
סיטרואן גרנד C4 ספייסטורר נחת בישראל
16 ביולי 2018
השקה מקומית: קיה סטוניק
19 ביולי 2018
דגם: יונדאי i30
שנת השקה: 2017
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
גרסה נבחנת: פרימיום
מחיר התחלתי: 132 אלף ש"ח
מחיר דגם נבחן: 136 אלף ש"ח
מתחרים עיקריים: פולקסווגן גולף, אופל אסטרה, הונדה סיוויק האצ'בק, טויוטה אוריס, מאזדה 3
קטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות בתצורת האצ'בק נשלטת כמעט באופן בלעדי על ידי מתחרות אירופאיות, ובראש ובראשונה פולקסווגן גולף מייסדת הקטגוריה ואמת המידה של אז והיום. רק במהלך שנות ה-2000 הצליחו חלק מהיצרניות היפניות להציג אלטרנטיבה משלהן לקטגוריה זו, הנחשבת עדין, למרות הביקוש העולה לקרוסאוברים, לקטגוריה הגדולה והחשובה ביותר באירופה.
יונדאי מנסה גם היא לפתח את הקטגוריה מאז הוצג הדור הראשון של i30 בשנת 2017. הדגם המקורי היווה קפיצה גדולה מבחינת איכות ויכולת כביש עבור היצרן הקוראני השאפתן, התקדמות שנמשכה גם בדור השני שהופיע 5 שנים מאוחר יותר. i30 צברה במהלך השנים מוניטין וגם הצלחה אך עדין לא הצליחה להגיע לפסגת הקטגוריה.
הדור השלישי של יונדאי i30 שהוצג בשנה שעברה ונחת בישראל בראשית השנה, מנסה להמשיך את המגמה של קודמיו, כאשר לראשונה הוא מאמץ גם שילוב של מנוע טורבו ותיבת הילוכים כפולת מצמד – אחד מהקלפים החזקים של הגולף. אבל אלו לא החידושים היחידים שב-i30 החדשה, שגם מתימרת בדור זה להציע גרסה ספורטיבית שתתחרה בגולף GTI האייקונית.
עוד חדשות ומבצעים
הוסדר פיצוי ותיקון לחלק מבעלי מאזדה 2015-2022 עם מסכי מולטימדיה פגומים
הג'יפ של המיליונרים נתקע על קרקע המציאות: האם אינאוס הולכת בדרכה של סאאב?
המס על רכב חשמלי עולה: תמיכת הממשלה בשנת 2026 תוגבל ל-30,000 שקלים
הכשל הסדרתי במנועי דיזל של פיג'ו-סיטרואן-אופל: רכבי משטרת ישראל ייבדקו ויתוקנו בתיאום של "לפחות יום מראש" מול מוסכי היבואן
ניסאן מדממת: מוכרת את המשרדים שלה אחרי הפסד של 1.4 מיליארד דולר בחצי שנה




