עיתונות רכב אובייקטיבית מבית TheCar

חדש על הכביש: טויוטה קאמרי החדשה

טויוטה מתחילה לשווק בישראל את הדור החדש והמודרני של הקאמרי, המתהדרת ביחידת הנעה היברידית משופרת ומפרט בטיחות מקיף. המחיר נותר ללא שינוי

דגם: טויוטה קאמרי
שנת השקה: 2017
קטגוריה: משפחתיות גדולות
מחיר התחלתי: 175 אלף ש"ח
מתחרות עיקריות: יונדאי סונטה הייבריד, קיה אופטימה הייבריד, סקודה סופרב, מאזדה 6, שברולט מאליבו


טויוטה מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הדור החדש של הקאמרי, המשפחתית הגדולה והפופולארית בארה"ב שמוצאת את עצמה מתחה בארץ מול המתחרות האירופאיות והקוראניות בנישה המצטמצמת עכב הצלחתם של רכבי הפנאי הקומפקטיים. מדובר במכונית חדשה לגמרי המתבססת על הפלטפורמה המודולארית הגלובאלית של טויוטה, כשהיא למעשה זה למדי לדור החדש של לקסוס ES שנחשפה לאחרונה.

הממדים
הדור החדש של טויוטה קאמרי גדול במעט מקודמו. האורך הכללי צמח ב-3 ס"מ ל-488 ס"מ, אך חשוב מכך, בסיס הגלגלים התארך ב-5 ס"מ ועומד בדור החדש על 282.5 ס"מ. רוחבה של המכונית צמח ב-2 ס"מ ל-184 ס"מ, אך עם זאת הגובה הכולל קוצץ ב-2 ס"מ לטובת צללית נמוכה וספורטיבית יותר. נפח תא המטען עומד על 427 ליטר לא מרשימים במיוחד, פועל יוצא של מכלול הסוללות המותקן באחורי המכונית.

הביצועים
לישראל מגיעה הקאמרי החדשה רק בגרסת ההיברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, מנוע חשמלי ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בדור החדש כתה יחידת ההנעה המוכרת מדגמים נוספים של טויוטה ולקסוס למסכת שדרוגים, כאשר מנוע הבנזין מספק 178 כ"ס והמנוע החשמלי 118 כ"ס, מה שיוצר הספק משולב של 208 כ"ס.

עם זאת באופן חריג, ערכת הסוללות של הקאמרי שונה בשתי רמות הגימור בהן היא משווקת בישראל. דווקא רמת הגימור הבסיסית LE מצוידת במכלול סוללות ליתיום-יון מתקדם המאפשר צריכת דלק ממוצעת של 22.6 ק"מ לליטר. לעומת זאת, הגרסה המאובזרת והיקרה מסתפקת במכלול סוללות ניקל-מטאל מיושן, מה שמביא לצריכת דלק ממוצעת נחותה יותר של 19.6 ק"מ לליטר. נתוני הביצועים בתי רמות הגימור זהים, ועומדים על 8.2 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.

הבטיחות
טויוטה קאמרי החדשה מגיעה ארצה עם מפרט בטיחות מרשים, כאשר היא כוללת כסטנדרט 10 כריות אוויר ומגוון מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. חיבלת מערכות הבטיחות כוללת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון הגה אקטיבי ותאורת אור גבוה אדפטיבית.
הקאמרי החדשה נבחנה במסגרת מבחני הריסוק הפדראליים של NTHSA המחמירים מעט פחות מאלו של ארגון ה-EuroNCAP וזכתה לדירוג של חמישה כוכבי בטיחות.

אבזור ומחיר
מחירה של טויוטה קאמרי החדשה נותר ללא שינוי ביחס לדגם המוחל, והוא מתחיל ב-175 אלף ש"ח עבור רמת גימור LE.  ברמת גימור זו מצוידת הקאמרי במערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, תצוגת נתונים עילית, פנסי LED קדמיים וחישוקים קלים בקוטר "17.

רמת גימור XLE מוצעת בתוספת של 20 אלף ש"ח, כשרשימת הציוד בה כוללת מערכת מולטימדיה מקורית בשילוב מערכת שמע של JBL, משטח טעינה לטלפון הסלולרי, מושבים קדמים מחוממים ומתכווננים חשמלית, ריפודי עור וגג שמש חשמלי.

עוד חדשות ומבצעים

Facebook Comments