עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי משיקה בישראל את האאוטלנדר PHEV החדש, אשר סוף סוף יכול להיטען מרשת החשמל הביתית ללא צורך בעמדת טעינה מנוהלת

שנת השקה: 2013
מתיחת פנים: 2016
קטגוריה: רכבי פנאי משפחתיים
מחיר התחלתי: 195 אלף ש"ח


מיצובישי מתחילה לשווק בימים אלו את הגרסה העדכנית של האאוטלנדר PHEV, זאת לאחר שגרסאות ההנעה הסטנדרטיות של האאוטלנדר לאחר מתיחת הפנים אותה עבר משווקת כבר מזה כשנה.

האאוטלנדר PHEV העדכני כוללת את אותם שינויים קוסמטיים חיצונים ופנימיים אותם עבר האאוטלנדר הרגיל, בתוספת שדרוגים למערכת ההנעה ההיברידית. אלא שהשינוי המשמעותי באאוטלנדר PHEV התבצע דווקא בתקינה המקומית, כאשר מעתה יסופק הרכב ללקוחות עם כבל טעינה מסוג Mode 2 המאפשר טעינה ישירה מרשת החשמל הביתית, כאשר כל הנדרש הוא שקע תעשייתי (הדומה לזה לשקע חשמל של מזגן) הניתן להתקנה על ידי כל חשמלאי.

בעקבות כך פעולת הטעינה תהיה פשוטה וזמינה יותר, כשאין צורך בעמדות טעינה מנוהלות שהותקנו בעבר. עם זאת, לקוחות שיהיו מעוניינים יכולו לרכוש עבור האאוטלנדר כבל טעינה מסוג Mode 3 המותאם לעמדות טעינה מנוהלות הפרושות ברחבי הארץ. ההאאוטלנדר PHEV יגיע מעתה עם אחריות מורחבת של 3 שנים למכלולי הרכב, 5 שנים לרכיבי מערכת ההנעה ו-8 שנים לסוללה.



הביצועים
מערכת ההנעה ההיברידית של האאוטלנדר PHEV מתבססת על מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר הנעזר בצמד מנועים חשמליים, האחד מלפנים והאחד מאחור, היוצרים הנעה כפולה מתוחכמת לפי דרישה.
הספקו של מנוע הבנזין הוא 121 כ"ס והספק כל אחד מהמנועים החשמליים הוא 82 כ"ס, כשההספק המשולב המרבי של המנועים יחד הוא 203 כ"ס. המנועים החשמליים ניזונים מסוללות ליתיום-יון הממוקמת בתחתית הרכב וניתנת כאמור לטעינה גם משקע חשמל בייתי. זמן טעינת הסוללות משקע בייתי עומד על  כ-5 שעות, כאשר באמצעות עמדת טעינה מנוהלת זמן טעינה מתקצר לכ-3.5 שעות.

למערכת ההנעה של האאוטלנדר PHEV ישנם שלושה מצבי פעולה:
חשמלי מלא – בו במנועים החשמליים בלבד מניעים את הרכב בהסתמך על האנרגיה בסוללות
היברידי טורי – בו מנוע הבנזין טוען את הסוללות ומסייע בעת הצורך בזמן תאוצה
היברידי מקבילי – בו מנוע הבנזין מניע את הגלגלים הקדמיים ונעזר בעת הצורך במנועים החשמליים

הטווח המרבי של האאוטלנדר PHEV באמצעות אנרגיה חשמלית בלבד עומד על 54 ק"מ. צריכת הדלק המוצהרת על ידי מיצובישי נעה בין כ-59 ק"מ לליטר בתנאי טעינה אופטימליים עד לכ-18.8 ק"מ בתנאי טעינה מינימליים כאשר מנוע הבנזין נושא בעיקר העומס.
נתוני הביצועים לא מסעירים אך מספקים: 11 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש.

הבטיחות
כמו בעבר, האאוטלנדר PHEV מגיע עם 7 כריות אוויר וחבילת אבזור בטיחות מתקדמת מקיפה הכוללת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ותאורת אור גבוה אדפטיבית. כעת נוספת לחבילה זו גם מערכת המונעת האצה לא רצויה במקרה שישנו מכשול סביב הרכב. כל מערכות הבטיחות המתקדמות מוצעות ברמת אבזור Luxury בלבד. רמת הגימור Supreme לעומת זאת מסתפקת במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית המספקת התרעת התנגשות, התרעת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים בלבד.

האאוטלנדר PHEV נבחן במבחני הריסוק של EuroNCAP בשנת 2013 וזכה לדירוג של 5 כוכבי בטיחות, אך טרם נבחן לאחר מתיחת הפנים בתקן העדכני והמחמיר יותר של הארגון כך שציון זה לא תקף כעת.



אבזור ומחיר
כאמור, האאוטלנדר PHEV מגיע ארצה בשתי רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית מכונה Supreme וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, בלם יד חשמלי, מפתח חכם, תאורת LED ראשית וחישוקים קלים בקוטר "18.

בתוספת של 15 אלף ש"ח מוצעת רמת גימור Luxury המוסיפה את חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות הנזכרת לעיל, יחד עם מושבים מחוממים מתכווננים חשמלית, ריפודי עור, פתיחת חשמלית לדלת תא המטען, חיישני חניה מקוריים וגג שמש חשמלי.
בשתי רמות הגימור ישנה מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך מגע, מצלמה אחורית, דיבורית BT ותוכנת וייז מובנית עם קישוריות לאינטרנט.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments