עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

סיאט לאון אוטומטית ב-110 אלף ש"ח

סיאט מתחילה לשווק בישראל גרסת בסיס חדשה ללאון עם מנוע 1.0 ליטר ותג מחיר של מכונית סופר מיני

לאחרונה החלה סיאט לשווק בישראל את הלאון מתוחת הפנים, כאשר במקביל למסכת השיפורים הפכה גרסת ה-1.4 עם התיבה כפולת המצמדים לגרסה העיקרית של הדגם, כשהיא יורשת את מקום גרסת ה-1.2. כעת מרחיבה סיאט את היצע דגמי הלאון עם גרסת בסיס חדשה, המצוידת במנוע 1.0 ליטר תלת-צילינדרי, המוכר גם מהגרסה העדכנית של סקודה אוקטביה.

הבשורה הגדולה בגרסת הבסיס החדשה היא במחיר, 110 אלף ש"ח מה שהופך אותה למשפחתית הקומפקטית הזולה בישראל, כ-20 אלף ש"ח פחות מקומפקטיות מקבילות, וממצב אותה מבחינת המחיר מול מכוניות סופרמיני מאובזרות, שמן הסתם קטנות משמעותית במידותיהן.

למרות תג מחיר הנמוך ב-14 אלף ש"ח מגרסת ה-1.4, גרסת ה-1.0 ליטר החדשה מגיע ברמת גימור "סטייל" הכמעט זהה, כשההבדל ביניהן מתבטא במערכת מולטימדיה בסיסית יותר המסתפקת בצג מגע בגודל "5 בלבד וללא נגן דיסקים ובחישוקים צנועים יותר בקוטר "16 במקום "17. עם זאת המכונית מגיעה עם בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, בלם יד חשמלי, חישוקים וגם גג שמש פנוראמי חשמלי. רמת אבזור מרשימה מאד ביחס למחיר.



האכזבה מגיעה בתחום הציוד הבטיחותי, כאשר הלאון 1.0 כמו יתר הגרסאות בישראל מגיעה כשהיא נטולת מערכות בטיחות מתקדמות, כשהיא מסתפקת ב-7 כריות אוויר ומערכת התרעה על עייפות הנהג.

בתחום הביצועים, פחות על הנייר, אין ממה להתאכזב. מנוע ה-1.0 ליטר מצויד במגדש טורבו המאפשר לחלץ ממנו 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ. בעזרת תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שלה שבעה יחסי העברה מזנקת הלאון 1.0 ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 202 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן עומדת על 22.7 ק"מ לליטר..

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments