עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: קרייזלר פאסיפיקה

קרייזלר מתחילה לשווק בישראל את הפאסיפיקה – מיניוואן יוקרתי האמור להוות את עיקר ההיצע של החברה בישראל. המחיר: החל מ-290 אלף ש"ח

דגם: קרייזלר פאסיפיקה
שנת השקה: 2016
מחיר התחלתי: 290 אלף ש"ח
קטגוריה: מיניוואנים גדולים
מתחרים עיקריים: קיה קרניבל, סיאט אלהמברה, שברולט טראוורס


חברת סמל"ת מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את קרייזלר פאסיפיקה, מיניוואן מגודל ויוקרתי שהוא היורש של גרנד וויאג'ר הוותיק. הפאסיפיקה הוצג כבר בשנת 2016, אך הגעתו ארצה התעכבה, בין היתר עקב מעבר זיכיון היבוא של קרייזלר מחברת מכשירי תנועה לחברת סמל"ת. למעשה מהווה הפאסיפיקה את הדגם הראשון של קרייזלר המגיע תחת היבואנית החדשה, ולאור הצמצום הגדול בהיצע הדגמים של היצרן יהיה זה הדגם העיקרי שישווק בארץ לצד ה-300C הנמכרת בכמויות מזעריות.

הממדים
קרייזלר פאסיפיקה הוא מיניוואן בגודל מלא, מה שאומר שיש לו מידות נדיבות למדי. אורכו עומד 517 ס"מ, כאורכה של מרצדס S קלאס, כשבסיס הגלגלים נמתח ל-309 ס"מ והרוחב הכולל הוא 2 מטרים. גובה הפאסיפיקה עומד על 178 ס"מ בסך הכל והוא מוצע לבחירה בתצורת של 7 או 8 מקומות ישיבה כולל נהג.

נפח תא המטען של הפאסיפיקה כאשר כל המושבים בשימוש עומד על 914 ליטר, כשעם קיפול שתי שורות המושבים האחוריות ניתן להגיע לנפח הטענה של כמעט 4,000 ליטר.


הביצועים
לישראל מגיע קרייזלר פאסיפיקה עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר המספק 280 כ"ס ו-35.5 קג"מ, המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת תשעה יחסי העברה. הפאסיפיקה מסוגל להגיע למהירות מרבית של 196 קמ"ש (נתון התאוצה לא פורסם), כשצריכת הדלק עומדת על 9.3 ק"מ לליטר בממוצע על פי נתוני היצרן.

בארה"ב מוצע הפאסיפיקה גם בגרסה היברידית מעניינת וחסכונית בהרבה, ומיבואנית קרייזלר לישראל נמסר כי יבוא גרסה זו נשקל ויתכן כי תגיע בעתיד.

הבטיחות
מפרט הבטיחות של הפאסיפיקה  כולל כסטנדרט 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור וזיהוי רכבים בשטחים מתים, אליהם מצטרפת מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית האחראית על התרעת התנגשות וסטייה מנתיב.

ברמת האבזור הבכירה "לימיטד" כולל הפאסיפיקה חבילת בטיחות מלאה עם בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לפנים, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים.


אבזור ומחיר
קרייזלר פאסיפיקה מגיע ארצה בשתי רמות גימור עיקריות. רמת הגימור הבסיסית "טורינג" כוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "7, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה, מפתח חכם, דלתות צד חשמליות, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים וחישוקים קלים בקוטר "17.

בתוספת של 60 אלף ש"ח ניתן לקבל את רמת גימור "לימטד" שבה נוסף לאבזור הבטיחות המשודרג ישנם גם מערכת שמע של אלפיין עם 13 רמקולים, תצוגת היקפית 360 עם מערכת חניה אוטומטית, כיוון חשמלי למושב הנוסע, חימום לגלגל ההגה ושורת המושבים השניה, קיפול מראות חשמלי, גג שמש פנורמי חשמלי וחישוקי "18.

בשוק המיניוואנים הגדולים המצומצם עומד מחירו של הפאסיפיקה באופן גבוה משמעותית ממתחריו הישירים, ולמעשה ממצב אותו מול רכבי פנאי גדולים בעלי 8 מקומות ישיבה כמו שברולט טראוורס שנמכר המחיר דומה.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments