספורטאז' על פער לזכותו במחיר המחירון לעומת מתחריו העיקריים יונדאי טוסון, מיצובישי אאוטלנדר וניסאן קשקאי.


למבחן השוואתי של קיה ספורטאז' מול פיג'ו 3008 ורנו קאדג'ר

 


Facebook Comments